Siis mitathan ilmoitetaan aina täysin kiristetylle pesälle. Viimeiset 50 vuotta henkilöauto puolen pesien toleranssi on ollut alle 0,04mm. Näissä nykymoottoreissa välys laakeri-kampiakselin kaula on luokkaa 0,03-0,05 eli ei tuolla saa olla 0,08mm heittoja.
Kisakoneisiin käytetään erikoisvälyksellisiä laakereita (esim ACL X-merkityt), joissa on 0,02-0,03mm extra välystä (siis esim. (0,03 - 0,06)+(0,02-0,03)=0,05-0,09).
Lähes poikkeuksetta kanget joita on joutunut koneistamaan ovat olleet lähtöisin kaukaa idästä. Yleensä veiveissä on heittoa yläsilmässä ja sekin niin että liian pieni. Koskaan pesät ei ole olleet niin huonoja ettei hoonaamalla olisi siitä selvinnyt. En muista yhtään Arrowin, PO metallin tai Carillon veiviä jota olisi tehtaan jäljilta joutunut hoonaamaan.