Elekma  Autoracing

B5234T +400hv T5 moottori?

  • 38 Vastauksia
  • 41432 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2284
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #30 : 19.01.2014, 18:11:53 »
Jos on 81mm porauksella oleva niin ymmärtääkseni kukaan ei ole vielä suomessa saanut niin isoja tehoja/ käyttänyt niin korkeaa rpm:ä, että lohko heikkouteen hajoaisi. Rikki niitä kyllä on saatu, mutta ihan eri syistä kuin lohkon heikkoudesta.
Eli jos on 81mm porauksella niin vahvistaminen luultavasti on täysin turhaa ajan ja rahan haaskuuta (useimmille ainakin)

Olenko ihan hakoteillä jos väitän että tuo lyhyempi-iskuinen 2.0 alakerta olisi kankisuhteensa takia parempi aihio? Erohan tuskin on todellisuudessa merkittävä mutta lienee kuitenkin olemassa?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #31 : 19.01.2014, 19:06:40 »
Lainaus
Olenko ihan hakoteillä jos väitän että tuo lyhyempi-iskuinen 2.0 alakerta olisi kankisuhteensa takia parempi aihio? Erohan tuskin on todellisuudessa merkittävä mutta lienee kuitenkin olemassa?
Kyllähän tuossa ois parempi kankisuhde ja jos vaihtais vielä pidemmät veivit ja matalat männät niin sais jo ihan kelvollisen kankisuhteen korkea rpm mosaan. Kyllä sitä kehtais kierrättää varmaan 12krpm, vois olla aika helmen kuuloinen 5cyl 12krpm.
Tällä huonollakin kankisuhteella (1.55) omaa pyöritetty 9850rpm, eikä minkäänlaista merkkiä kriittisestä männännopeudesta...
raw d

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #32 : 20.01.2014, 12:45:01 »
Tinalohkot tuntuu isoilla porauksilla pettävän pitkittäin ja minun tietääkseni siihen ei vaikuta kankisuhde vaan sylinteri paine.  Jos tinalohkoa tsekkailee niin sylinterin alapää on hyvin tukeva ja materiaali paksuus on kampikoneistoon melkoinen.
Vanhoissa vapari 6syl koneissa on noin 20mm vähemmän alumiinia pohjalla ja tuntuu nekin ny jotain kestävän.
Kuten betoni vahvistetuissa koneissakin betoni lurautetaan vesitilan pohjalle tukemaan sylinterin alapäätä, missä on kaikkein kovin rasite.  Kankisuhde ei pitäisi vaikuttaa yläpään pullahteluun juurikaan, sen takia en paljoa aikaa ja rahaa käyttäisi sen seuraamiseen.

Se kannattaa huomioida että isoilla 83mm porauksilla sylinterin paksuus alhaisimmillaan on 1mm tietämistä, eli ei siellä hirveästi ole rautaa vastassa.

Näiden sylinterin yläpäähän tulevissa korseteissa on kumminkin aina semmoinen ongelma että kiertääkö vesi enää normi tavalla???

Se on kiva nähdä miten tuo oma kone tulee lohkon puolesta pysymään nipussa. Olen onneksi itse vielä mitannut lohkon läpi ennen kasausta niin tiedän tarkalleen, jos seuraavissa mittauksissa on heittoja...

Kumminkin olen hommannut lohkoja varalle, ennemmin vaihdan lohkon moottorin muutenkin tarkistuksen yhteydessä kun alkaisin kalliita sylinteri putkia vaihtamaan.  Sitten kun niitä pikkusen nitkuneita lohkoja on nurkissa niitä voi darttonittaa.

     
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Paikalla -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #33 : 20.01.2014, 13:41:16 »
Eli vahvistaminen täysin turhaa +600hv tehoilla. Kannet virtaa ilmeisesti melko hyvin jo vakiona ja vaparin nokatkin pitäs riittää, mutta vakio nostat ei taida kestää kovia kierroksia.? Tako männillä ja h kangilla alakerran pitäis kestää jos olen ymmärtänyt oikein.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #34 : 20.01.2014, 15:29:34 »
En väitä että se olisi täysin turhaa mutta riski että homma menee jotenkin muuten metsään on melkoisen suuri. Putkitetuista tina lohkoista olen kuullut jonkin verran ja ongelmia on ollut putkien asennuksissa ja putkien liikkumisessa asennuksen jälkeen.
   Tämä syy että itse en aijo rahaa ja aikaa käyttää koko hommaan. Ei ole täysin 100 varma että putkien asennuksen jälkeen ajettaisiin ongelmitta.
Kyllä se ainakin vituttaisi kun olisin 1500€ laittanut rahaa putkiin ja koneistuksiin ja ne pirulaiset on valahtanut pienen rasituksen jälkeen.

Perus nyrkki sääntö on että tina lohko kestää 130-150hv pytty tekemättä muuta kuin rakotulkit pyttyjen väliin.  Voi olla että kestää enemmänkin mutta tuon ainakin.      Itselläni on nyt käytössä 142hv pytty mutta kauanko se sitä kestää jää arvoitukseksi. Käyttötarkoitus merkitsee myös melkoisesti. Varttimaili ja mailin ajoissa kone on kaikkein kovimmillaan jos pito piisaa.
Mutka radalla yleensä 500hv yli teholla ei juurikaan enää tee mitään niin sitä en vertaa koko hommaan.

Mutta jos sulla on 600hv tavoite en tekisi mitään muuta kuin plaanaus dekkiin ja rakotulit lohkoon.
Jos kyseessä pienivesikanavainen, pieni poraus, turbon lohko.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #35 : 20.01.2014, 15:35:14 »
 Kanteen imukanavaan kannatta tehdä pikku porttaus seetin ympäristöön ja r-seeti jollain 0.8-1.0mm pitopinnalla.
 Kanavan sisä kurvi kannattaa myös pyöristää venttiilin pitopinnan juureen. 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Haavisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #36 : 09.08.2015, 16:39:41 »
Morjesta! Tämä keskustelu on ny ollu pitkään aikaan hiljanen mutta jos tänne ny joku tietäväinen ja avulias vastais jotain niin olisin kovaa onnellinen. Elikkä olis tarkotus kutitella 2.3l T5 94vm. Niin oon miettiny että jos sieltä ottais 300-400hv väliin tehot, mitä suosittelisitte tohon turboks ja suttimiks?
Volvo 850 T5 94vm., EX Volvo 940td 92vm

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #37 : 28.03.2016, 06:05:19 »
Morjesta! Tämä keskustelu on ny ollu pitkään aikaan hiljanen mutta jos tänne ny joku tietäväinen ja avulias vastais jotain niin olisin kovaa onnellinen. Elikkä olis tarkotus kutitella 2.3l T5 94vm. Niin oon miettiny että jos sieltä ottais 300-400hv väliin tehot, mitä suosittelisitte tohon turboks ja suttimiks?

Pitkähkö vastausväli, mutta kuitenkin...

Eiköhän ihan päivittämällä turbo 19T luokkaan ja vihriät suuttimet + softa vie sinne +300hv pintaan helposti tuolla koneella?
Rännin vaihto sinne 3" kokoon samalla.

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #38 : 28.03.2016, 09:18:23 »
hx-35 

700-1000cc suuttimet polttoaineesta riippuen.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Samppasport  Futurez