Y-haara on biltemasta jossa näyttää olevan aikalailla suora kierreosuus ja tarvike anturi jossa kierreosuus on kartio ja kierreosuuden päässä olisi kartio jonka pitäisi tiivistää.. ei mee tuon enempää y-haaran kierteille tuo anturi niin kuparirikat on tiivisteenä/varmisteena.
Se on silloin väärä kierre, jos ei tiivisty. Ei normaalissa kartioliitoksessa se naaraskappale kuulukkaan olla kartiolla, ainoastaan uros ja nousu on sellanen että se kartio nimenomaan tiivistää sen kun kierretään naaraskappaleeseen kiinni. Jos se ei mene kuin hieman sisään, koitetaan yhdistää vääriä kierteitä eri nousuilla keskenään. BSP, NPT ja joskus jopa millisetkin lähtevät kierteelle sekoitettuna, mutta jos nousut on eri ei toimi vaikka kierteen nimellishalkaisija olisikin liki.
Helpointa on ostaa sellanen öljynpainemittari, missä on anturissa lähtö myös varoitusvalolle. VDO:lta näitä saa ainakin. Ei tarvitse haaroitella. Sianpäähän teetätin anturille hydrauliikkaliikkeessä jatkon teflon-letkun päähän, kun ahtimen öljykierto lähtee anturiliitännästä.
http://koti.kapsi.fi/~fuse/images/autot/GLT/General/Engine/letkut.JPG Eipähän tule rasitusta jakokappaleisiin, noita on kovemmassa käytössä murtunut kierteen juuresta (varsinkin halpoja messinkiversioita) jos on kovin painava anturimokkula jakokappaleen päässä ja jakokappale suoraan lohkossa.