Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Möykkyvolvo - 05.04.2019, 10:59:48

Otsikko: Volvo V50 1.6 Diesel 2011 DrivE optimointi
Kirjoitti: Möykkyvolvo - 05.04.2019, 10:59:48
Morjens!

Bongasin tuolta yhden samaisen topicin, mutta siitä oli aikaa parisen vuotta niin ajattelin täältä saavani paremmin vastauksia. Omistan otsikon mukaisen auton ja optimoinnilla säästyisin luultavasti auton vaihdolta. Olen amatööri näissä hommissa, niin tarvisin viisaampia neuvoja.

Onko kokemuksia aj-techistä? Kyseinen firma vaikuttaa Seinäjoella mistä ajattelin käydä kysymässä.
Toinen on tämä ateho.fi Onko sieltä kokemuksia? Hoituuko asia noin helposti, että sieltä saa sopivan RICAN paketin jonka voi itse laittaa kiinni? Vai ajaako kyseinen paketti tarvittavan asian ja on ns. kunnollinen?

Ps. Muitakin vaihtoehtoja otetaan tietysti vastaan.

Kiitos etukäteen!

-Miika
Otsikko: Vs: Volvo V50 1.6 Diesel 2011 DrivE optimointi
Kirjoitti: tuomaril - 05.04.2019, 11:32:15
Lisäätehoa.fi (https://www.xn--listehoa-2zaa.fi/)

Vahva suositus tuolle. :)
Otsikko: Vs: Volvo V50 1.6 Diesel 2011 DrivE optimointi
Kirjoitti: Mr.Classic - 08.04.2019, 20:22:20
On Atehosta kokemuksia ja hyviä sellaisia. Erittäin helppo operaatio suorittaa itse tuo optimointi.  :)
Otsikko: Vs: Volvo V50 1.6 Diesel 2011 DrivE optimointi
Kirjoitti: Möykkyvolvo - 15.04.2019, 00:13:09
Kiitoksia näistä vastauksista! :)
Otsikko: Vs: Volvo V50 1.6 Diesel 2011 DrivE optimointi
Kirjoitti: M.J.K - 11.07.2019, 14:20:08
Hei!

Minulla on tismalleen sama auto pikkuisen vajaa 200tkm ajettuna. Olen miettinyt auton optimointia. Onko suositella Joensuun suunnalta osaavaa tekijää? Itse olen näissä asioissa aika tietämätön.

Miten turbot näissä yleensä kestää? Omasta turbosta kuuluu mielestäni heikkoa vihellystä. vihellys kuuluu kun paikallaan kaasuttaa ja päästää kaasun, niin moottorin kierrosten laskiessa kuuluu vaimea vihellys. Saako turboa huollatettua vai onko se pian koko turbon uusinta edessä?

Uskaltaako egr:n ja dpf:n poistaa kyseisestä mallista optimoinnin yhteydessä?



Otsikko: Vs: Volvo V50 1.6 Diesel 2011 DrivE optimointi
Kirjoitti: tuomaril - 11.07.2019, 15:53:29
Lisäätehoa.fi (https://www.xn--listehoa-2zaa.fi/)

Vahva suositus tuolle. :)


Tänne vaan yhteyttä, niin homma pelaa. EGR ja DPF mieluusti myös pois, ainakin itse ne ottaisin pois samalla. Turbot näissä tuntuu laukeilevan suht pienillä kilsoilla paikoitellen. Joku sanoi, että turbon jossain öljylinjassa olisi joku sihti joka kuulemma tukkeutuu ja estää ahtimeen voitelua. En tiedä tästä enempää.
Otsikko: Vs: Volvo V50 1.6 Diesel 2011 DrivE optimointi
Kirjoitti: Leo - 11.07.2019, 19:22:13
Jostain luin, että noin 200 tkm on yleensä turbon vaihto. Kannattaa sihdillinen banjopultti uusia samalla. Itsellä meni omasta aika lailla justiin 200 tkm kohdalla turbo uusiksi. Virallisessa Garretin vaihto-ohjeessa Vaihdetaan öljyn imusihdistä lähtien ja samalla ehkä kannattaisi laittaa öljypohja eri malliseksi. Olikohan pösössä öljyproppu öljypohjan alimmaisena joten vanhaa öljyä jää vähemmän kiertoon öljynvaihdon jälkeen.
Otsikko: Vs: Volvo V50 1.6 Diesel 2011 DrivE optimointi
Kirjoitti: M.J.K - 12.07.2019, 08:02:07
Kiitos vastauksista!

Tuo turbo alkaa varmaan olemaan tiensä päässä. En ole edes googlaillut, että paljon uus osa maksaa ja paljon lie asennus siihen päälle?  ::)

Onko ohjelmoinnin jälkeen auton ajettavuudessa selvä ero?
Miten tuollasien ~200tkm ajetun auton kytkin kestää tehonlisäystä?