Kulkukoira  Proturbo

Sylinteri halki

  • 12 Vastauksia
  • 7455 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peet70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Sylinteri halki
« : 18.10.2012, 06:03:55 »
No penkitettäessä halkes nelosen pytty, eikä vielä ollu etes kahta kiloa.lohko on b23.Onko kokemuksia betonoidusta lohkosta katu käytössä ,lähinnä lämpöjen kanssa.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Sylinteri halki
« Vastaus #1 : 18.10.2012, 10:53:13 »
Mulla oli edellisessä autossa betonoitu B23ET lohko, betonoitu vesipumpun aukon korkeudelle. Oli turbo ja remmiahdin, ahtoja 1,5bar. Ajoin 5 vuotta ympäri vuoden eikä ollut ikinä mitään lämpöongelmia vakio 200-sarjan syylärillä.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Sylinteri halki
« Vastaus #2 : 18.10.2012, 11:30:39 »
Kyllä mä lähtisin syytä miettimään jostain muualta ku betonin puutteesta. On noita rödblockkeja huudatettu isommillaki paineilla ilman mitään ongelmia. Ja betonia.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Sylinteri halki
« Vastaus #3 : 18.10.2012, 12:31:10 »
Nakutus sen sylinterin halkaisee, ei muu. Kipinä ja bensansyöttö kuntoon, ni ei tapahdu toiste, on niitä betonoitujakin haljennut nakutuksesta.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa peet70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Sylinteri halki
« Vastaus #4 : 18.10.2012, 13:03:50 »
Nakutus sen sylinterin halkaisee, ei muu. Kipinä ja bensansyöttö kuntoon, ni ei tapahdu toiste, on niitä betonoitujakin haljennut nakutuksesta.

Penkissä oli kyllä nakuluurit säätäjällä korvissa ja laajakaista käytössä.Tosin megalla ohjataan sytkä ja bensa.Nakutusta kuulu vain kerran ja heti otettin sytkää alas.Mutta mistä näistä tietää.Täytyy varmaan laittaa varmuudeksi betonit sinne vahvistukseksi.lukemat oli 417/557 1.8bar

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Sylinteri halki
« Vastaus #5 : 18.10.2012, 13:16:21 »
Millä porauksella sylinterit oli?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Sylinteri halki
« Vastaus #6 : 18.10.2012, 16:02:37 »
No penkitettäessä halkes nelosen pytty, eikä vielä ollu etes kahta kiloa.lohko on b23.Onko kokemuksia betonoidusta lohkosta katu käytössä ,lähinnä lämpöjen kanssa.

Mistä kohti halki? Miten päin halkeama?

Mulla oli edellisessä autossa betonoitu B23ET lohko, betonoitu vesipumpun aukon korkeudelle.

Oliko betonia vesipumpun aukon laidasta kanteen päin vai öljypohjaan päin?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa peet70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Sylinteri halki
« Vastaus #7 : 18.10.2012, 17:04:17 »
Mistä kohti halki? Miten päin halkeama?

Oliko betonia vesipumpun aukon laidasta kanteen päin vai öljypohjaan päin?


Halkeama kolmoseen päin.Tönärillä mitattu sylinterin halkaisija 96.35.Olishan tuo mukava ns.selvittää kun ei nuo alakerrat kuitenkaan ihan ilmasia ole.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Sylinteri halki
« Vastaus #8 : 18.10.2012, 18:43:32 »
Kolmos pyttyyn puhaltanut vai vesi tilaan? Tuolla porauksella voi vesikavaan olla alle 3mm rautaa. Valukappale aina vähän uniikki
Pistä seuraavaksi B230 alakerta, niitä saa ilmaiseksi - parilla kolmella kympillä. En ole kuullut kenenkään räjäyttäneen B230 lohkoa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa peet70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Sylinteri halki
« Vastaus #9 : 18.10.2012, 18:55:55 »
Kolmos pyttyyn puhaltanut vai vesi tilaan? Tuolla porauksella voi vesikavaan olla alle 3mm rautaa. Valukappale aina vähän uniikki
Pistä seuraavaksi B230 alakerta, niitä saa ilmaiseksi - parilla kolmella kympillä. En ole kuullut kenenkään räjäyttäneen B230 lohkoa
Ok iteltä lyötyy b230et alakerta.Täytyy varmaan rakentaa siitä,jos se kestäis

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Sylinteri halki
« Vastaus #10 : 23.10.2012, 12:09:04 »
Mulla pamahti vastaava, muistaakseni 96mm porauksella oleva lohko kakkospytyn kohdalta aikoinaa. Vei palan "putkestakin"

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa peet70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Sylinteri halki
« Vastaus #11 : 04.11.2012, 00:55:46 »
itellä halkes tohon malliin .saas nähdä onko mäntä entinen

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Sylinteri halki
« Vastaus #12 : 04.11.2012, 11:48:48 »
Nakutus sen sylinterin halkaisee, ei muu. Kipinä ja bensansyöttö kuntoon, ni ei tapahdu toiste, on niitä betonoitujakin haljennut nakutuksesta.

Mä luulen ettei nakuttanut , ja oli jo toinen kerta  ;)





(Kuva poistettu lainauksesta.) itellä halkes tohon malliin .saas nähdä onko mäntä entinen

Mä en tiedä menikö toi mun hajalle , kun en löytänyt häntä .... :P

No jos tuleva kolmas lohko toden sanois (neljäskin tehtiin samalla varuiksi)  :-[
« Viimeksi muokattu: 04.11.2012, 11:53:33 kirjoittanut hyvoneju »
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

 

RallyBaron  Samppasport