Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: peet70 - 18.10.2012, 06:03:55
-
No penkitettäessä halkes nelosen pytty, eikä vielä ollu etes kahta kiloa.lohko on b23.Onko kokemuksia betonoidusta lohkosta katu käytössä ,lähinnä lämpöjen kanssa.
-
Mulla oli edellisessä autossa betonoitu B23ET lohko, betonoitu vesipumpun aukon korkeudelle. Oli turbo ja remmiahdin, ahtoja 1,5bar. Ajoin 5 vuotta ympäri vuoden eikä ollut ikinä mitään lämpöongelmia vakio 200-sarjan syylärillä.
-
Kyllä mä lähtisin syytä miettimään jostain muualta ku betonin puutteesta. On noita rödblockkeja huudatettu isommillaki paineilla ilman mitään ongelmia. Ja betonia.
-
Nakutus sen sylinterin halkaisee, ei muu. Kipinä ja bensansyöttö kuntoon, ni ei tapahdu toiste, on niitä betonoitujakin haljennut nakutuksesta.
-
Nakutus sen sylinterin halkaisee, ei muu. Kipinä ja bensansyöttö kuntoon, ni ei tapahdu toiste, on niitä betonoitujakin haljennut nakutuksesta.
Penkissä oli kyllä nakuluurit säätäjällä korvissa ja laajakaista käytössä.Tosin megalla ohjataan sytkä ja bensa.Nakutusta kuulu vain kerran ja heti otettin sytkää alas.Mutta mistä näistä tietää.Täytyy varmaan laittaa varmuudeksi betonit sinne vahvistukseksi.lukemat oli 417/557 1.8bar
-
Millä porauksella sylinterit oli?
-
No penkitettäessä halkes nelosen pytty, eikä vielä ollu etes kahta kiloa.lohko on b23.Onko kokemuksia betonoidusta lohkosta katu käytössä ,lähinnä lämpöjen kanssa.
Mistä kohti halki? Miten päin halkeama?
Mulla oli edellisessä autossa betonoitu B23ET lohko, betonoitu vesipumpun aukon korkeudelle.
Oliko betonia vesipumpun aukon laidasta kanteen päin vai öljypohjaan päin?
-
Mistä kohti halki? Miten päin halkeama?
Oliko betonia vesipumpun aukon laidasta kanteen päin vai öljypohjaan päin?
Halkeama kolmoseen päin.Tönärillä mitattu sylinterin halkaisija 96.35.Olishan tuo mukava ns.selvittää kun ei nuo alakerrat kuitenkaan ihan ilmasia ole.
-
Kolmos pyttyyn puhaltanut vai vesi tilaan? Tuolla porauksella voi vesikavaan olla alle 3mm rautaa. Valukappale aina vähän uniikki
Pistä seuraavaksi B230 alakerta, niitä saa ilmaiseksi - parilla kolmella kympillä. En ole kuullut kenenkään räjäyttäneen B230 lohkoa
-
Kolmos pyttyyn puhaltanut vai vesi tilaan? Tuolla porauksella voi vesikavaan olla alle 3mm rautaa. Valukappale aina vähän uniikki
Pistä seuraavaksi B230 alakerta, niitä saa ilmaiseksi - parilla kolmella kympillä. En ole kuullut kenenkään räjäyttäneen B230 lohkoa
Ok iteltä lyötyy b230et alakerta.Täytyy varmaan rakentaa siitä,jos se kestäis
-
Mulla pamahti vastaava, muistaakseni 96mm porauksella oleva lohko kakkospytyn kohdalta aikoinaa. Vei palan "putkestakin"
(http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/25888_10150144056220473_1225338_n.jpg)
-
(http://i431.photobucket.com/albums/qq38/peet70/IMG_0614.png) itellä halkes tohon malliin .saas nähdä onko mäntä entinen
-
Nakutus sen sylinterin halkaisee, ei muu. Kipinä ja bensansyöttö kuntoon, ni ei tapahdu toiste, on niitä betonoitujakin haljennut nakutuksesta.
Mä luulen ettei nakuttanut , ja oli jo toinen kerta ;)
(http://i1013.photobucket.com/albums/af254/hyvoneju/002-2.jpg)
(http://i431.photobucket.com/albums/qq38/peet70/IMG_0614.png) itellä halkes tohon malliin .saas nähdä onko mäntä entinen
Mä en tiedä menikö toi mun hajalle , kun en löytänyt häntä .... :P
No jos tuleva kolmas lohko toden sanois (neljäskin tehtiin samalla varuiksi) :-[