KL-varaosat  Race.fi

b5234t5 Moottoriin kansi

  • 7 Vastauksia
  • 471 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa amatööritietäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
b5234t5 Moottoriin kansi
« : 09.02.2024, 18:49:35 »
T5R:ään olis tarkotus kansi tehdä uusiksi. Nykyisessä kannessa yksi kierre nytten sileä. Kannattaako lähteä korjailemaan vai ostaa toinen kansi? Auto kumminkin vielä tuolla ajokunnossa niin toisen kannen saisi tehtyä samalla kun auto ajossa. Oliko vapari koneen kannella mitään eroa turbon kanteen? Nokat ainakin eri ja eikö niitä näihin myös vaiheltu? Missä sopivissa kansissa yleisesti kiinteitä nostimia ja onko tarpeellinen?
Eli uusi kansi vai korjata vanha?
Vapari vai turbon kansi?
Vaparin nokat?
kiinteät nostimet?
« Viimeksi muokattu: 09.02.2024, 19:51:26 kirjoittanut amatööritietäjä »

Poissa V850

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: b5234t5 Moottoriin kansi
« Vastaus #1 : 09.02.2024, 19:36:18 »
Kierteen voi korjata Helicoil kierresarjalla. Jos menetelmä ei ole tuttu, niin korjauttaa.

Itseäni kiinnostaa vaparin kannen vaihtaminen turbon lohkoon. Olisko vaparin kannessa säätyvä ajoitus imunokalle ja turbossa pakonokalle. Imunokan säädöllä enemmän hyötyä?
« Viimeksi muokattu: 09.02.2024, 19:45:33 kirjoittanut V850 »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: b5234t5 Moottoriin kansi
« Vastaus #2 : 09.02.2024, 20:58:29 »
Mikä kierre kyseessä? Tulpankierre?
Kyllä noilla helicoileilla pystyy aikalailla pelastaan eikä tarvii kantta irrottaa tai purkaa.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa amatööritietäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: b5234t5 Moottoriin kansi
« Vastaus #3 : 10.02.2024, 13:50:14 »
Mikä kierre kyseessä? Tulpankierre?
Kyllä noilla helicoileilla pystyy aikalailla pelastaan eikä tarvii kantta irrottaa tai purkaa.
Tulpan reijän vierestä venttiilikopan pultin kierre siis mennyt. Puski öljyä sieltä kun alle 10sec käynnissä

Poissa amatööritietäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: b5234t5 Moottoriin kansi
« Vastaus #4 : 10.02.2024, 13:53:15 »
Eli kannen saa helposti korjattua, mutta mites muut kysymykset. Tiivistettynä listattuna: Vapari vai turbon kansi?
Vaparin nokat?
Kiinteät nostimet?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: b5234t5 Moottoriin kansi
« Vastaus #5 : 10.02.2024, 14:44:05 »
Eipä se kierre tarvitse kuin pyöräyttää M8 kierteen siihen.

Vanhanmallin kansissa(eli ei VVT:tä) on sama käyttääkö turbon vai vaparin kantta. Vaparin nokat on pikkaisen isommalla nostolla. Näissäkin on toki eroja, iteltä mittasin -98 2.4T ja -94 170hv vaparin nokista saman verran nostoa.

Vakionokilla ja vaikka 7600rpm rajoittimella ei ole väliä käyttääkö hydraulisilla vai kiinteillä nostimilla varustettua kantta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa V850

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: b5234t5 Moottoriin kansi
« Vastaus #6 : 10.02.2024, 15:20:28 »
Onkohan kukaan lisänny jälkikäteen noin 2000 vuosmallin, eli T5 (RN?) Kanteen imupuolelle vvt kamoja.

Eikös noissa oo kannen valussa valmiina paikka sille hydrauliyksikölle, mutta koneistukset puuttu ja nokassa se säätöpyörä sitten. Jos ei vaadi muuta kuin öljykanavan porauksen? Vai onko muutakin

Onko imu ja pakonokat miten samanlaiset? Voisko ne vaihtaa päikseen T5 moottorissa

Poissa amatööritietäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: b5234t5 Moottoriin kansi
« Vastaus #7 : 10.02.2024, 15:48:10 »
Eipä se kierre tarvitse kuin pyöräyttää M8 kierteen siihen.

Vanhanmallin kansissa(eli ei VVT:tä) on sama käyttääkö turbon vai vaparin kantta. Vaparin nokat on pikkaisen isommalla nostolla. Näissäkin on toki eroja, iteltä mittasin -98 2.4T ja -94 170hv vaparin nokista saman verran nostoa.

Vakionokilla ja vaikka 7600rpm rajoittimella ei ole väliä käyttääkö hydraulisilla vai kiinteillä nostimilla varustettua kantta.
Nyt oli tyhjentävä vastaus. Kiitos tästä

 

Kulkukoira  Proturbo