Futurez  Kulkukoira

amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista

  • 32 Vastauksia
  • 13635 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa make 245

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #15 : 02.11.2012, 10:05:12 »
Minun moottorissa tuli vakiopahvien raja vastaan n.450hv kohdalla(Elring,Goetz,Reinz).

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #16 : 02.11.2012, 10:10:21 »
Minun moottorissa tuli vakiopahvien raja vastaan n.450hv kohdalla(Elring,Goetz,Reinz).

Oliko kuinka kovapuristeinen peli?
Ei sillä, että mä näistä mitään tietäsin, mutta esson baarin tarinoiden perusteella noi on kestäny viel tollasillakin tehoilla.
BMW M5
Volvo 740

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #17 : 02.11.2012, 10:16:37 »
Kuvittelisin ettei niistä kunnon pahveista haittaa ole ? Vakiot varmaankin kestävät periaatteessa  , mutta onhan niissäkin sitten ollut ongelmia , pullahtelevat vesiprikat yms  :'(
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #18 : 02.11.2012, 10:20:52 »
Lieneekö tuurista kiinni? Esim joku saa m4x laatikon särki reilulla 200hv ja xupolla taitaa olla edelleen ehjä m46 joka on koeponnistettu vähän toisen sortin tehoilla/väännöillä  ::)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #19 : 02.11.2012, 10:56:18 »
Kuvittelisin ettei niistä kunnon pahveista haittaa ole ? Vakiot varmaankin kestävät periaatteessa  , mutta onhan niissäkin sitten ollut ongelmia , pullahtelevat vesiprikat yms  :'(
sanoakaan nyt joku varmasti hyvä tiiviste ettei tarvi liekkirenkaita tehdä ja availla konetta tiivisteet takia.
volvoja - onhan noita.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #20 : 02.11.2012, 10:59:24 »
sanoakaan nyt joku varmasti hyvä tiiviste ettei tarvi liekkirenkaita tehdä ja availla konetta tiivisteet takia.

Juha vastasi sulle jo ekassa viestissä. :juhau:
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #21 : 02.11.2012, 11:19:59 »
Juha vastasi sulle jo ekassa viestissä. :juhau:
mutta tietenkin piti  alkaa spekulaatio jonka johdosta oon nyt hämilläni  :idiot2: mut joo vakio tiiviste
volvoja - onhan noita.

Poissa make 245

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #22 : 02.11.2012, 11:58:17 »
Oliko kuinka kovapuristeinen peli?
Ei sillä, että mä näistä mitään tietäsin, mutta esson baarin tarinoiden perusteella noi on kestäny viel tollasillakin tehoilla.

Puristukset 9.5 ja paineet 1.9bar. Liekkirenkaat pakenivat ja sitten lensivät lohkosta "vesiprikat"

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #23 : 02.11.2012, 12:19:50 »
mutta tietenkin piti  alkaa spekulaatio jonka johdosta oon nyt hämilläni  :idiot2: mut joo vakio tiiviste

No mun höpinöitä on turha noteerata  ;) Laita kynsitiiviste , jos 1.5 mm paksu pahvi on ok  :o
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #24 : 02.11.2012, 13:49:39 »

Vakiotiiviste riittää kaikille foorumilaisille. Jos tiiviste ei kestä, niin ongelma on jossain muualla kuin tiivisteessä. Tiiviste toimii sulakkeena, tiiviste on halvempi vaihtaa kuin sulanut mäntä.

Aina puhutaan, että jos kuormittaa pitkiä aikoja niin pitää olla öljyruiskut. Kadulla tuommoista 500 hv volvoa ei todellakaan ajeta täydellä teholla pitkiä aikoja. Kymmenen sekuntia kaasu pohjassa on jo melkoinen saavutus. Tulee mutkat vastaan hyvin nopeasti. Ruiskuja ei tarvitse yhtään mihinkään.

Asuntovaununvedosta ja 500 hv volvoista puhuminen samassa topikissa on lähinnä huvittavaa.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #25 : 02.11.2012, 14:53:29 »
Vakiotiiviste riittää kaikille foorumilaisille. Jos tiiviste ei kestä, niin ongelma on jossain muualla kuin tiivisteessä. Tiiviste toimii sulakkeena, tiiviste on halvempi vaihtaa kuin sulanut mäntä.

Aina puhutaan, että jos kuormittaa pitkiä aikoja niin pitää olla öljyruiskut. Kadulla tuommoista 500 hv volvoa ei todellakaan ajeta täydellä teholla pitkiä aikoja. Kymmenen sekuntia kaasu pohjassa on jo melkoinen saavutus. Tulee mutkat vastaan hyvin nopeasti. Ruiskuja ei tarvitse yhtään mihinkään.

Asuntovaununvedosta ja 500 hv volvoista puhuminen samassa topikissa on lähinnä huvittavaa.
Tätä jaksan aina ihmetellä että miksi volvo on laittanut ne ruiskut sitten näihin viimesiin vinokoneisiin jos niistä ei ole mitään hyötyä?

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #26 : 02.11.2012, 15:09:13 »
Tätä jaksan aina ihmetellä että miksi volvo on laittanut ne ruiskut sitten näihin viimesiin vinokoneisiin jos niistä ei ole mitään hyötyä?

Tekee ne paljon muutakin turhaa.

Tuollaisia ne laittavat oikeisiin moottoreihin, kampikammion ilmassa pyörivän öljyn minimoimiseksi. Volvomiehet laittaa erillisiä suuttimia ilmassa olevan öljyn lisäämiseksi...



Ehkä sitten liian pienellä ahtimella tarvitaan öljyruiskuja.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2012, 15:16:55 kirjoittanut Sebbe »
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #27 : 02.11.2012, 18:03:28 »
Asuntovaununvedosta ja 500 hv volvoista puhuminen samassa topikissa on lähinnä huvittavaa.

Ymmärsit asian ihan oikein. Toivottavasti muutkin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8968
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #28 : 02.11.2012, 18:09:51 »
Tuollaisia ne laittavat oikeisiin moottoreihin, kampikammion ilmassa pyörivän öljyn minimoimiseksi. Volvomiehet laittaa erillisiä suuttimia ilmassa olevan öljyn lisäämiseksi...

Amatöörin kysymys, mitä haittaa on öljyn pyörimisestä kampikammion ilmassa? Huohotuksen öljypitoisuusko? Eikös se oo ihan oil trapilla ratkeava asia?

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #29 : 02.11.2012, 19:18:15 »
Tätä jaksan aina ihmetellä että miksi volvo on laittanut ne ruiskut sitten näihin viimesiin vinokoneisiin jos niistä ei ole mitään hyötyä?
En väitä olevani asiantuntija mut pari mahdollisuutta tulee heti mieleen:
-jäähdytetään sitä mäntää jotta käyntivälys voi olla pieni ja mekaaninen ääni vähenee
--varmistuksen varmistus eli kun se medelsvenssoni vetää asuntovaunua ylämäkeen taalainmaalla ja tankissa on halvinta gasoa mitä huoltsikalta löytyy niin vielä löytyy se pieni pelivara ettei kone kilistele( eli että männänlämpö jää pikkusen alemmaksi)
Amatöörin kysymys, mitä haittaa on öljyn pyörimisestä kampikammion ilmassa? Huohotuksen öljypitoisuusko? Eikös se oo ihan oil trapilla ratkeava asia?

Siitä on kaksi haittaa, ensinnäkin tehohäviö koska se öljysumu tarttuu kampikoneistoon ja lisää pyörivää massaa ja sitä kautta tehohäviötä.
Toinen haitta on ilmakuplat öljyssä( oil aeration) tai vaahtoutuminen, ei tee hyvää laakereille...

 

Elekma  Autoracing