Morjesta foorumilaiset, tarvitsisin läjäpäin tietoa..
aiheena olisi noin 200tkm ajetun b230ft viritys
tosiaan tuosta pihasta löytyy noin 500tkm ajettu Volvo 940 b230fk, eli matalapaineturbo vm 97
tekniikkana tässä pelissä on
- m90 lodju, nelilapasella sintterillä ja sachsin asetelmalla
- g80 kitkalukkoperä joka on jo parhaat päivänsä nähnyt..
- jumalattoman iso cooleri, modattu joskus jostai scaaniasta..
- tonin bensalastu, 2.5 tuumanen putkisto, k&n vaparisuodatin ja ahdot jossain 1.1bar paikkeilla
- vakio ahdin, pakosarja ja konetta ei tosiaan ole ees ikinä käytetty auki
noh.. tuommonen vähän ajettu b230ft, m90 ja g80 setti löytys pajalta lojumasta ja ajattelin ottaa vähän enemmän kauroja irti tuosta tekniikasta
mikä ahdin olisi hyvä ja kannattaako suoraan rakentaa uusi pakosarja
ongelmana nyttenkin on meinannut etenkin viinalla (re85 kitti löytyy) ajaessa se että suuttimissa loppuu tuotto, Mitkä suuttimet olisi hyvät ja miten tämä ETUVASTUKSIEN ohitus tms toimii?
IMMU, jos lyö 2.5 tuumasen immun sisuskalut 3 tuumasen runkoon niin edellyttääkö se mitään toimia?
tästä päästään seuraavaan kysymykseen, joka on OHJELMOINTI
olen lukenut foorumilta että isomman immun tai suuttimien vaihdon yhteydessä lh 2.4:sta pitäisi ohjelmoida, MITEN ja MISTÄ?
no sitten itse tekniikkaan, onko b230ft parempi vai huonompi viritysaihio kuin b230fk, jos on niin miksi? ilmeisesti öljysumujen kanssa jtn?
kertokaa kaikkea yleistietoa tähän liittyen
Kiitän ja kumarran asiallisista vastauksista!
"hyviä Volvo kilometrejä"