RallyBaron  Samppasport

V70 D5 '06

  • 5 Vastauksia
  • 2294 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Late_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
V70 D5 '06
« : 28.01.2014, 19:46:33 »
Tämän: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44181.0 tultua taloon alkoi uudet ongelmat talouden autojen kanssa. Kumpikaan ei halunnut enää ajaa bensa-autolla jossa on manuaalivaihteet joten mun päässä alkoi itää ajatus hankkia '04 Accordin tilalle D5 moottorinen automaatti V70 facelifti.

Pääsiäisen jälkeen olin puhelimessa punaisen Volvon myyneen kaverin kanssa ja oli puhetta että sille on tulossa myyntiin lähipäivinä V70.

Juttujen lomassa selvisi että se on '06, xenoneilla, automaatti, D5, 350tkm ajettu ja mustilla nahoilla. Tiistai-iltana kävin katsomassa autoa ja näyttämässä Hondaa. Vetäydyttiin tahoillemme miettimään asiaa, myöhemmin illalla kaveri pääsi itsensä kanssa sopuun välirahasta joka oli sopiva. Keskiviikkona sain rahat järjestettyä ja torstaina kävin vaihtamassa autoa. Tämänkin ostin tuttuun tapaan pelkällä vararenkaalla kun myyjällä on jatkuvasti tarvetta Volvojen vanteille/renkaille.

V70 TDI '00
V70 D5 '08

Poissa Late_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: V70 D5 '06
« Vastaus #1 : 28.01.2014, 19:54:49 »
Kun kelit oli sellaiset että uskalsin ajella surutta kesärenkailla niin laitoin sellaiset alle jotta sain palautettua auton talvirenkaat myyjälle.



Autosta tuli jotenkin turhan mörkki ja vaihdoinkin tähän alle punaiseen ykköskoppaan ostetut vanteet ja laitoin nämä punaiseen. Molemmat sarjat on 225/45R17 renkailla.





Sisältäkin muistin näpätä kuvan kun sain aikaiseksi puunata penkit ja siivota auton kunnolla.

V70 TDI '00
V70 D5 '08

Poissa Late_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: V70 D5 '06
« Vastaus #2 : 28.01.2014, 20:13:30 »
Kesään asti ajeltiin hymyssä suin kunnes kuskin ajovalo pimeni.



Vaihtelin polttimot mitkä oli tarkoitus vaihtaa ennen syksyä muutenkin mutta kuskin valo pysyi edelleen pimeänä vaikka oli uusi poltin, vaihdoin ballastit ristiin ja vika siirtyi toiselle puolelle. Jätin sitten pelaavan ballastin kuskin puolelle ja kasasin keulan. Ballastin hintaa ja saatavuutta selvitellessä tuli selväksi että uusi Valeo 6G ballasti maksaa sinisellä 400e, jossain suomalaisessa verkkokaupassa 169e ja suomalaiset varaosatukkurit ei tunne tätä mallia. Briteistä tilaamalla ballasti jäi maksamaan kuluineen noin 70e. Parin päivän päästä se paikoilleen ja valot pelasi hienosti kunnes eräänä iltana kaatosateessa Venäjälle ajellessa se hemmetin lamppu taas sammui. Umpio litimärkä sisältä ja ballasti kaput. Tilasin taas uuden ballastin ja sitä vaihtaessa kittailin butyylimassalla umpion omasta mielestä tiiviiksi ja taas mentiin.



Kunnes taas valo pimeni, en edes tutkinut asiaa kummemmin kun otti sen verran päähän vaan päätin että nyt se koko toosa lähtee roskikseen ja tulee käytetty tilalle ja jos ei sellaista löydy niin menen marmoritiskille Visan kanssa. AVK:lta löytyikin loistavakuntoinen umpio joka maksoi 230e. Vanhasta polttimot uuteen että säilyy saman sävyisinä, umpio paikoilleen ja kovaa ajoa. Problem solved.



V70 TDI '00
V70 D5 '08

Poissa Late_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: V70 D5 '06
« Vastaus #3 : 28.01.2014, 20:21:56 »
Talvi alkoi lähestyä ja piti hankkia talvirenkaat. 205/55R16 kitkat kietaistiin Etabeta Tettsut vanteille, vannemalli valittiin kiusallaan sen takia että se oli käytännössä ainut malli minkä laittamisen pomo yritti kieltää kun selailtiin katalookia ja se että kotikylän ainoalla uusia autoja myyvällä autoliikkeellä lienee joku diili kyseisestä vannemallista kun niitä ruuvaavaat joka toiseen autoon alle :D Onneksi on noi lähestymisvalot niin löytää oman auton kaupan pihasta..





Repsottavan Bilian mainoksenkin sain loppujen lopuksi aikaiseksi viskata roskikseen.

Tehtävälistaa olisi aika lailla jos tässä jaksaa. Onneksi ei mitään ihan heti ajon estävää kuitenkaan.

-helmat ja takapuskurin alaosa pitäisi maalauttaa kiveniskujen ja parin naarmun takia
-kuskin matosta menee kohta kantapää läpi, samalla pitäisi tilata uusi a-pilarin verhoilu kuskin puolelle kun siinä on röökin polttama jälki ja kojelaudan keskelle ritilä kun siitä on aikanaan kulkenut jotain taksilaitteiden johtoja läpi.
-ajotietokoneen kieli pitäisi vaihdattaa kun se viestittelee ruotsin kielellä vaikka auto onkin ns. suomi-auto. Ilmeisesti auton aikaisempi Närpiöläinen omistaja on ymmärtänyt ruotsia paremmin kuin suomea.
-äänentoistolle pitäisi tehdä jotain kun tässä on karmeimman kuuloinen systeemi mitä mulla missään autossa on tehdasasenteisena ollut. Se vaatisi soittimen vaihdon, adapterin sille, erillissarjan oviin ja aktiivisubin konttiin joten motivaatiota saataneen odotella vielä pitkään.
-rekkarikilven valonkanta meni murusiksi kun vaihdoin polttimon viime viikolla, siihenkin pitäis keksiä joku lääke.

« Viimeksi muokattu: 28.01.2014, 20:34:22 kirjoittanut Late_ »
V70 TDI '00
V70 D5 '08

Poissa Late_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: V70 D5 '06
« Vastaus #4 : 31.01.2014, 14:21:00 »
Leimalla kävin äsken, vasen alapallo sohlo muuten ok. Pitää jotain keksiä siihen kun jaksaa.
V70 TDI '00
V70 D5 '08

Poissa Late_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: V70 D5 '06
« Vastaus #5 : 06.02.2014, 18:03:09 »
Leimalla kävin äsken, vasen alapallo sohlo muuten ok. Pitää jotain keksiä siihen kun jaksaa.

Hienosti ratkaistu, vaimo rattiin, auto korjaamolle ja vajaan tunnin päästä katsastuskonttorin kautta kotiin ja taas saa ajaa mutkasta tietä näkymättömiin.
V70 TDI '00
V70 D5 '08

 

Samppasport  Futurez