Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06) *Myyty*

  • 38 Vastauksia
  • 15593 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Akkli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06) *Myyty*
« : 27.10.2015, 12:44:14 »
Saksasta tuotu Suomeen 100 tkm kohdalla. Nyt mittarissa 232.3tkm. Varusteita ihan mukavasti mm. Four-c, premium sound (dynaudio), ilmastoidut etupenkit, mukautuva vakkari, pcc, navi, tutkat eteen ja taakse.




lasin läpi, en jaksanut hakea avainta :D


Hyvin palvellut V70 2.5T AWD -05 sai väistyä kun aivan vahingossa löysin kriteerit täyttäneen seuraajan: Volvo, nelikko, sedan. Etsiskelin pitkään S40 T5 AWD:tä, koska halusin vähän pienemmän auton.

Pyysin, että auto myydään katsastettuna joka osoittautui ihan hyväksi ideaksi koska joutuivat vaihtamaan levyt jokaiseen kulmaan ja takarenkaat.

Takaluukun kahva meni sisään koeajolla, joten se vaihdettiin myyjän piikkiin. Takarenkaat oli väärää kokoa, ne vaihdettiin rengasliikkeen piikkiin.

Hihna alkoi sirisemään, tilasivat siihen uudet hihnan, kiristimen ja rullat, johon meni vaivaiset kolme viikkoa. Sen asennukseen menikin 1 1/2 viikkoa.. Noh kaksi varattua aikaa. Myyjän piikkiin tämäkin. Asennuksessa ottivat kuvan, josta näkee uudet hilut:



Oikea xenon paloi, 2kpl Philipsin D1S poltinta kotiin 105e.

Öljyä tuo syö jonkun verran. Olen lisäillyt 3.5dl oston jälkeen, ja 225tkm kohdalla oli öljynvaihto tehty. Ärsyttävä herja, öljynmäärä pieni, kun ei kuittaannu ennen kuin sitä lisää. Ajattelin, että olisi anturivika kun öljymäärä oli tikun mukaan puolessa välissä. Käytin sinisellä vikakoodien luvussa, ei löytynyt syytä.

Vielä olisi sireeni korjaamatta, silloin tällöin tulee ilmoitus, hälytysjärjestelmä vaatii huollon. Sen lisäksi takatutkat piippaa itsekseen mutta hiljenee jos lähtee liikkeelle kunnes taas tietty piippaa kun tulee jotain vastaan. Auto ollut minulla kohta 2kk, kilsoja vasta 2300km.

Suunnitelmissa on vaihtaa takapöntöt paremmin hengittäviksi ja ehkä sitä ohjelmaa joskus. Haldex öljynvaihto pitäisi tehdä (teettää sinisellä) joululahjana itselle. Lisäksi 20% tummennus taakse ensi kesäksi.

Näiden alun ongelmien jälkeen kuitenkin hymyilyttää kun lyö jarrun lattiaan ja painaa starttia. Kulutus mulla seka-ajossa 12/100. Emännän Lexus RX 350 vie saman verran, joten ei lainkaan paha.

kuskinovi pesun jälkeen ennen vahaa:


Turtle Black Boxin jälkeen


Ja toinen ovi


Yritän muistaa ottaa videolle käyntiäänet ennen ja jälkeen takapönttöjen vaihdon.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2019, 22:11:38 kirjoittanut Akkli »
XC60 D5 -14
ex- BMW F11 535xd, ex- S80 V8 MK2, ex- V70 2.5T AWD MK2

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #1 : 27.10.2015, 13:03:19 »
Edellinen V8 söi tikun min-max merkin välin 17 000km välillä. Nykyistä ei ole tullut seurattua.  Takapöntöt on vakiona jo nk "läpihuutopöntöt"
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Akkli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #2 : 18.11.2015, 12:44:37 »
Ei mitään uutta, kulutus vain nousee kun ei osaa rauhallisesti ajella. Otin kuitenkin starttiäänet ennen mahdollisia muutoksia. Äänittäjänä toimii maahan ylösalaisin asetettu S5 puhelin ja puh oli vain toisen pöntön alla. Harmi, oli radio päällä. Miksi otin siitä videota? Olisihan sen voinut nauhoittaakin.  :idiot2:

https://www.dropbox.com/s/9z510s00f9vwt0s/Vollestart1.mp4?dl=0

Haldexin, kulmavaihteen ja tasauspyörästön öljynvaihtohinnat kyselty, yhteensä 455e, mikäli pultit lähtee helposti auki.

Onko kenelläkään kokemusta auttaako RVS käsittely oikeasti öljynsyöntiin? Sitä voisi tuohon kaiketi kokeilla.
XC60 D5 -14
ex- BMW F11 535xd, ex- S80 V8 MK2, ex- V70 2.5T AWD MK2

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #3 : 18.11.2015, 13:47:02 »
Ei mitään uutta, kulutus vain nousee kun ei osaa rauhallisesti ajella. Otin kuitenkin starttiäänet ennen mahdollisia muutoksia. Äänittäjänä toimii maahan ylösalaisin asetettu S5 puhelin ja puh oli vain toisen pöntön alla. Harmi, oli radio päällä. Miksi otin siitä videota? Olisihan sen voinut nauhoittaakin.  :idiot2:

https://www.dropbox.com/s/9z510s00f9vwt0s/Vollestart1.mp4?dl=0

Haldexin, kulmavaihteen ja tasauspyörästön öljynvaihtohinnat kyselty, yhteensä 455e, mikäli pultit lähtee helposti auki.

Onko kenelläkään kokemusta auttaako RVS käsittely oikeasti öljynsyöntiin? Sitä voisi tuohon kaiketi kokeilla.
Kylmäkäynnistys.  ;)

Itse en kyllä lähtisi vielä mitään käsittelyjä kokeilemaan. Mitäs öljyä siellä nyt on?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #4 : 18.11.2015, 19:58:04 »
Onko kenelläkään kokemusta auttaako RVS käsittely oikeasti öljynsyöntiin? Sitä voisi tuohon kaiketi kokeilla.

RVS-käsittelystä ei ole kokemuksia, mutta käsittääkseni Forten kamat toimivat samalla tavalla, ja siitä on yksi kokeilu takana.

Toi mun ykköskoppanen tahtoi pöllytellä startatessa ja vähän nautiskellakin voiteluaineita putken kautta pihalle (koneessa oli silloin Mobilin litkut). Kone sai Forte - käsittelyn, eli Motor Flush ja Seal Conditioner, litkut vaihtui Castrolliin. Pöllytys loppui, ja öljyäkään ei tarvitse vaihtovälillä lisätä.
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Akkli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #5 : 18.11.2015, 23:35:51 »
Mitäs öljyä siellä nyt on?

Viimeisimmän merkinnän kohdalla on 0w-30 Total 9000. Täytyy sanoa et ihan tuntematon on mulle tuo merkki (www.totalnordic.com). Olen lisäilly nyt 6 dl Diamondin 0w-30 (vaatimukset ok) Onhan sillä ajettu jo 7644km tuon öljynvaihdon jälkeen. Ensi kerralla laitatan kunnon tavaraa, joka tod. näk. tulee aika pian.

Edellisissä huolloissa, mitkä on merkattu on käytetty Mobil I 0w30fe:tä.
XC60 D5 -14
ex- BMW F11 535xd, ex- S80 V8 MK2, ex- V70 2.5T AWD MK2

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #6 : 19.11.2015, 09:26:08 »
Viimeisimmän merkinnän kohdalla on 0w-30 Total 9000. Täytyy sanoa et ihan tuntematon on mulle tuo merkki (www.totalnordic.com). Olen lisäilly nyt 6 dl Diamondin 0w-30 (vaatimukset ok) Onhan sillä ajettu jo 7644km tuon öljynvaihdon jälkeen. Ensi kerralla laitatan kunnon tavaraa, joka tod. näk. tulee aika pian.

Edellisissä huolloissa, mitkä on merkattu on käytetty Mobil I 0w30fe:tä.
Itse olen käyttänyt Castrol edge 0W30 A5/B5. Ja eipä voi sanoa että öljyä söisi.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #7 : 19.11.2015, 10:09:29 »
Itse olen käyttänyt Castrol edge 0W30 A5/B5. Ja eipä voi sanoa että öljyä söisi.

Saman olen todennut, viimeiset 5 kulkupeliä, joissa on ollut "jotain muuta" liukasteena (ja söivät öljyä), lopettivat öljynsyönnin Castrollin öljyyn siirtymisen jälkeen.
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #8 : 19.11.2015, 10:12:48 »
Viimeisimmän merkinnän kohdalla on 0w-30 Total 9000. Täytyy sanoa et ihan tuntematon on mulle tuo merkki (www.totalnordic.com). Olen lisäilly nyt 6 dl Diamondin 0w-30 (vaatimukset ok) Onhan sillä ajettu jo 7644km tuon öljynvaihdon jälkeen. Ensi kerralla laitatan kunnon tavaraa, joka tod. näk. tulee aika pian.

Edellisissä huolloissa, mitkä on merkattu on käytetty Mobil I 0w30fe:tä.

Noi totalin öljyt pitäis olla ihan hyviä litkuja. Samppasportilta mulle suosittelivat allekirjotuksen autoon ja kieltämättä öljyn kulutus väheni sen verran ettei tarvii lisätä vaihtovälillä (15tkm)

V70 2.5t geartronic -06

Poissa Akkli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #9 : 10.01.2016, 12:44:10 »
Pakkanen..

Auto seissyt viikon pihassa lumikerroksen alla. Tänään meinasin käydä ajelulla :). Ulkona -20, joten tarkistin sisälämppärin ja tutkan tilan. Sitten ovet kiinni, mutta kakesta eivät mene lukkoon, info ei kerro mitään, pyörittää vain muutaman kiekan valoja avaimessa. Kuskin ovi auki avainliuskalla, joo aukes mut ei anna virtaa mihinkään eikä ota avainta vastaan. Päättelin, akku olis huonossa hapessa, joten laturi kiinni ja samantien alkoi hätävalot vilkkua -> hälytin laukesi. Avasin ovet nyt kakesta ja lukitsin, tuntui toimivan - jonka jälkeen ajattelin, että on hyvä käyttää avain siellä avainpesässä.  :o, nyt ei anna avainta pois. Volle sanoo, jotta pitäs olla P, ennen kuin avaimen saa pois.

Ovet auki, akku latautui hetken mutta tätä kirjoittaessa ajattelin testata vielä mitä käy kun koittaa virtaa päälle startista. (ilman jarrua siis) Valoja paloi, ehkä kaikki, cd vaihtaja kävi vaikkei soitin ollut päällä ja kuulosti siltä kun auto vaipuisi koomaan. + Laturi ei lataa akkua enää. Kai se akku sitten kuoli. Voi kun ihanaa. Avain on yhä pesässä...



XC60 D5 -14
ex- BMW F11 535xd, ex- S80 V8 MK2, ex- V70 2.5T AWD MK2

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #10 : 10.01.2016, 12:52:37 »
Pakkanen..

Auto seissyt viikon pihassa lumikerroksen alla. Tänään meinasin käydä ajelulla :). Ulkona -20, joten tarkistin sisälämppärin ja tutkan tilan. Sitten ovet kiinni, mutta kakesta eivät mene lukkoon, info ei kerro mitään, pyörittää vain muutaman kiekan valoja avaimessa. Kuskin ovi auki avainliuskalla, joo aukes mut ei anna virtaa mihinkään eikä ota avainta vastaan. Päättelin, akku olis huonossa hapessa, joten laturi kiinni ja samantien alkoi hätävalot vilkkua -> hälytin laukesi. Avasin ovet nyt kakesta ja lukitsin, tuntui toimivan - jonka jälkeen ajattelin, että on hyvä käyttää avain siellä avainpesässä.  :o, nyt ei anna avainta pois. Volle sanoo, jotta pitäs olla P, ennen kuin avaimen saa pois.

Ovet auki, akku latautui hetken mutta tätä kirjoittaessa ajattelin testata vielä mitä käy kun koittaa virtaa päälle startista. (ilman jarrua siis) Valoja paloi, ehkä kaikki, cd vaihtaja kävi vaikkei soitin ollut päällä ja kuulosti siltä kun auto vaipuisi koomaan. + Laturi ei lataa akkua enää. Kai se akku sitten kuoli. Voi kun ihanaa. Avain on yhä pesässä...

Enpä oo aikasemmin kuullu, että auto "imasis" tolleen avaimen :D Kaikkea se tuo pakkanen teettää näköjään...

Komia peli sulla muuten btw  :pomo:
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa Akkli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #11 : 10.01.2016, 13:45:29 »
Kiitos, komia koriste pihassa :)

Akku onkin näemmä tasan 4v vanha, Bosch S5010 85Ah/800A. LähiMotonetissä 1kpl jäljellä. Onneks taloudessa on "vara"-auto.
XC60 D5 -14
ex- BMW F11 535xd, ex- S80 V8 MK2, ex- V70 2.5T AWD MK2

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #12 : 10.01.2016, 14:19:37 »
Onneks taloudessa on "vara"-auto.

Onko sekin Volvo? :)
a car you can believe in

Poissa Akkli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #13 : 10.01.2016, 18:07:42 »
Ei. :( Se on Tojota :). 5h akunhakureissuvaihtojakoeajoa takana, Varta F18 konehuoneessa, avain taskussa ja ovet lukossa! Vikakoodi hävisi, eikä ilmestynyt 30min seka-ajossa takaisin eli jotain hyviäkin puolia.
XC60 D5 -14
ex- BMW F11 535xd, ex- S80 V8 MK2, ex- V70 2.5T AWD MK2

Poissa Akkli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 V8 -07 Summum (11/-06)
« Vastaus #14 : 02.03.2016, 20:33:28 »
Auto sama, ei uutta lisättyä - ei edes öljyä! Se tietty ihan hyvä, mutta silti tarve aina tarkistaa. ½ vuotta ollu tuo ihme enkä mitään ole saanu laitettua, paitsi bensaa. Muutama ärsyttävä ongelma/vika jotka olen löytänyt ovat, parkkitutka huutaa miten sattuu (linkki/video). Putsasin tutkat ennen videota. Okei penkka on oikealla takana, mutta kumma tommoinen tuplapiipitys. Ei herjaa näyttöön mitään tuosta. Toisena ongelmana kolahtelu takaa, tai oikeastaan kumahtelu, vaikea selittää, yleensä pompuissa huomaa. Kolmantena tuo kuskin ovenkahva joustaa sentin kaks. Siinä kahvan alla on ne 2 ruuvia kyllä kiinni. Olisi kiva jos joku tietäis miten tuo tiukataan.

https://www.dropbox.com/s/l0qyu01vbg1ribh/parkkitutka.mp4?dl=0







Olikos kukaan madaltanut four-c alustaa? Tästä oli keskustelua mutta en löytänyt mitään mainintaa tuloksista. Eibachilta  E10-84-010-03-22, kävisi V8:lle, mut eihän kaikis ole 4Ctä. Myyjä tosin mainitsi, että Eibach kyllä ilmoittaisi jos ei kävisi. Eihän siitä vain mitään haittaa ole? Onko tuo sama mikä R-volleissa?

Ensi kerralla toivottavasti iloisempia aiheita.



XC60 D5 -14
ex- BMW F11 535xd, ex- S80 V8 MK2, ex- V70 2.5T AWD MK2

 

Ateho  Elekma