Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: kiroileva_fossiili - 16.10.2012, 19:55:22
-
Saako jostain kohtuu järkevään hintaan paksumpaa kannentiivistettä tai onko jotain muita helppoja ja halpoja vaihtoehtoja? Ilmeisesti kahen vakiotiivisteen laittaminen päälisin ei ole suotavaa? Kone on b230f johon laitettu turbo ja ajan re85:lla. Puristukset ollu vakiot 10 luokkaa, mutta kansi oli niin hapettunut että joutui ottaa 0,5mm siivun pois. Meinasin, että puristuksia voi alkaa jo olla liikaa?
-
Kyllä toi menee ihan hyvin Re85:lla ja vähän korkeammilla puristuksilla.
-
Meinaatko näin? Paljonkohan tuo painetta sitten vielä sietäis?
-
Paljonkohan tuo painetta sitten vielä sietäis?
Riippuu siitä mistä roikkuu.....KL-racingilta saa ainakin 1.15mm ja 2.35mm paksuja Cometicin tiivisteitä hintaan 198€.
-
Riippuu siitä mistä roikkuu.....KL-racingilta saa ainakin 1.15mm ja 2.35mm paksuja Cometicin tiivisteitä hintaan 198€.
...tai sitten ihan täältä kotosuomesta 136e hintaan..
-
Paksumpi kaneentiiviste kyllä laskee puristusta, mutta nakutusherkkyys suurenee kun se tärkeä paljerako kasvaa liikaa.
Suurenna vähän palotiloja, jos se puristussuhteen nousu jännittää. Palotilaa kannattaa levittää sylinterinhalkaisijan mittaan, parantaa virtausta. Jää ihan tuntipalkoillekkin, kun voi käyttää "satasen" halvempaa kansipahvia.
-
Tuo olikin hyvä tieto, pitää katella josko siitä uskaltais ottaa hieman tavaraa pois. Jos tuots nyt ylipäätään enää pitämään saa, on sen verran märäntynyt.
-
Tuossa yks kuva netistä kannesta kannentiivisteen kanssa: http://kotisivu.dnainternet.net/ramipe/530%20kansi%20002.jpg
Voisitko vähän tarkentaa tuota mistä kohin palotilan voi sylkän halkaisijan mittaan levittää? Kiinnostais kokeilla, jos kerran virtauksiakin voi sillä vielä parantaa.