Ateho  Elekma

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 320236 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Noniin, tuo käyttis V70 näköjään hoitaa ensikesänä tuon "harrastelankun" virkaa, niin on aika vaihtaa alustaa. Nyt siis alla bilteman iskarit ja nuo skruvatin 60/40 jouset.

Tilalle tulossa BC, kokemuksia kellään tässä mk1 kopassa? Lankussa mulla jo onkin tuo BC BR versiona, edessä lyhyemmät / jäykemmät jouset mitä sarjaan tarjotaan.

Meinasin ostaa tuon halvemman V1 sarjan, vai ostanko suosiolla BR sarjan?

Eli siis riittääkö säätövarat ja millainen on ajaa?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Taidan laittaa suoraan noi uudistetut j-specin coilit, niissäkun näkyy olevan nykyään korkeuden säätö tolpassa itsessään, ei jousen esijännitystä muuttamalla niinkuin ennen.

https://www.j-spec.se/chassi/hjulupphangning/coilovers/coilovers/j-spec.se-v2-coilovers-volvo-850-c70-s70-v70?group=prod_prod_grp-s1%2F10

Onko kellään tätä alustaa? Onko taka iskarit yhtään vakioita lyhyemmät. Lupaavat - 80mm puotuksen mutta epäilen.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Onko kellään tätä alustaa? Onko taka iskarit yhtään vakioita lyhyemmät. Lupaavat - 80mm puotuksen mutta epäilen.

Tilattuna on (V1 sarja), ei ole vaan vielä saapunut.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Tilattuna on (V1 sarja), ei ole vaan vielä saapunut.

Tämä ollut nyt pari viikkoa alla. Tyytyväinen olen. Tänään kävin konttorilla muutoskatsastuksenkin suorittamassa. Otteeseen merkattiin napa/kaari mitat 300mm joka nurkalle, suht passeli madallus tuollaiseen käyttöautoon, rengastus itellä 205/40/17. Sarjan mukana toimitettavilla jousilla pärjää melko hyvin, jousiahan saa vaikka millä mitoilla / jäykkyyksillä halutessaan. Säätövaraa jäi vielä mukavasti.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Kakkoskorisessa v70pissä mulla ollu alla nyt BC-racing n. 200tkm ja ei voi olla kuin tyytyväinen.

Tuli hommattua kasipätkäänkin nyt BC-racing mutta pienenä ongelmana on nyt se, että alusta on tarkoitettu mk1 v70 malliin ja asennettu 855 malliin. Leimalle ei varmaan noilla lapuilla ole asiaa, trafi on tarkka näissä.

 Löytyisikö keltään lainaksi bceen dokumentteja 850 wagoniin?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Kakkoskorisessa v70pissä mulla ollu alla nyt BC-racing n. 200tkm ja ei voi olla kuin tyytyväinen.

Tuli hommattua kasipätkäänkin nyt BC-racing mutta pienenä ongelmana on nyt se, että alusta on tarkoitettu mk1 v70 malliin ja asennettu 855 malliin. Leimalle ei varmaan noilla lapuilla ole asiaa, trafi on tarkka näissä.

 Löytyisikö keltään lainaksi bceen dokumentteja 850 wagoniin?

Mamasanilta kysynyt?

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Löytyiskö keltään mittoja/kuvaa kuinka korkea farkun perästä tulee noilla Motonetin vahvistetuilla jousilla?
Vanhan sotaratsun Nivomatit tuli lopulta tiensä päähän ja perä roikkuu ku kulkukoiralla.  ;D

H&R -30mm hinguttais, mut pysytään asialinjalla...
Tarkoitus oli siis laittaa kuormajouset tuoreilla kaasuilla ja yläpäät taitaa olla fiksuinta vaihtaa samalla.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2019, 12:50:54 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Hei sellanen pikku kyssäri tähän väliin.

Onko mk1 V70 diisselissä kuinka paljon pitempi/paksumpi jousi kuin vastaavasti ihan perus bensa vehkeessä??

Itellä tuo TDi keulii ihan hivenen, niin mietein et onko järkeä vaihtaa siihen bensan jouset eteen ja toivoa, että 20mm tippuis  ???
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Wantti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Yksinkertainen kysymys: Mk1, ajettu reilut 300tkm. Perä roikkuu. Ilmeisesti alkuperäiset jouset. Iskarit vaihdettu, Sachs super touring.
 Millä saisi perää nousemaan pari-kolme senttiä? Riittäkö vahvistetut jouset? Mitkä? Mistä? (tais olla jo monta kysymystä).

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Suosituksia madallusjousista pätkään eteen? Tai mahdollisesti onko joku testannut paljon pystyy lyhentämään vakiojousia siten että kestävät paikoillaan?

Taakse suunnittelin ostavani vahvistetut jouset niin loppuu tuo roikkuminen.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Suosituksia madallusjousista pätkään eteen? Tai mahdollisesti onko joku testannut paljon pystyy lyhentämään vakiojousia siten että kestävät paikoillaan?

Taakse suunnittelin ostavani vahvistetut jouset niin loppuu tuo roikkuminen.

Mulla ympäriinsä H&R setti ja etupäässä se "tärkein" juttu noissa mun mielestä on valita sille isommalle akselimassalle. Olikohan vaihtoehdot 1019kg ja alle TAI 1020kg ja yli.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Volvo4321

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Paljonko madaltaa motonetin -40mm jouset motonetin alkuperäistä vastaavien iskareitten kanssa V70:ssä? Kuvia? Ja millaiset on ollut ajossa jne?

Poissa Miko Niemi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Ta technix alustat
« Vastaus #882 : 18.11.2020, 19:44:14 »
Onks kellään kokemusta noista ta technixin madallus sarjoista ku ois tarkotus tota v70 madaltaa.

Poissa Volvo4321

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
V70 T-5 etujousien hinta
« Vastaus #883 : 16.12.2020, 22:11:07 »
Olisi tarkoituksena hommata mk1 V70 vapariin T-5 etujouset että sais keulaa sen pari senttiä alas päin mutta tietääkö kukaan paljonko kyseiset jouset kustantaa siniseltä jos hommaa?

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: V70 T-5 etujousien hinta
« Vastaus #884 : 17.12.2020, 00:01:58 »
Yhdysvalloissa näyttää hinnat olevan luokkaa 120$, Suomi hinnoissa on aina n. 15-20% enemmän eli varmasti siinä 150€ luokkaa per jousi.

Halvemmalla pääsee, kun hommaa tarvike madallusjouset. (Eibach esimerkiksi)
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

 

Autoracing  KL-varaosat