Tätä jaksan aina ihmetellä että miksi volvo on laittanut ne ruiskut sitten näihin viimesiin vinokoneisiin jos niistä ei ole mitään hyötyä?
En väitä olevani asiantuntija mut pari mahdollisuutta tulee heti mieleen:
-jäähdytetään sitä mäntää jotta käyntivälys voi olla pieni ja mekaaninen ääni vähenee
--varmistuksen varmistus eli kun se medelsvenssoni vetää asuntovaunua ylämäkeen taalainmaalla ja tankissa on halvinta gasoa mitä huoltsikalta löytyy niin vielä löytyy se pieni pelivara ettei kone kilistele( eli että männänlämpö jää pikkusen alemmaksi)
Amatöörin kysymys, mitä haittaa on öljyn pyörimisestä kampikammion ilmassa? Huohotuksen öljypitoisuusko? Eikös se oo ihan oil trapilla ratkeava asia?
Siitä on kaksi haittaa, ensinnäkin tehohäviö koska se öljysumu tarttuu kampikoneistoon ja lisää pyörivää massaa ja sitä kautta tehohäviötä.
Toinen haitta on ilmakuplat öljyssä( oil aeration) tai vaahtoutuminen, ei tee hyvää laakereille...