Elekma  Autoracing

kaasarista ruiskuksi?

  • 30 Vastauksia
  • 15778 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #15 : 14.07.2011, 22:55:10 »
bensapumppu, tankin anturipaketti tai koko tankki ja tietty jos saat valmiin bensalinjan siitä.
eikös näissä ollu hall sytkä eli sen hilppeet kanssa

Suuret kiitokset sulle, nyt oon taas paljon viisaampi  :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #16 : 22.07.2011, 10:07:40 »
Nyt tuli pihaan hommattua 360 GLI sähkösellä ruiskulla (niin ne suunnitelmat muuttuu matkan varrella) onkos tässä LH22 vai LH24 ruisku?

No siitä nyt irrottelee ruiskun osia, pitää kait ottaa kaikki osat mitkä vähäänkään on liitetty ruiskuun.
Ruiskuntankki pitää kehittää jostain ja tehä laatikkoon lovi.

Saa nähä mitä tästä seuraa ku oon enskertalainen tälläsessä muutoksessa, mutta vain tekemällä oppii. kävi myös mielessä et ottais tosta 244 r-sportista turbo osat tohon 360:seen ni säästyis sähkötöiltä :)

Pitäis vaan muutoskatsastaa turbolle ja hakea dynolappu ja eiks 360 saa olla enintään 116hv+20% eli 139hv?

Olipa paljon kysymyksiä :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3199
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #17 : 22.07.2011, 10:14:11 »
Nyt tuli pihaan hommattua 360 GLI sähkösellä ruiskulla (niin ne suunnitelmat muuttuu matkan varrella) onkos tässä LH22 vai LH24 ruisku?

No siitä nyt irrottelee ruiskun osia, pitää kait ottaa kaikki osat mitkä vähäänkään on liitetty ruiskuun.
Ruiskuntankki pitää kehittää jostain ja tehä laatikkoon lovi.

Saa nähä mitä tästä seuraa ku oon enskertalainen tälläsessä muutoksessa, mutta vain tekemällä oppii. kävi myös mielessä et ottais tosta 244 r-sportista turbo osat tohon 360:seen ni säästyis sähkötöiltä :)

Pitäis vaan muutoskatsastaa turbolle ja hakea dynolappu ja eiks 360 saa olla enintään 116hv+20% eli 139hv?

Olipa paljon kysymyksiä :)

Onkohan noin tuore?? (sähköruiskullinen) jo vähäpäästöiseksi reksiteröity ??
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #18 : 22.07.2011, 10:32:49 »
Onkohan noin tuore?? (sähköruiskullinen) jo vähäpäästöiseksi reksiteröity ??

Joo elikkä tarkastin rekisteriotteesta, on vähäpäästöinen :(

No pitää siis ottaa ruisku ja laittaa se sihen 244:seen.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2011, 10:38:21 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #19 : 22.07.2011, 14:22:18 »
Nyt tuli pihaan hommattua 360 GLI sähkösellä ruiskulla (niin ne suunnitelmat muuttuu matkan varrella) onkos tässä LH22 vai LH24 ruisku?

Jos koneess on lambda-anturi niin on LU-Jetronic ja jos ei ole lambdaa niin LE-Jetronic.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #20 : 22.07.2011, 19:15:55 »
bensapumppu, tankin anturipaketti tai koko tankki ja tietty jos saat valmiin bensalinjan siitä.
eikös näissä ollu hall sytkä eli sen hilppeet kanssa

Asiat muuttunu sen verran että se ruisku onkin sähkönen, ostin ku halvalla sain :)
Mutta eiks suurin pirtein tarvii samat osat kuin mekaanisessakin +sähköjohdot.

Onks kellään tietoa mikä ruisku on volvo 360 GLi:ssä, en tiiä muuta ku että on sähkönen, ois vaan mukava tietää se mallikin?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #21 : 22.07.2011, 23:54:58 »
Asiat muuttunu sen verran että se ruisku onkin sähkönen, ostin ku halvalla sain :)
Mutta eiks suurin pirtein tarvii samat osat kuin mekaanisessakin +sähköjohdot.

Onks kellään tietoa mikä ruisku on volvo 360 GLi:ssä, en tiiä muuta ku että on sähkönen, ois vaan mukava tietää se mallikin?

Jos koneess on lambda-anturi niin on LU-Jetronic ja jos ei ole lambdaa niin LE-Jetronic.

tuossahan se tulikin  ;)  todennäköisesti lambdalla ja katilla eli LU-Jetronic

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #22 : 23.07.2011, 07:44:30 »
Osaatko sanoa mitä eroa on lu-jetronicilla ja le-jetronicilla?
Soveltuuko kumpikaan hyvin turbotukseen, ja onnistuuko lastutus?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #23 : 23.07.2011, 11:29:02 »
Osaatko sanoa mitä eroa on lu-jetronicilla ja le-jetronicilla?
Soveltuuko kumpikaan hyvin turbotukseen, ja onnistuuko lastutus?
LU-jetronic on 99% sama kun LE, erona vain lambda-anturi ja lambdakorjaus, eli säätää seoksia lambda=1 vastaaviksi jotta katti toimisi.

Lastuja ei saa.

Turbotukseen soveltuvat molemmat, ilmamäärämittaria roplaamalla saa varmaan toimimaan, 200-300hv teholuokassakin, sitten en enää suosittele kun alkaa olemaan 3 alkavat numerot. Riippuu loppu tietenkin sytkästä, vakionahan 300 sarjassa on Renix sytytys, ja se ymmärtää jotain ahtojen päälle, koneesta riippuen 0,6-1bar sietää tuo renix ahtoa.

Nimimerkki Fuse:lla on 360GLT B200E + turbo, eli jälkikäteen turbotettu LE-jetronic. Muuten käsittääkseni täysin vakio, vaan lisätty ahdin B200E koneen kylkeen ja siirretty IMM ahtimen imupuolelle ja viimesenä nyt IC, lisäbensaruiskukin on kuulemma, mutta viimeksi ei tainut olla toiminnassa kun ei tarvinut.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #24 : 23.07.2011, 13:54:26 »
LU-jetronic on 99% sama kun LE, erona vain lambda-anturi ja lambdakorjaus, eli säätää seoksia lambda=1 vastaaviksi jotta katti toimisi.

Lastuja ei saa.

Turbotukseen soveltuvat molemmat, ilmamäärämittaria roplaamalla saa varmaan toimimaan, 200-300hv teholuokassakin, sitten en enää suosittele kun alkaa olemaan 3 alkavat numerot. Riippuu loppu tietenkin sytkästä, vakionahan 300 sarjassa on Renix sytytys, ja se ymmärtää jotain ahtojen päälle, koneesta riippuen 0,6-1bar sietää tuo renix ahtoa.

Nimimerkki Fuse:lla on 360GLT B200E + turbo, eli jälkikäteen turbotettu LE-jetronic. Muuten käsittääkseni täysin vakio, vaan lisätty ahdin B200E koneen kylkeen ja siirretty IMM ahtimen imupuolelle ja viimesenä nyt IC, lisäbensaruiskukin on kuulemma, mutta viimeksi ei tainut olla toiminnassa kun ei tarvinut.

Joo teho tavoite on maltilliset 200-250hv ja ahtopainetta olin suunnitellut olevan se 0.7-1 bar:ia

Pitääkö mun asentaa katti? luovuttaja autossa on katti mutta se auto mihin turbo ja ruisku on tulossa on vuosimalli -82 eli katista ei tietoakaan, jos ei kuulu laittaa kattia ni pitääkö jotain muuta jättää pois?

Sori tää kysymysten määrä ja kiitos että jaksatte olla avuliaita.
Haluun vaan olal varma ja tietää asiasta jotain ennen kuin alan säveltämään.

PS: Otan sitten kuvia ja laitan kuvat selostusten kera projekti osioon jos vaikka joku muukin hyötyis niistä.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2011, 14:04:28 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #25 : 23.07.2011, 14:16:30 »
Pitääkö mun asentaa katti? luovuttaja autossa on katti mutta se auto mihin turbo ja ruisku on tulossa on vuosimalli -82 eli katista ei tietoakaan, jos ei kuulu laittaa kattia ni pitääkö jotain muuta jättää pois?

Ei tarvitse. Päästöt menee kanta-auton vuosimallin mukaan eli tässä tapauksessa -82 vuoden mukaan.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #26 : 24.07.2011, 20:19:18 »
Osaako joku sanoa että saanko nyt otettua sen 360 renix-sytytyksen ku ei 360:sen vauhtipyörä varmaankaan sovi 240:seen?
Onnistuuko jos otan 240 ruiskuvehkeestä vauhtipyörän?

Vai mikä sytytys mun pitää hankkia sihen sähköruiskuun?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #27 : 24.07.2011, 20:44:59 »
360 vauhtipyörä sopii 240 koneen perään.

Parempi vaihtoehto: Käytä littupyörää ja kärjetöntä Hall-sytytystä
Helppoa, mutta yksinkertaista
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #28 : 24.07.2011, 21:33:05 »
360 vauhtipyörä sopii 240 koneen perään.

Parempi vaihtoehto: Käytä littupyörää ja kärjetöntä Hall-sytytystä
Helppoa, mutta yksinkertaista

Sopiiko 240:n kytkinakseli 360:sen vauhtipyörän sisään?

Jos jossain olis halvalla ni voisin käyttää :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: kaasarista ruiskuksi?
« Vastaus #29 : 24.07.2011, 21:48:21 »
Kytkinakseli käy silmälaakerin sisään joka on kampiakselissa

Edit1: Helppoa mutta yksinkertaista
« Viimeksi muokattu: 24.07.2011, 21:50:20 kirjoittanut Veksi »
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Carcom Oy  Elekma