Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Alekis6 - 17.02.2017, 00:44:40
-
Elikkäs.
Parin kuukauden ajan saanut välillä sahata starttia 2-6sekuntia, lähti aina kumminkin. Kauniina päivänä hän starttasi, muttei käynnistynyt. Seuraavana päivänä lähti käyntiin, välittömästi sammutuksen jälkeen startatessa lähti napista painamalla, auton oltua n. 5min sammuksissa lähti heikosti. Volle kävi käyntiin lähdettyään täysin normaalisti, vedot tallessa. Enää ei lähde ollenkaan, epäilin bensapumppua. Vaihdoin sulakkeen pumpulle, mittasin pumpun liittimet. Virta tuli perille. pumppu oli pimeä. Siispä vaihdoin 1.8 t4 vm 1998 bensapumpun, nyt pumppu pelaa ja aine virtaa. Ongelma jatkuu. Autoon vaihdettu akku ~3vko sitten.
ehdotuksia otetaan auliisti vastaan. :)
edit: tulpat kunnossa ja hyvä kipinä, niinkuin saattoi olettaa.
kyseessä siis 1.8 vapari v40 vm 2001
-
Ihan on volvon moottori siinä.
Bensapaineensäädin vois tehä tuomosta.
-
Pa-pumppu sökö, jos ei lähde napauta vasaralla pumppua. Kaverilla just nuo ongelmat.
-
Mistäs mötikkää kannattaa lähteä etsimään kyseisessä mallissa
-
Takapenkin alta pitäisi löytyä?
-
Viimeinen kysymys oli enemmänkin siitä paineensäätimestä, tosin löysin sen jo.
Bensapumpun vaihdoin jo aikaa sitten :D
-
Nojoo päivitellääs tännekin.
- Bensanpaineensäädin vaihdettu. ei vaikutusta
- Kampiakselin anturi napattu irti ja putsailtu, liitokset katsottu ja lyöty takaisin. ( vikakoodi p0355, eli kampiakselin asento/impulssianturi A piiri)
- uusi akku vanhan mentyä piloiksi seisomisen vuoksi
- vikakoodi P0420
-tuossa kun asentelin tuon paineensäätimen ja koitin startata, ja kurkistin uudemman kerran niin ei ollut säätimessä bensasta tietoakaan.
paineensäädin oli kivasti kolossaan.
kun säädin oli irti ja käänsi 2- asentoon niin lirautti varvin bensaa.
= ilmaus?
-
Eikö tuo -98 mallisten bensapumppu ole hieman erilainen kuin -01 mallisissa, ettei se vika ole siinä ?..Bensakoneita ei tarvitse yleensä ilmata erikseen kuten dieseleitä, vaan pitäisi käynnistyä kunhan bensapaine nousee.
kuvassa -98 pumppu:
(http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/JVgAAOSwrklU7sNQ/s-l225.jpg)
2001 tankkilaite/pumppu:
(http://i157.photobucket.com/albums/t59/gata958/Volvo%20guides/Fuel%20Pump/Fuelpump10.jpg)
Tuo alempi imupilli näyttäisi -01 pumpusta puuttuvan.