Race.fi  Puotilan autokorjaamo

h-profile 850 t5r

  • 8 Vastauksia
  • 4268 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
h-profile 850 t5r
« : 29.03.2012, 20:45:43 »
oisko kellään tietoa noista h-profile kankien alasilmien toleransseista ? onko 0.08mm ,pyöreesti yksikymmenesosa millin heitto paha? vai tuleeko silmä olla ns.täysin pyöreä ?

Poissa PROMO1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: h-profile 850 t5r
« Vastaus #1 : 29.03.2012, 21:51:01 »
Yleisesti toleranssi on 0,02mm. Laakerivalmistajan kirjoista löytyy toleranssit myös pesien mitoille. Tuo 0,08 on ehdottomasti liikaa, kanki täytyy korjata.

tarkistin mitan B5234T moottorille Cleviten luettelosta niin se antoi pesälle mitata 53,00 - 53,01mm !
« Viimeksi muokattu: 29.03.2012, 21:58:39 kirjoittanut PROMO1 »

Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: h-profile 850 t5r
« Vastaus #2 : 30.03.2012, 09:28:41 »
tarkat ovat toleranssit  :-\  pultttien kiristys kuulema muuttaa vielä hieman silmän kokoa,sitten tulee nämä lämpötila olosuhteet kun sadasosilla pelataan..koneistamoillakin tuntuu olevan vielä omat "näkemykset"  ,kovin menee hifistelyksi.
olisi kiva kuulla jonkun mielipide kenen kankia on jouduttu oikeasti koneistaan ja kohdistaan aar porauksella millainen heitto on silloin ollut kysymyksessä ja missä kohtaa silmää.Kaiken tarkistelun takanahan on vain se että varmistellaan ettei laakerit pääse pyörimään mukana.

Poissa PROMO1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: h-profile 850 t5r
« Vastaus #3 : 30.03.2012, 19:21:30 »
Siis mitathan ilmoitetaan aina täysin kiristetylle pesälle.  Viimeiset 50 vuotta henkilöauto puolen pesien toleranssi on ollut alle 0,04mm. Näissä nykymoottoreissa välys laakeri-kampiakselin kaula on luokkaa 0,03-0,05  eli ei tuolla saa olla 0,08mm heittoja.
 Kisakoneisiin käytetään erikoisvälyksellisiä laakereita (esim ACL X-merkityt), joissa on 0,02-0,03mm extra välystä (siis esim.  (0,03 - 0,06)+(0,02-0,03)=0,05-0,09).
  Lähes poikkeuksetta kanget joita on joutunut koneistamaan ovat olleet lähtöisin kaukaa idästä. Yleensä veiveissä on heittoa yläsilmässä ja sekin niin että liian pieni.  Koskaan pesät ei ole olleet niin huonoja ettei  hoonaamalla olisi siitä selvinnyt.  En muista yhtään Arrowin, PO metallin  tai Carillon veiviä jota olisi tehtaan jäljilta joutunut hoonaamaan.

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: h-profile 850 t5r
« Vastaus #4 : 01.04.2012, 12:22:11 »
Kiertokangen alapesä saa olla soikee satkun. Eli 0.01m. Kiinankangissa aika yleistä että joutuu käyttämään tappihoonissa että saa pyöreän ja mittoihinsa. Jos sulla on 8 satkua soikeet pesät niin joutuu melko varmasti ottamaan palan pois välistä että saa ajettua pesän pyöreäksi ja mittaansa.

Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: h-profile 850 t5r
« Vastaus #5 : 07.04.2012, 18:03:42 »
kiitos kommenteista,onko kukaan joutunu kairaan sylinterin alaputkesta muutaman millin pois että veivi sopii pyörimään?? onko R n putki oikeasti paksumpi kuin pelkän T5sen putki? siitäkin näkyy olevan montaa mielipidettä...

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: h-profile 850 t5r
« Vastaus #6 : 24.09.2012, 06:30:18 »
Mites yläsilmän toleranssi? Voisko joku tarkistaa mitä kirjat sanoo sen mitoiksi?

Poissa Perkkio75

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: h-profile 850 t5r
« Vastaus #7 : 28.09.2012, 23:40:38 »
kyllä toi ala-ja yläsilmien mittailu tahtoo olla sellasta että niin monta tulosta kuin on mittaajaakin.meni itsellä melko hifistelyksi homma kun rupes liikaa tuhannesosamillejä ihmetteleen,iso kiitos JuHaU  joka rohkaisi hieman epävarmaa koneen niputtajaa ja kone saatiin ennen kesää kasaan ja auto on ollu siitä asti liikenteessä :)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: h-profile 850 t5r
« Vastaus #8 : 29.09.2012, 00:51:45 »
iso kiitos JuHaU  joka rohkaisi hieman epävarmaa koneen niputtajaa ja kone saatiin ennen kesää kasaan ja auto on ollu siitä asti liikenteessä :)

Näinhän se menee, että liika tarkkuus on osaamattomuutta.

Hyvä, että pelit rokkaa.

 

Ateho  Elekma