Kulkukoira  Proturbo

Lisävaloista juttua

  • 2281 Vastauksia
  • 781192 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3057
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #30 : 14.01.2011, 21:06:30 »
Ainakin V70N koppasissa saa ylätukiraudat hyvin kiinni maskin takana olevien äänitorvien kiinnityspulttien taakse kiinni. Ei tarvi tehdä mitään ylimääräisiä reikiä puskuriin tai maskiin.

Tosiaan kun V70 mk2:ssa konepellin etureunassa ei ole maskia vaan se maski on siinä puskurissa. Siksi piti laittaa tuossa S70:ssä ne valojen tuet siihen puskurin yläpintaan.

Poissa Rocky

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • Tilausliikenne kuski linja-autolla / Seinäjoki
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #31 : 14.01.2011, 21:15:15 »
Kuinkas paksu se palkin ja puskurinkuoren välissä oleva "styroksi vaimennin" on S60:ssä. S70:ssä sen paksuus oli jotain viiden ja kymmenen sentin välistä eli aika paksu mun mielestä. Kun laitoin S70:een lisävalot niin laitoin vain kahdeksalla ruuvilla kilven taakse tulevan valotelineen kiinni siihen puskurin pintaan pelkästään ja valojen taakse puskurin yläpintaan tuet. Ja tukevat oli, eivät heiluneet töyssyissä.

Mulla on Bosch 225:t elikkäs aika isot. Pitää sovitella kuinka saa tukevasti kiinni.
Elämä Ilman Volvoa, niinpä ...Mieti Sitä

http://www.netikka.net/tapio.koistinen/

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #32 : 14.01.2011, 22:50:06 »
Tosiaan kun V70 mk2:ssa konepellin etureunassa ei ole maskia vaan se maski on siinä puskurissa. Siksi piti laittaa tuossa S70:ssä ne valojen tuet siihen puskurin yläpintaan.

Samalla lailla mullakin oli edellisessä V70:ssä tuki raudat kiinni kuin sullakin ja suhteellisen hyvin ne pysyivät tärinättöminä. Lamput olivat Bosch 225.

Tämän hetkiset valot on Hellan FF320 ref 37,5. Sisällä niissä on 35W 6000K xenon polttimot. Valo keila on mielestäni mukavan leveä ja täydentää valokuvion mukavasti bi-xenon valojen apuna.
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa Rocky

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • Tilausliikenne kuski linja-autolla / Seinäjoki
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #33 : 20.07.2011, 19:28:50 »
Eräänlaiset lisävalot nämäkin: 
http://osanetti.fi/led-paivavalosarja-pitka-p-3987.html
Vaatiiko mitään erityisiä lisukkeita, jos asentelis S60 -01 vai voiko suoraan ottaa herätevirran omilta parkeilta?
Osaako kukaan sanoa herätteestä, voiko ottaa?
Tai muotoillaan kysymys toisin:



Eli laittaisin "päivävalot" parkkien tilalle eli parkkipolttimot pois ja perus päivärit tilalle. Heräte parkkipiuhasta, onnistuko?

(sen takia kyselen, ku tuossa S60 ei ole "normi" sähköjä vaan tuo can-väylä. Ettei tule onkkelmia kytkennän jälkeen ;) )
« Viimeksi muokattu: 20.07.2011, 19:35:27 kirjoittanut Rocky »
Elämä Ilman Volvoa, niinpä ...Mieti Sitä

http://www.netikka.net/tapio.koistinen/

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #34 : 28.07.2011, 17:57:58 »
Eli laittaisin "päivävalot" parkkien tilalle eli parkkipolttimot pois ja perus päivärit tilalle. Heräte parkkipiuhasta, onnistuko?

(sen takia kyselen, ku tuossa S60 ei ole "normi" sähköjä vaan tuo can-väylä. Ettei tule onkkelmia kytkennän jälkeen ;) )

Ostaessani auton, siinä oli tuollaiset ja ne ei olleet hyväksytyt. Parkeilta siinäkin oli virta otettu.

Jos haluat päivävalot toimivan oikein, niin eikös sen pidä syttyä kun auton laittaa pyörimään / virrat päälle? Sitten kun sumarit / ajovalot kytkeytyy päälle ne sammuvat / tai himmenevät parkeiksi. Kannattaa olla tarkkana miten toimiivat ja millaiset leimat on lasissa jos lakia kunnioittaa.

Lisävaloista juttua... Tänään näpersin autoon Bosch 225 paikoilleen 55w xenoneilla. Pitäneen illalla vähän suuntailla vielä niin sit saa tulla pimeää tännekkin.

Poissa Rocky

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • Tilausliikenne kuski linja-autolla / Seinäjoki
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #35 : 28.07.2011, 19:32:45 »
Taidan jättää "päivävalot" laittamatta. Tuli hommattua lisävalopaketti. Sitä täytyy sovitella kun ehtii.
Elämä Ilman Volvoa, niinpä ...Mieti Sitä

http://www.netikka.net/tapio.koistinen/

Poissa pietari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • EI SE OLE POKA MIKHÄÄN!!!!
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #36 : 03.08.2011, 10:45:40 »
Moro.
Tarkoitus olisi laittaa lisäpitkät S80:een 00-vuotiseen. Mistäs ootte vetäneet herätteen releelle? Katkaisijaa en meinaa laittaa.
ex: 850 -93 2,4 10V, Amazon -66 B20
Nykyään:Volvo S60 -02 2,4 20V
              Volvo S80 -00 2,4 10V Business

Poissa Jerkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #37 : 16.08.2011, 20:33:54 »
Onkos kellään kokemusta Wesem:in lisäkaukovaloista?

Tällaiset HOS2 valot tuli yhdessä kaupassa bongattua.
http://kauppa.erikoistekniikka.com/kaukovalo-wesem-hos2-kromi-p-965.html
Tässä vielä esitettä:
http://shop.wesem.com/photo/_pdf/en/k_340_hos2_en.pdf

Nyt: V70 D5 AWD 205hv (245hv) -10 ja S60 2.4 140hv -01
Ex: S80 2.4D -163hv -08, XC90 D5 185hv AWD -08, V70 2.4D 1165hv -06, V70 2.4 170hv -01

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #38 : 16.08.2011, 21:25:09 »
Onkos kellään kokemusta Wesem:in lisäkaukovaloista?

Tällaiset HOS2 valot tuli yhdessä kaupassa bongattua.
http://kauppa.erikoistekniikka.com/kaukovalo-wesem-hos2-kromi-p-965.html
Tässä vielä esitettä:
http://shop.wesem.com/photo/_pdf/en/k_340_hos2_en.pdf

Katso vaikka ensin niitä Ref.lukuja ja sitten ostat.
jos laitat ne itsenäisesti (ei muita pitkiä samanaikaisesti päällä) ref. saisi olla 50 per umpio. (lain sallima raja)
ref.luku yhteen laskettuna saa olla maksimissaan 100.

jos et tiedä paljonko alkuperäisissä valoissa on referenssi, kysy valmistajalta.

Isompi referenssi=parempi valoteho.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa V70XC99

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #39 : 22.08.2011, 02:49:05 »
Lähivaloja ei ilmeisesti saa enää laittaa lisää, millään konstilla ?

Eikös -80 luvun kulkineisiin saanut laittaa lisävaloja joissa oli samassa lyhyet ja pitkät ?

Olis kiinnostusta uusia yhden -90 luvun alun kulkineeseen  ajovaloja, mutta haluaisin parantaa sekä lyhkäsiä että pitkiä
vaihtamatta kuitenkaan alkuperäisiä ajovalo umpioita, ne olis tarkoitus releyttää.
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #40 : 22.08.2011, 05:19:35 »
Lähivaloja ei ilmeisesti saa enää laittaa lisää, millään konstilla ?

Eikös -80 luvun kulkineisiin saanut laittaa lisävaloja joissa oli samassa lyhyet ja pitkät ?

Olis kiinnostusta uusia yhden -90 luvun alun kulkineeseen  ajovaloja, mutta haluaisin parantaa sekä lyhkäsiä että pitkiä
vaihtamatta kuitenkaan alkuperäisiä ajovalo umpioita, ne olis tarkoitus releyttää.

niitä Lähivaloja ei saa kahdentaa enään ainakaan uudemmissa.
ja todennäköisesti niitä saa paremmaksi vain ottamalla alkuperäiset pois käytöstä tai vaihtamalla umpiot. :'(
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #41 : 22.08.2011, 05:23:02 »
Moro.
Tarkoitus olisi laittaa lisäpitkät S80:een 00-vuotiseen. Mistäs ootte vetäneet herätteen releelle? Katkaisijaa en meinaa laittaa.

Koita rosvota alkuperäisen polttimon johdosta, sitten menee samanaikaisest vakiopitkien kanssa päälle.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #42 : 22.08.2011, 07:01:42 »
Koita rosvota alkuperäisen polttimon johdosta, sitten menee samanaikaisest vakiopitkien kanssa päälle.

Uusissa autoissa ei kannata suinpäin rosvota vakiopitkän kannasta releelle herätettä vaan ensin pitää mitata tuleeko sinne hehkun kantaan matala tarkkailujännite silloinkin kun hehku ei pala. Just yhteen ´08 autoon asensin lisärit ja mittasin reilun 9V pitkän kannasta silloin kun pelkät lähivalot on päällä. Rele ei ehkä jaksaa vetää sillä kun virta on tosi pieni mutta riski siihen että rele jää vetäneeksi kun pitkiltä siirrytään lähivaloille on aika suuri. Xenonlisärit tekee erityisesti mielenkiintoisia valovikoja tuollaiseen järjestelmään.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #43 : 22.08.2011, 09:00:37 »
Uusissa autoissa ei kannata suinpäin rosvota vakiopitkän kannasta releelle herätettä vaan ensin pitää mitata tuleeko sinne hehkun kantaan matala tarkkailujännite silloinkin kun hehku ei pala. Just yhteen ´08 autoon asensin lisärit ja mittasin reilun 9V pitkän kannasta silloin kun pelkät lähivalot on päällä. Rele ei ehkä jaksaa vetää sillä kun virta on tosi pieni mutta riski siihen että rele jää vetäneeksi kun pitkiltä siirrytään lähivaloille on aika suuri. Xenonlisärit tekee erityisesti mielenkiintoisia valovikoja tuollaiseen järjestelmään.

Kaukovalopolttimon kannalla ei ole 9-voltin jännitettä ehjän polttimon ollessa paikoillaan ja puolivalot päällä. Eri asia on se että kaukovalopolttimo on palanut tai se puuttuu.  Tuokaan tilanne ei sytytä mahdollisia apupitkiä vaikka ohjausreleen virta olisi otettu kaukovalopolttimon johdoista.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #44 : 12.09.2011, 23:27:15 »
Tulipa tuossa mieleen että mitä jos siirtäis lisävalot puskurista maskiin, kun olen todennu sen selvästi tukevammaksi.

Mietin vain että mitenhän toteuttaisi konepellin auki pysymisen kahdella sylinterillä? Muistelen nähneeni tälläisen ainakin S80 Se että mitkä pumput ja mihin kiinnitys, jottei pelti ole mutkalla, niinkuin jollain ruosteisilla saranoilla joskus on käynyt...

Niin ja auto V70 97

PS: Konepelti ei meinaa nytkään pysyä kokonaan auki...

 

Kulkukoira  Proturbo