Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 240 Driftmissile

  • 20 Vastauksia
  • 5452 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa emppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • "Saa olla aika kova vakio bemari että vetää eelle"
    • Hakamaki Motorsport
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #15 : 29.03.2020, 13:31:29 »


Purkuun valikoitui -82 vm 240 GLT farkku.
Nostin pyöräkoneella ilmaan niin meinas mennä poikki.. taka-akselikin irtos korista kun on niin laho. Noin lahoa en oo ihan äkkiseltään nähnyt.
Koko lattia ja kaikki runkopalkit käytännössä paperia... Joten eipä nyt yhen harvinaisuuden purku sinäällään enää harmitakkaan.







Sain pohjatyöt viikonlopun aikana kondikseen. Ideanahan tässä maalaamisessa oli lähinnä se että autosta saadaan yksivärinen ja räikeä  ;D
Prismassa selaillessani tikkurilan värikarttaa tuli jotenkin sellainen tunne et tämä väri on pakko saada.
Tulee muuten jakamaan mielipiteitä, niin hyvässä kuin pahassa.

- 2,7l sävytettyä panssarimaalia
- Puuilon telat & pensselit
- Kuplajuomaa
- Hyvä porukka







Vetästään vielä tänään kolmas kerros päälle.

Edit: Ei ollut tarvetta nyt tähän drifteriin käydä vaihtamaan flathoodin ilmanottoaukkoa. Ei se omaan silmään niin tyhmän näköinen ole vaikka pellin keskikohta on vähän alempana kuin ilmaritilä.  :buck2:




« Viimeksi muokattu: 29.03.2020, 13:36:06 kirjoittanut emppaz »
Volvo v90 1997
Volvo 240 "Driftmissile"  1992
Volvo 362 Pickup

Poissa emppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • "Saa olla aika kova vakio bemari että vetää eelle"
    • Hakamaki Motorsport
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #16 : 14.04.2020, 21:29:16 »
Päivitellääs vähän jotta itsekin sais tuolla hallilla jotain aikaiseksi.
(motivaatio)

Viikonloppuna pitäisi käydä hakemassa kokonainen b230f moottori mistä käydään tähän ensimmäiseksi tekniikaksi jotain luomaan.
Puretaan, huolletaan ja katsotaan ainakin mitkä veivit siellä on tuvassa.

Sen kaveriksi ainakin 530 kansi modatuilla palotiloilla jossa muistaakseni 8,50:1 puristussuhde.

Vaihdelaatikon laita on vielä hieman avoin, yhtä avoin kuin tasauspyörästö.
Käyttöautohan tästä ei tule niin yks taka-akseli ois valmiina yhen purkuauton alla jossa olis uretaanipuslat + valmiiksi kunnolla kempattu murikka joten saatan sen jossainvaiheessa tonne kiskoa.
Samasta vehkeestä otan tonne paksut vakaajat. Ollut ennen paalituomiota Turboluvallinen kori niin siitä on helppo ryöstää osia.

Viikonloppuna päivittelen vähän kuvia ja tietoja miten tää tästä etenee..

Volvo v90 1997
Volvo 240 "Driftmissile"  1992
Volvo 362 Pickup

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #17 : 14.04.2020, 21:40:13 »
Jos pitää olla halpa, kestävä laatikko niin ZF S5D 260Z löytyy 100-250€ hintahaarukassa ja kestää rääkkiä ihan uskomattoman paljon.
Löytyy ainakin BMW 525TDS E34/E39 (ja oletettavasti myös E36 vastaavasta).

Mikäli käy lyhyehköt välitykset ja 1 vaihde mallia ei tarvii käyttää (5.09) paitsi hitaassa ajossa kiva.

Tuurilla voi löytyä 310/320Z ja 6v laatikoita hyvin edullisesti myös.

Edullisuus toki katoaa adapteriin tai kytkinkopan hitsaukseen mikäli ei käy itse kyläsepäksi ja jigin kanssa muokkaa käypäseks.
> hajottaa ennemmin m46/m47 laatikoita. :P
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa emppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • "Saa olla aika kova vakio bemari että vetää eelle"
    • Hakamaki Motorsport
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #18 : 14.04.2020, 21:44:09 »
Jos pitää olla halpa, kestävä laatikko niin ZF S5D 260Z löytyy 100-250€ hintahaarukassa ja kestää rääkkiä ihan uskomattoman paljon.
Löytyy ainakin BMW 525TDS E34/E39 (ja oletettavasti myös E36 vastaavasta).

Mikäli käy lyhyehköt välitykset ja 1 vaihde mallia ei tarvii käyttää (5.09) paitsi hitaassa ajossa kiva.

Tuurilla voi löytyä 310/320Z ja 6v laatikoita hyvin edullisesti myös.

Edullisuus toki katoaa adapteriin tai kytkinkopan hitsaukseen mikäli ei käy itse kyläsepäksi ja jigin kanssa muokkaa käypäseks.
> hajottaa ennemmin m46/m47 laatikoita. :P

Joo toi bmw laatikko olis ihan kiva, tähän konkurssiin ei oo kyllä kytkinkopan modailemiseen varaa.
on tos m47 jatkona minkä viikonloppuna käyn hakemassa. Kai sieltä vois rojut ampua asfalttiin ja senjälkeen hommaa m46.
Sit perinteisen kaavan mukaan sille laatikolle käy samat ja siinähän se "säästö" sit taas nähtiin  ;D
Volvo v90 1997
Volvo 240 "Driftmissile"  1992
Volvo 362 Pickup

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #19 : 14.04.2020, 21:50:31 »
Jää niistä kuitenkin (toivottavasti) kytkinkopat jäljelle. ::)
Sen puoleen ei kovin suuri rahallinen menetys oo jos muutamalla kympillä saa toimivan m47/m46 lootan.

Oppii ainakin vaihtamaan laatikon alle puolessa tunnissa. :D
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa emppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • "Saa olla aika kova vakio bemari että vetää eelle"
    • Hakamaki Motorsport
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #20 : 19.04.2020, 14:59:30 »
Jaahas. tuli haettua eilen moottori illan hämärässä, täydellinen b230f ja siihen custom kansi.
Tänään moottoripukkiin kiinni ja leväytetään osiksi.



Otollinen ahdinkin tuli ns. tyrkylle niin pakko sekin oli ottaa matkaan  ;D

Volvo v90 1997
Volvo 240 "Driftmissile"  1992
Volvo 362 Pickup

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron