Carcom Oy  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Showroom / Vs: Volvo V60 D4 AWD R-Design -15 Rebel Blue - Käyttöautotarinoita
« Uusin viesti kirjoittanut JuHaU tänään kello 08:37:31 »
Työn ääniä oli kyllä aistittavissa.
12
Ostetaan renkaat ja vanteet / Ostetaan 4x Volvo Triton 18"
« Uusin viesti kirjoittanut JuusoT tänään kello 08:14:08 »
Ostetaan Volvon alkuperäiset 18 tuuman Tritonit. Renkailla tai ilman. Saa tarjota projektikuntoisiakin.
13
Myydään renkaat ja vanteet / Vs: Volvo Triton 18"
« Uusin viesti kirjoittanut JuusoT tänään kello 08:09:18 »
Onko nämä vielä kaupan?
14
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / S60 lataus pumppaa
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 07:57:19 »
Joo eli alko lataus pumppaamaan ihan tasaisesti. Laturi lataa ei lataa...
Testerillä katoin niin jännitteet käy liian alhaalla ja nousee normaaliin ja taas putoaa.
Tekee varmaan kerran parin sekunnin sisään.
Akkuvalo palaa koko ajan.

Kai se tasasuuntaukseen viittaa vai? Menee arpapeliks ja en tossa parkkiksella saanu säätäjää pois.
On niin pehmeetä ne pikkuruuvit ja vielä ristipääkannalla että nuljaa kun koittaa laturi paikallaan.
Tilaakaan ei oikeen ole kun on se kenkälaatikon kokoinen marellin kotelo siinä vieressä.

Täytynee hakee uus laturi ettei jää vaihto pienestä kiinni kun ei oo varmuutta missä vika.
Vanha laturi on todella vanha.
15
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 Ei käynnisty
« Uusin viesti kirjoittanut hespa tänään kello 07:18:23 »
Paljonko ruiskutukin päästä mitattuna paine?
16
Pari kesää sitten hajosi omastani kompressori v70 d3 14 .Sanden siinä paikallaan .Lopulta vaihdoin vain poikki palaneen vetokäämin magneettikytkimestä ja laitoin ohuemman shimmiprikan paikalleen.Toistaiseksi toiminut hyvin.Välillä käytettiin paikallaan 2x Nissensin kompressoria mutta se on älyttömän meluisa jota ei kuuntele erkkikään vaikka muuten ei toiminnassa ole valittamista.Nissensin sivuilla on tästä vielä maininta mutta silti niitä vain myydään,en tiedä onko kuinka paljon on eroa eri autoyksilöiden välillä mutta korjausliikkeessäkään tuo ei ollut ensimmäinen tapaus.Nissensin tech bulletin referoi että kyseessä olisi vain 2,4d konetta koskeva ongelma mutta koskee myös 2,0 D5:ttä.Tuo magneettikytkimenkäämi kannattaa tsekata vaikka suoraan 12v syöttämällä tai ohmimittarilla.Käämin tilasin ebaysta n 50eur..hyvin helppo vaihtaa.
17
V50 vm 2011, 1.6D. Eilen irrotin magneettikytkimen etulevyn. Olikin kohtuullisen helppo homma. Mutta, ei tämä etulevy ole ihan samannäköinen kuin esimerkeissä, joissa mm. korjataan tuo välys kolmella nippusiteellä ilman etulevyn irroitusta.. Välys on noin 0.85mm rakotulkin mukaan.
Noh, sisältä löytyi vain yksi prikka, joka oli jo niin ohut kuin mahdollista, joten pistin kaikki takaisin paikalleen sellaisenaan.
Nyt ajattelin tilata uuden magneettikytkimen, siinä on se rulla kanssa. Mutta mitä luulette, pitääkö koko magneettikytkin vaihtaa, vaan olisiko se vaan se etulevy kulunut ja jos sen vaan vaihtaa? Onko kovin hankala homma alakautta vaihtaa se koko magneettikytkin?

Ilmastointihuollossa käytetty kuukausi sitten, ei vuotoja. Ilmastointi ei lähde käyntiin olleenkaan, rele tutkittu ja sieltä jostain alipainehommasta kaksi pinniä yhdistetty, ei vakitusta. Ei mitään virhekoodeja myöskään. Että eiköhän se ole tuo välys nyt mitä todennäköisin?

Tämän näköinen on se etulevy kuin tässä linkissä https://en.aliradar.com/item/4000131534935-ac-a-c-air-conditioning-compressor-magnetic-clutch-pulley-set-for-mazda-3-for-volvo-s40-v50-c30-s60-v60-v40-1928558-1684906

Itsellä V70 samalla 109hv 1.6 dieselillä. Pari päivää sitten lopetti ilmastointi toimintansa. Käytin täyttöhuollossa rengasliikkeessä jossa kaveri sanoi että painetta ja ainetta on normaalisti, mutta kompressori ei käynnisty. Kuinka todennäköistä on että välyksen säädöllä asia korjaantuisi?

Paikallinen lämmityslaitteisiin erikoistunut huolto antoi säädölle 200-300e hinta haarukan ja kompuran vaihdolle 600-900 :buck2:

Nyrkkipajassa vaihtaisivat kompuran 550euron korvauksella...
18
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: 2.0D 2008 päästöt yli 2.5
« Uusin viesti kirjoittanut janne81 tänään kello 05:06:25 »
Sylinterit lasketaan Ranskalaiseen tyyliin vauhtipyörän päästä alkaen.
19
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 Ei käynnisty
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 15.05.2024, 23:55:49 »
Katkaiseeko viallinen anturi virran pumpulta?

Pem yksikkö on ehjä.
Viallinen anturi ei ehkä anna pemmille käskyä pumpata toivottu määrä. Sitä vartenhan se siellä on.
20
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 15.05.2024, 23:51:08 »
Tuo on kyllä noissa ihan pepusta tuo kiristinrullan kiinnitys torxi. Ei oo sitten yhtään syvempää avaimenpaikkaa osattu tehdä ja kun kone on autossa niin melkeinpä joku oma kikostus tehtävä avaimeksi jota voi samalla painaa kun koittaa vääntää auki.
Mullakin on hand made special tool tuohon jolla uskaltaa vääntää ja vartta löytyy.

Joku kuitenkin on keksinyt laittaa siihen ruuviin lukitetta...
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Puotilan autokorjaamo  RallyBaron