Samppasport  Futurez

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Pitäis kai ottaa vanhat liemet talteen jos tarkkoja ollaan.
Maksaahan nuokin osat ja jos kolmen vuoden välein täyttää niin pistäis ainakin mut harkitsemaan kannattavuutta.

Se järjestelmä on suljettu mutta silti ainetta katoaa noin 10% vuosivauhdilla ja kun sitä on kadonnut noin kolmasosa niin osien vaurioitumisriski kasvaa.

Näin sanovat ammattilaiset, ei ole mun keksimää saagaa.
2
Projektipäiväkirjat / Vs: "Driftbil" 242 rakentelua
« Uusin viesti kirjoittanut M.P tänään kello 11:24:01 »
Tuskinpa mut saa nähdä. Suotta sitä alkaa laskemaan näiden kanssa..
3
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 11:23:49 »
On muuten rakastettu...

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/14283531
Taisin nukahtaa välillä kun luin noita tehtyjä juttuja ja hintoja. *kahvia->
Eihän niitä autossa voi oikeen hintaan lisätä suoraan kun on vanha kiesi.
Tuo että on vapari niin siinä ei auta tuota hintaa yhtään.
Onhan siihen kaadettu rahaa mutta ei se auta jos omistaja on ollut autolinjan opettaja, ei se mitään autosta kerro.

Varmaan on hyväkuntoinen mutta ei sitä tien päällä huomaa jos tuo vastaan köröttelee.
Maksaisinko 20 kiloa, no en vaikka olis ylimääräsenä taskussa.
4
Eli taas ilmastoinnin täytteet on sen verran vähissä, ettei viilennä enää. Viimeksi täyttäjä yritti etsiä vuotopaikkaa mutta vuoto oli niin pieni, ettei löydy. Kompura ja kuivain vaihdettiin noin 100 tkm sitten.
Mietin, että ilmastoinnin lauhdutin on siinä nokassa ekana ottamassa iskua (hiekkaa, kiviä yms.) - eli vaihtasinko kennon ja kuivaimen ennen täyttöä? Onko vaihdossa jotain erikoista tms. osaamista vaativaa - välijäähyn vaihdoin muutama vuosi sitten, paketin esilleotto on siis tuttua. 
5
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Vs: Volvo V60 D3 2012 tuuletus hyperventiloi
« Uusin viesti kirjoittanut Ande92 tänään kello 11:20:32 »
Molemmat ominaisuudet voi johtua, jos ilmastointi on automaatti-asennossa. Silloin säätää läppiä ja kylmän tarvetta sisälämpötilan suhteen automaattisesti. Silloin juurikin hieman suhina muuttuu kabiinissa.

Mikäli jossai on vikaa, niin voi koittaa kalibroida Vidalla nuo ilmastoinnin läpät, putsata sisätilan lämpöanturi paineilmalla (sijaitsee kuvan ymyröidyssä kohdassa). Sandenin kompuroissa taitaa määräventtiili (control solenoid valve) jumittua, jolloin aiheuttaa tuota, että välillä tulee kylmää ja välillä ei. Vaihtoehtona on uusia koko kompura tai pelkkä venttiili. Kumman tahansa tekee, niin joutuu kylmäainepiirin tyhjätä ja täyttää uudelleen. Venttiili maksanee ~50€ ja uusi kompura 350€.

Jos työn joutuu teettämään kompressorin osalta, niin suosittelen uusimaan koko kompressorin. Jos itse tykkää harrastella, niin voi aluksi koittaa pelkän määräventtiilin vaihtaa.


6
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Volvo V60 D3 2012 tuuletus hyperventiloi
« Uusin viesti kirjoittanut saku_s-t tänään kello 10:59:56 »
Eli Volvon kanssa sellainen ongelma että ajoittain kuuluu kabiiniin kuinka joku puhallin ei oikein osaa päättää puhaltaako vai eikö. Eli noin sekunnin pätkissä puhaltaa kunnolla ja lopettaa yhtä pitkäksi aikaa. Mikähän tässä lie olla?

Toinen ongelma on että ilmastointi puhaltaa välillä kylmää ja välillä lopettaa toimintansa vain jatkaakseen taas jossain välissä. Tässä pätkät ovat olleet selkeästi pitempiä kuin yllä mainitussa. Kompuran magneettikytkimestä on viimeinen prikka viety viime kesänä ja ilmastointi täytetty mutta ei vaikutusta... veikkauksia? Onko mahdollista että joku rele tai sisätilan lämpötila anturi joka määrää ilmastoinnin tehoa olisi menossa? Tässä koitan siis selvitellä olisiko jotain halpaa/helppoa jota kokeilla ennen kuin vien kompuran vaihtoon.. Toimiessaan kuitenkin puhaltaa kylmää
7
Veteraanit / Vs: Amazoniin erilaista jarrutehostajaa(?)
« Uusin viesti kirjoittanut lolvo_ tänään kello 10:08:09 »
Tuollaisenhan voi piilottaa vaikka kojetaulun alle. Vetää vaan jarruputket ja alipainelinjan hyttiin.


Juuri tämä kävikin mielessä että siirtäis vallan konehuoneesta pois mutta en uskaltanut ääneen sitä sanoa  :D

Tämä vaihtoehto vois olla kyllä parempikin kuin hyvä vaihtoehto. Täytyy vielä sulatella ja pohtia asiaa, tarvii kuitenkin valita mahdollisimman passelin kokoinen että mahtuu kojetaulun alle fiksusti. Ei sielläkään loppupeleissä liikaa tilaa ole. Tosin tuo morrisin tehostin vaikuttaa kyllä koonsa puolesta siltä että tuskin pienempiäkään mahtaa löytyä.
8
Projektipäiväkirjat / Vs: "Driftbil" 242 rakentelua
« Uusin viesti kirjoittanut Keme tänään kello 10:07:19 »
Tekniikaksi tähän tuleekin pitkäisku Vinokone turbolla.. Kanneksi valikoitu 531, jonka noudin tänään..

..joka myös pääsee jossain kohtaa paikalliselle kansivelholle työstöön. Nokka-akseli customi tai aftermarketti hyvillä specseillä. Lohko öljysuihkuilla ja kammeksi joko aito pentalainen tai tommone aftermarket billetti. Kattoo mitä tulee vastaan. Tilavuudeksi tulee siis n. 2.5 litraa. Männiksi vois ostaa suosiolla Wisecot. Veiveiksi h-rofiilit. Ahtimeksi kunnon kuulalaakeri turboa paremman heräävyden takia. Garretin tuotteet vaikuttais iha sopivilta omaan käyttöön.

Tekeekö tota pakettia alle 6000 eurolla? Yläkertaan 1500e, kellariin 2500e ja ahtimeen 2000e?
9
Yleinen keskustelu / Tuontiautojen ruostesuojaus?
« Uusin viesti kirjoittanut JoHu tänään kello 10:03:07 »
Autokuume vaivaa ja nykyisen Jaguar X-Typen tilalle Jaguar XF farkun ohella myös Volvo V60 erittäin hyvänä vaihtoehtona. Lähinnä mallisarjan loppupuoliskon D2 ja D3 mallit hyvin varusteltuina (nahkasisusta, vakkari, vetokoukku, lohkolämppäri, mielellään myös webasto ja sähköpenkit) ja alle 200tkm ajettuina ja hinnat mielellään 15 tonnin kiehmuroissa. Autoa olis ajatus pitää 5-10v ja vuodessa kertyy about 20tkm, voi kertyä 25tkm:kin. Ja asiaan:

V60:siä vaikuttaa myynnissä olevan useampia tuontiautoina? Onko Volvojen ruostesuojauksessa eroja, onko kyseessä suomiauto vai tuontiauto? Tohtiiko tuontiautoa hankkia vai pitääkö varautua, että täytyy käyttää ruostesuojauksessa itse? Olen asiaan vastausta etsinyt, mutta selkeää vastausta en ole löytänyt.

Myös plug-in hybridejä on V60:issä paljon tarjolla. Olen lukenut kauhutarinoita tonnien ja 13 tonnin sähkömoottori- ja akusto remonteista niihin liittyen. Onko vain yksittäis tapauksia vai yleistä? Jos käytetyn hybridin laittaa ja sitä 5-10v ja 100-200tkm pitäisi niin todennäköisyys kalliille hybridi-remontille kasvanee merkittävästi…? Siksi olen lähinnä D2 ja D3 päätynyt etsimään.

Kokemuksia, näkemyksiä ja mielipiteitä ottaisin mielelläni vastaan. :)
10
Muut menopelit / Vs: GMC Typhoon #FinnTyphoon
« Uusin viesti kirjoittanut Keme tänään kello 10:02:21 »
Ihan ei päässy vappuajelulle, mut eipä se mitään. On täs vielä kesää jäljellä.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Proturbo  Autodiagnoosi