Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Juke-Maza - 06.10.2011, 09:06:20

Otsikko: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 06.10.2011, 09:06:20
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tonskulii - 06.10.2011, 09:13:40
Noniin, siitähän on vielä tulossa hyvä peli. O0

Laita vaan lisää kuvia tulee ja kirjoittele aina kun autolle tapahtuu päivitystä! ;)
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 06.10.2011, 11:11:16
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 06.10.2011, 20:41:44
Pientä päivitystä.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 08.10.2011, 08:45:04
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 08.10.2011, 11:15:50
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tonskulii - 08.10.2011, 16:30:58
Kerropas, miten nuo vaikutti nuo Powerflexin puslat?  ???
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 08.10.2011, 17:27:44
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 09.10.2011, 17:50:04
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tuomas-89 - 09.10.2011, 17:52:25
häh onks jo 94 mallissa jo 5 pulttinen vanne?  :o eiks se tuu vasta 95 mallis?  :o
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 09.10.2011, 18:16:05
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Elk - 09.10.2011, 18:39:55
Liittyskö jotenki tohon ku on T5? Ku näissähän on tää uudempi keula jo kun taas vapareissa se vanha? Eikös?
Joo, hyvin aavistelet eli liittyy. Vapareihin tosiaan tuli facelift vasta '95 malliin.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 09.10.2011, 20:18:16
...
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tonskulii - 09.10.2011, 21:21:20
Takavalot laitettu tilaukseen ja niihin Flyeyes kit. Onko v70 takapuskurilla eroa 850 takapuskuriin? Meniskö heittämällä paikalleen?

Laita siitä V70:stä se alaosa kiinni 850 takapuskurin yläosaan, tulee paljo komiampi. ;)

(http://i116.photobucket.com/albums/o28/ZuluR/jamforelse.jpg)

Tuosta mallia vrt. alkuperäinen. ;)
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 10.10.2011, 11:01:36
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: kkuula - 10.10.2011, 12:07:20
häh onks jo 94 mallissa jo 5 pulttinen vanne?  :o eiks se tuu vasta 95 mallis?  :o

Mulla oli 93 mallissa jo nuo 5-pulttiset.. tosin sen kori ja alusta oli 94 mallia vaikka oli ensireisteröity suomessa kesällä 93. Oli siinä tekniikkapuolellakin eri vuosimallien osia sekaisin.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tonskulii - 10.10.2011, 14:05:36
Onhan tuo ihan komia mut menee vähän raskaan näköseksi kun helmoja ei ole tarkoitus vaihtaa matalempiin.

Mitenkäs mallia tämä?

(http://www.garage-shop.fi/kori//catalog/images/01vojm855-02.jpg)

Täältä (http://www.garage-shop.fi/kori//catalog/index.php) sitten korisarjat --> Volvo --> 850.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 10.10.2011, 19:39:35
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: injector - 10.10.2011, 20:53:37
Minkäslaiset etuspoilerin tilasit?
itellä oottelis tällänen maaluuta ja asennusta http://www.extremeautoaccessories.co.uk/show_image.php?img=2_1203194478.jpg (http://www.extremeautoaccessories.co.uk/show_image.php?img=2_1203194478.jpg)
myy tänne ne luomet  :D
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 10.10.2011, 20:57:24
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 11.10.2011, 13:13:31
.,.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: injector - 11.10.2011, 19:58:01
Joko joko on lipasta kuvaa  :P
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 11.10.2011, 20:23:45
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: injector - 11.10.2011, 20:38:49
Ei kerenny viel laittelee sitä, piti systerin autoo rassata. Poikkituen nakkasin paikalleen. Kerrankin voi sanoa että on hinta-laatu suhde kunnossa Wetteriltä ostetuksi osaksi.

Itelläkin on kyseinen poikkituki ainut halpa osa siniseltä
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 13.10.2011, 19:55:37
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 13.10.2011, 20:48:26
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: injector - 13.10.2011, 20:52:04
Omassa tarvitsee laittaa sumuvalojen ja puskurin alle tulevien johtojen välijohto + katkaisin ja siinä se
Tuskinpa tuo nyt on vanhemmistakaan pois jätetty?
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Half time - 13.10.2011, 20:56:40
Miten se Pinkki laatikko volvo jaksaa, onko ajossa vai unohdettu?
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: pomo - 13.10.2011, 20:58:36
(http://i9.photobucket.com/albums/a54/Juke-Maza/Volvo%20850%20T5/PA130006.jpg)
Ja taakse ihan orkkista mutta värisävy ei sattunu ihan kohdilleen  ;D
Sointuu takavaloihin.   :D
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 13.10.2011, 21:03:25
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Half time - 13.10.2011, 21:08:25
Mikä on moottorissa antautunut?
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 13.10.2011, 21:16:12
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 15.10.2011, 19:19:18
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 15.10.2011, 20:14:54
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tonskulii - 15.10.2011, 20:29:32
Tuo maskitoteutus on kyllä niin toimiva tummempaan kasipätkään, itellä samanlainen.  :pomo:

Ootko miettiny kokeilla uudemmalla merkillä?
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 15.10.2011, 21:09:10
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Kisko - 16.10.2011, 00:32:11
Onko kellään tietoa saako sumuvalon kehyksiä mistään tarvikkeena tai mitä maksais wetterillä?
Mulla olis uudet tarvikeversiot jouten.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: ReeVeeRee - 16.10.2011, 12:13:12
Tänään meni tilaukseen uudemman mallin merkki maskiin, Australiasta hintaan 12,90€

Mistä tilasit? Linkkiä?
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tonskulii - 16.10.2011, 12:18:22
;)

Ai katos, sori. :D

Laitahan kuvaa ku on paikallaan, ja ReeVeeRee:tä lainaten, mistä tilasit ja laitatko linkkiä?
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 16.10.2011, 16:29:06
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: ReeVeeRee - 16.10.2011, 19:56:34
www.ebay.com

Hmm. En kyllä itse ole tuohon hintaan löytänyt.  :(
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 16.10.2011, 20:33:33
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 18.10.2011, 06:08:47
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: j_tapio - 18.10.2011, 06:49:25
Ei tarvi vastushommia, ovat korkea ohmiset kuten alkuperäisetkin.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 18.10.2011, 06:56:46
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 18.10.2011, 18:51:51
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tonskulii - 18.10.2011, 19:00:25
Halppis luomet saapui tänään. Ihan OK laatua verrattuna hintaan  :buck2: Kyllähän nuo vois väriin vetästä kuhan on maaluun aika ni näkee paremmin mallata. Istuivat kyllä täydellisesti ja olivat vielä ABS muovia.  :idiot2:

Mistäs sä ne tilasit? Mitä maksoi?

Ja laitas tänne kuva kun sovitettuna paikalleen, jos itekki tilais.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 18.10.2011, 19:05:04
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 19.10.2011, 16:51:56
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: j_tapio - 19.10.2011, 17:11:28
Tänään tuli postissa sumuvalojen kehykset, niistä ISO kiitos Kiskolle! Nyt ootellaan vaan sumareita. Sumuvalokytkimen löysin omasta purku 960:stä mutta se olikin sellainen yhdistetty jossa on samassa etu- ja takasumarit. Mitenhän tuollaisen saisi pelittämään kun taitaa olla 850:ssä vakiona erilliset kytkimet etu- ja takasumareille? Sen verta testasin tuota kytkintä että menee heittämällä paikalleen ja takasumarit pelaa sillä.

Purat vain etusumuvalojen pistokkeesta (keltainen töpseli) johdot irti ja siirrät niistä Ruskea-pinkin ja Vihreä-oranssin siihen takasumuvalojen (mustaan) pistokerunkoon, samoille paikoille missä ne oli keltaisessa töpselissä. Nyt sumut toimii 960:n napilla siten että yläasennossa vain etuset palaa ja ala-asennossa molemmat.

(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/850takasumukytkin.jpg) (http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/850takasumukytkin.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/850etusumukytkin.jpg) (http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/850etusumukytkin.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/850sumuvalokytkent.jpg) (http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/850sumuvalokytkent.jpg)


Edit: pinkki ja musta on napin taustavalon johdot, niitä ei tarvi siirtää eikä edes irrottaa keltaisesta töpselistä.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 19.10.2011, 17:47:40
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Rusakko - 19.10.2011, 20:10:56
Mahtavaa! Kiitoksia! Jätkältä löytyy tietoo  :) Hieroinpa tuossa vaparin nokka-akseleista kauppaa ku ois edukkaasti lähellä tarjolla sellaiset. Käyhän ne tuosta vanhakeulaisesta muistaakseni -93 2,5 20v 850:stä tohon mun mottiin?
Käyvät joo.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 20.10.2011, 14:01:31
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Rusakko - 22.10.2011, 02:21:44
Onkos tuollaisesta Bailey DV26 dump venttiilistä kokemuksia kellään? Sellainen varmaan tulee nyt tähän autoon. Nyt olisi myös molemmat etusumarit tulossa joten puskurin reijitys hommia tiedossa.  :)
Tuosta dumpin asennuksesta voidaan olla montaa eri mieltä, mutta minä en laittaisi kun sotkee vaan tuota moottorin ohjausta. Kyllä se toimii en sitä meinaa, mutta kannattaako pelkkien äänien takia?
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 22.10.2011, 07:45:00
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 25.10.2011, 19:44:24
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 27.10.2011, 21:26:30
...
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 28.10.2011, 08:31:26
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Rusakko - 28.10.2011, 10:00:34
Downpipe ja putkisto osiakin pitäisi rueta hommailemaan. Kysymys kuuluukin että löytyykö mistään puljusta valmiina Mitsun #7 pakopesään dp:n laippaa?
Suoraan vai vinkkeli pesään?
Tuolla paljon laippoja. Ja jos ei löydy oikeata niin tekevät.
http://www.cs-service.fi/index.php/etusivu
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tonskulii - 28.10.2011, 10:11:52
Mistäs hommasit nuo takavalot?
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 28.10.2011, 11:24:42
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 28.10.2011, 11:26:42
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Rusakko - 28.10.2011, 11:33:22
Vinkkeli pesään pitäisi saada. Onko tuolla sivulla oleva 19T laippa juurikin siihen käyvä?
Eiköhän. Muistaakseni T19:sta ei ole saanut suoralla pesällä. Kysy vielä mitat ni sit voi olla varma.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 29.10.2011, 12:50:12
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tonskulii - 30.10.2011, 09:47:33
Hyvinhän nuo luomet istuu. S*

Pitääskö ite tilata kans..  ^-^
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 30.10.2011, 10:32:44
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 30.10.2011, 18:02:31
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 31.10.2011, 19:22:50
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Rusakko - 31.10.2011, 20:15:36
(http://i9.photobucket.com/albums/a54/Juke-Maza/Volvo%20850%20T5/PA310002.jpg)
Postimies toi tänään Bailey Motorsport DV26 dumpin ja tollasen Samcon letkun pätkän. Pitää vielä harkita paikalleen laittoa.
Onkos sulla siihen Orggis bypassin tilalle sopivä lätkä?
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 31.10.2011, 20:51:22
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 01.11.2011, 11:08:59
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 01.11.2011, 17:13:58
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 02.11.2011, 11:51:43
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 05.11.2011, 20:43:51
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: j_tapio - 05.11.2011, 20:52:35
Nokkien myyjä heitti rallimiehenä ilmoille idean säädettävistä nokkapyöristä. Onko kukaan tehnyt vastaavia? Pitänee katsella kuvia säädettävistä nokkapyöristä ja teettää tutulla koneistajalla mikäli on mahdollista ja yleensäkkään hyötyä.

Kaikissa vitosien nokkapyörissä on säätö ihan vakiona.
Kehältä säädettävät nokkapyörät voi tehdä helposti VVT:n säätöpyöristä ja omavalmiste keskiöistä. Irto kehät maksaa ~30e kpl uutena.

(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/romuja/Nokkapyr.jpg)
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 06.11.2011, 10:55:05
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Rusakko - 06.11.2011, 10:56:26
Jaahas taas oppii uutta  :) Mistäs tällainen säätö löytyy? Kävin silmäilemässä nokkia mutta en ainakaan nokkapyörät paikallaan nähnyt säätöä.
Pultin reijissä pieni säätövara.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: j_tapio - 06.11.2011, 10:57:45
Jaahas taas oppii uutta  :) Mistäs tällainen säätö löytyy? Kävin silmäilemässä nokkia mutta en ainakaan nokkapyörät paikallaan nähnyt säätöä.

Koppaat ne 10mm kantaiset pultit löysälle niin pyörät kääntyy 1½ hammasta molempiin suuntiin.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 06.11.2011, 10:59:06
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: injector - 06.11.2011, 14:29:28
Oisihan se paljonkin urheilullisimman näköinen oikee säätöpyörät ja ois sitäkin reilummin säätövaraa sen jälestä  :D
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Makru - 07.11.2011, 12:42:34
onkos noissa vaparin nokissa paljonkin eroa turbon nokkiin?
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 07.11.2011, 13:50:17
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Hemalainen - 08.11.2011, 18:38:31
Hyvä siitä tulloo! :P Tästä rojektipäiväkirjasta sais moni ottaa mallia. Harmillisen vähän vaa kommenttia raskii porukka kirjottaa. ;S
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tonskulii - 09.11.2011, 08:43:13
Mutta lukee sitäkin enemmän. O0
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 19.11.2011, 09:45:40
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 24.11.2011, 11:24:20
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Biisoni - 24.11.2011, 11:35:58
Hyvältä kuulostaa. Pistä vain kuvvaa :D
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 25.11.2011, 09:12:09
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Rusakko - 25.11.2011, 09:45:27
(http://www.teqmedia.de/images/product_images/popup_images/image_db_evogwvo08.jpg)

Tuollainen TA-Technix alusta lähti tilaukseen juuri äsken. Madallus 10-70mm ja edessä saa tippumaan halutessaan vielä enemmän apujouset poistamalla. Ja nyt eikun odottelemaan ja alle ennen katsastusta, joka täytyy suorittaa ennen tammikuun loppua.
Saatkin sitten kertoa kuhan oot asennellu, että onko kuinka pätevä paketti toi. Ite kattelin K-sportin sarjaa joskus etuvetoseen, mutta rahatilanne esti silloin hankinnan
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 25.11.2011, 10:02:55
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Rusakko - 25.11.2011, 10:08:04
Paljonkos tuolle tuli hintalappua?
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 25.11.2011, 10:11:14
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Rusakko - 25.11.2011, 10:13:55
339€ eBaystä ja tietysti Tüv papereiden kanssa ja mahdollisuus saada Tüv-laput sähköpostilla halutessaan.
Njoo.. Tuo K-sportin satsi vielä puolet kalliimpi vaikka sekin kuuluu näihin halvempiin sarjoihin. Kas tässä (http://www.ksportfinland.com/product_info.php?cPath=1624_1631&products_id=11033).

Nyt kun "säästit" alustasarjassa niin voitkin laittaa tilaukseen seuraavaksi tämän (http://www.ksportfinland.com/product_info.php?cPath=1624_1631&products_id=16421) ja tämän.  ;D  (http://www.ksportfinland.com/product_info.php?cPath=1624_1631&products_id=18308)
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 25.11.2011, 10:27:14
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Rusakko - 25.11.2011, 10:29:57
Joo onhan tuolla vielä hintaa. K-sport taitaa tulla samasta tehtaasta D2 sarjojen kanssa joten todellakin laatutuote kyseessä.

Joo jarruja ois kyllä tarkoitus päivitellä :) Pistäisköhän tuosta kunnon jarrut heti tilaukseen  ::) Jos möis Volvon pois niin saisi nuo jarrut  :D Ei mennyt vessa remonttiinkaan noin paljoa rahaa  :-*
Kyllä mulla ainakin jokainen volvo on jaksanut alkuperäisillä jarruilla pysähtyä. Rata-ajo on tietty sitten hiukan eri juttu, siellä rupee monessa vehkeessä poljin pehmenemään ;)
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 25.11.2011, 10:34:05
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Rusakko - 25.11.2011, 10:36:54
Nii ja olishan tommoset reippaan 2 tonnin jarrut komeet :D Jos ois liikaa rahaa ni heti laittaisin :P
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 25.11.2011, 10:43:47
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Rusakko - 25.11.2011, 10:48:12
(http://www.ultraracing.com.my/vgreenwap/image/model/Volvo/Volvo%20850%20LAB.jpg)

Onkohan tuollaisista tuista mitään hyötyä suhteellisen löysä korisissa Volvoissa. Kovasti Ultra Racing niitä markkinoi mutta liekkö oikeasti hyötyä? Noita olisi niin helppo itse väkerrellä ajankuluksi.
Kait ne vähän jäykentää ja jos ei muuta hyötyä niin noitten kanssa ei ainakaan pakoputken pitäs kovin helposti tippua tielle :D
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: injector - 25.11.2011, 19:07:58


Onkohan tuollaisista tuista mitään hyötyä suhteellisen löysä korisissa Volvoissa. Kovasti Ultra Racing niitä markkinoi mutta liekkö oikeasti hyötyä? Noita olisi niin helppo itse väkerrellä ajankuluksi.

Tuskin ne niitä ihan huvikseen markkinoipi. Itelläkin on nuo persettä poltellu hintaa kattoo niin loppuu liijallinen polttelu  :D
mikäli rupeet itse tekemään sovitaan hinta ja teet ylimääräisen parin tännekkin  ;)
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juzi - 25.11.2011, 19:28:32
Kyllähän toi ylempi rauta tukee apurungon koriin ihan kohtalaisesti, mutta alemman raudan hyöty tai tarkotus ei ihan aukene mulle tosta kuvasta..
Näyttää kyllä tosi helpoilta itsekkin valmistaa, jos vaan löytyy hitsikone ja rälläkkä.  :)
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: injector - 25.11.2011, 19:42:55
Näyttää kyllä tosi helpoilta itsekkin valmistaa, jos vaan löytyy hitsikone ja rälläkkä.  :)

Löytyy molemmat. Mene vaan kesään tekeminen jotta lämmintä olis  :-\
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 01.12.2011, 09:16:35
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 02.12.2011, 20:43:16
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: T.K - 03.12.2011, 08:33:15
Näyttääpäs tuo TA-technics samanlaiselta kuin MadMaxxin coilisarja, takaiskarit näyttää ainoastaan olevan erilaiset.

Jos nuo osat on sinulla vielä irrallaan niin olisiko mahdollista mitata takajousen ja takaiskarin pituus? Tuolla Madin sarjalla kun jäi sedanin perä 10cm liian ylös matalimmassakin asennossa.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 05.12.2011, 15:50:51
.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 05.12.2011, 16:04:40
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tofulus - 05.12.2011, 16:37:32
Tossapa photoshoppaus, ei niin hyvä mutta saahan tosta jonkinlaisen käsityksen.
(http://img802.imageshack.us/img802/404/pc050017.jpg)

Erottuuhan se joukosta noin, mutta en varmaan itse laittaisi...  :)
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 05.12.2011, 16:45:40
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: viiksivallu - 05.12.2011, 18:06:46
Missäs muuten Turbon spoikka on  :nohnoh
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 05.12.2011, 18:07:48
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: viiksivallu - 05.12.2011, 18:13:21
Odottaa maalausta niin kuin moni muukin osa. Ei kehtaa pitää punaisena paikallaan.
Jjuu ei varmaan  :2funny:
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tofulus - 05.12.2011, 21:43:46
Muuten hyvä mutta tarkoitin tuohon puskurin aukon alapuolelle  ;D Tuolleen en kyllä itsekkään laittaisi. Kiitos nyt kumminkin.  :)

Juu jospa sitä oppisi lukemaan...  ::)

Uusi yritys:
(http://img856.imageshack.us/img856/404/pc050017.jpg)
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 05.12.2011, 21:48:20
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: viiksivallu - 05.12.2011, 21:52:34
No nyt näyttää hyvältä. Voi olla tosin että tuo kilpi on pikkaisen liian iso tuohon kohtaan. Erottuisi kyllä massasta ainakin.
Itse kyllä kannatan tuota alkuperäistä paikkaa...  :idiot2:
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Jortsi - 05.12.2011, 21:59:34
Itse kyllä kannatan tuota alkuperäistä paikkaa...  :idiot2:

Samoin. Mulle tulee noista "nurkkakilvistä" mieleen joku nipponin teinitähti, johon on pitäny saaha isot tuningritilät ympäri puskuria  :idiot2:
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: viiksivallu - 05.12.2011, 22:00:54
Samoin. Mulle tulee noista "nurkkakilvistä" mieleen joku nipponin teinitähti, johon on pitäny saaha isot tuningritilät ympäri puskuria  :idiot2:
Juu... Onneksi japsit eivät ole vielä Volvoja pilanneet  :-\
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 05.12.2011, 22:04:09
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 05.12.2011, 22:51:11
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: viiksivallu - 05.12.2011, 23:18:36
(http://i.ebayimg.com/24/!B(deJtgBGk~$(KGrHgoOKi8EjlLmZdNYBKc,RYDj!g~~_12.JPG)
Tuollaiset tuli huudettua eBaystä hintaan 16,33€  ;)
Mitäs noi on? ???
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 05.12.2011, 23:21:16
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 06.12.2011, 17:35:30
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Timo_R - 06.12.2011, 18:23:41
Muutaman kymmenen kilometrin kokemuksella on kyllä alusta jokaisen sentin arvoinen. Ei olisi uskonut että noin edullinen voi olla hyvä. Keula hieman jäykempi kuin perä mutta omaan makuun kyllä hyvä setti. Mitään ylimääräisiä ääniä ei alustasta kuulu niinkuin joku ennättikin jo pelottelemaan alusta topicissa.


Ai se on paikallaan jo :)
Miltäs vaikuttaa korkeuden puolesta....saako säädettyä sopivalle ajokorkeudelle?


Jaa eiku olihan siellä kuviakin jo :) Hyvältä näyttää....
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 06.12.2011, 18:26:45
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: T.K - 06.12.2011, 18:27:38
Jep! Todella suurella todennäköisyydellä tulee moni halppis merkki samasta tehtaasta.

Irrallaanhan ne on ja tottahan toki mitataan eli takajousi on 328mm pitkä ja iskari täydessä mitassa 490mm. Helppohan tuosta on jousesta sipaista lentävällä vähän pois jos näyttää että ei säätö riitä. Jos jouset ovat samanmittaiset niin farkussa ei luulisi niin paha olevan tuo korkeus ongelma. Mitkäs oli MadMaxxin sarjassa vastaavat mitat?

Näköjään ne on samanmittaset molemmissa sarjoissa. 330mm jousi ja iskari n.500mm.. Ajattelin teettää vallilan takomolla tuon MAdin jousen mallin mukaan reilun 10cm lyhyemmän jousen niin ei tarvii rälläkällä leikkiä :)
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 07.12.2011, 17:52:24
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Hemalainen - 07.12.2011, 22:54:36
Purettiin tänään Hemalaisen ja yhden toisen kaverin kans 960:stä ja tuli siitä purettua uudemman mallisia kytkimiä kojelautaan. Muuten tuli hyvä mutta polttimoita palanut noista kytkimistä, kysymys kuuluukin saako noita ihan normi varaosaliikkeistä vai menenkö suoraan siniselle? Näyttivät aika erikoisilta kyllä nuo polttimot.
Ainaki ledipolttimoita saa intternetistä. Ja kohtuu helppo itekki tehä ku purkaa pieniä ledipolttimoita ja niistä väkertää.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: MK-73 - 08.12.2011, 13:22:07
Lainaus
Muuten tuli hyvä mutta polttimoita palanut noista kytkimistä, kysymys kuuluukin saako noita ihan normi varaosaliikkeistä vai menenkö suoraan siniselle? Näyttivät aika erikoisilta kyllä nuo polttimot.


Itse irroittelin katkaisijan (960:sta) ja painuin paikallisen tv korjaajan juttusille. Hällä oli kyseiseen kantaan sopivia polttimoita, no ei muuta kun entinen pois ja tinasi uuden paikallleen ja köyhdyin 2e...  :hello:
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: arppari - 08.12.2011, 14:42:32
miten sovellat tuon v70 oven kahvojen lukkohommelin? itelläki on v70 oven kahvat mutta ei lukot toimi ku avaimen perästä :D ja alusta näyttää myös rennsportilta mikä on itellä ollu pari vuotta alla. nyt syksyllä ku renkaat vaihdoin niin huomasin että kummaltakin puolelta oli apujouset varmaan sadasta kohtaa poikki :/
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 08.12.2011, 15:02:01
...
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 08.12.2011, 16:51:31
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Justus - 09.12.2011, 00:14:13
Löytyi Ameriikan eBaystä polttimoita Volvojen kytkimiin ja katkaisijoihin 91 senttiä kappale kertyi hintaa toimitettuna.

55c/kpl, jos sattuu olemaan Partco lähellä  :)
No juu, ei oo kyl paha hinta tuo 91c kotiin kannettunakaan.
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 09.12.2011, 06:54:42
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juzi - 09.12.2011, 17:41:04
No voi hitto  :buck2: 586km olis ollu matkaa Partcolle   :D

(http://i.ebayimg.com/t/Volvo-850-850R-T5R-Chrome-sill-trims-/00/s/MzE4WDc2OA==/$(KGrHqRHJBME63Uw3JL(BO38rboEkg~~60_12.JPG)

Hetken mielijohteesta tuli ostettua äsken tuollaiset 850R:n kynnyslistat.
Noihin saa kivan kiillon, kun ovat rosteria.  8)
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 13.12.2011, 19:28:58
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 14.12.2011, 20:25:06
..
Otsikko: Vs: 850 T5 Sportswagon (takavalot vaihtoon)
Kirjoitti: Juke-Maza - 15.12.2011, 19:58:02
..
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Tuomas-89 - 15.12.2011, 22:02:14
(http://i8.aijaa.com/b/00235/8722982.jpg)
Tuollainen V70 kyynärnoja löysi tiensä keskikonsoliin. Nojasta tuhannet kiitokset Jen:lle!

Kuinka helppo tuo oli asentaa vanhan paikalle? pari ruuvia kiinni se on siinä?  :idiot2:
Otsikko: Vs: 850 2.3 20v turbo
Kirjoitti: Juke-Maza - 16.12.2011, 05:06:40
..
Otsikko: Vs: 850 T5 Sportswagon (takavalot vaihtoon)
Kirjoitti: Juke-Maza - 17.12.2011, 19:00:39
..
Otsikko: Vs: 850 T5 Sportswagon (takavalot vaihtoon)
Kirjoitti: X70R - 17.12.2011, 19:04:08
Tänään värkkäilin sumarit eteen paikalleen. Todella helppo homma oli ainakin mekaanisen asennuksen osalta. Valmiit reijät löytyi puskurin palkin takaa sumarin kiinnikkeille ja puskurissa oli aihiot, joihin oli kätevä puhkaista reijät sumuvaloille.

Sähköinen asennus ei sitten mennytkään ihan niinkuin olin kuvitellut. Kuskinpuolelta löysin sumuvaloon käypäisen pistokkeen jossa oli tulppa nokassa ja sen kaverina oli jokin isompi harmaa pistoke tulpattuna. Vänkärin puolelta en löytänyt sopivaa pistoketta. Kojelaudan alta tähystelin sumuvalokytkimen pistoketta mutta en löytänyt kuin yhden ison keltaisen pistokkeen mutta sen liitin oli liian pitkä. Puhaltimen kytkimien takana olin näkevinään jotain vapaita pistokkeita kun asentelin ahtopainemittaria mutta ei tullut päivällä mieleen niitä tarkistella. Outoa vähän muutenkin kun kuskinpuolella arveltuun sumarin pistokkeeseen ei tule kuin yksi johto.  ???

Nyt olisi neuvot tarpeen jos joku on tehnyt vastaavan asennuksen ennemmin.
Ai niin releille yms tykötarpeille olisi hyvä löytää myös selkeät paikat.

AC-Delcon ahtopaineensäätimelle värkkäilin perjantaina sovitepiuhan ja laittelin paikalleen.

Kuskin puolelta löytämäsi liitin saattaa kuulua lisäilmapumpulle, jos sellaista ei ole asennettuna. Lämpötila anturillakin on muistaakseni samanlainen liitin.
Otsikko: Vs: 850 T5 Sportswagon (takavalot vaihtoon)
Kirjoitti: Juke-Maza - 17.12.2011, 19:13:54
..
Otsikko: Vs: 850 T5 Sportswagon (sumari onkelma)
Kirjoitti: j_tapio - 17.12.2011, 21:41:31
Sumarien johdot on siellä puskurin takana tulpattuina jos niitä ei oo hyödynnetty jo johonkin muuhun käyttöön. Oikealla puolella pistokkeen pitäis olla pissasäiliön pohjassa olevassa lipareessa kiinni.

Johtosarjan kytkentään liittyy tietysti sumuvalorele(201), mutta myös sen maadoitustulppa(213), mikäli joku toinenkin lisävaruste ei ole jo aiemmin sitä autoosi edellyttänyt..
Oikean maadoitustulpan saa muistaakseni kympillä tiskiltä, mutta sen nakertaa helposti 5cm johdonpätkästä ja parista abicosta. Katso sähkökuvan osaa 34/13, eli relekantaan tehdään hyppy 2 -> 3 nastaan. Sen voi tehdä ihan ohuellakin johdolla kun sillä maadoitetaan vain relettä.

3. kuvassa alkuperäinen sumuvalorele (9494424 ~20€), pieni harmaa yläkulmassa.

(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/sumuvalojohtooikea.jpg) (http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/sumuvalojohtooikea.jpg)

(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/sumuvalojohtovasen.jpg) (http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/sumuvalojohtovasen.jpg)

(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/sumuvaloreleylhaallapaikassa201.jpg) (http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/sumuvaloreleylhaallapaikassa201.jpg)

(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/sumuvalokytkisjajumppi.jpg) (http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/sumuvalokytkisjajumppi.jpg)

(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/sumuvalojumppirelepaikassa213.jpg) (http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/sumuvalojumppirelepaikassa213.jpg)

Napin johdot pistäis olla valmiina keltaisessa pistokekannassa ja ratin vasemmalla puolella. Pistokekannat on kiinnitetty niihin sokeoituihin nappipaikkoihin.
Pitäis joskus jaksaa tehdä fakjuu -ohje sumuvalojen asennuksesta ku on tullu aika moneen autoon ne laitettua.

Teitkö muuten sen "960" nappimodauksen? Siitä mun kuvasta pitäis näkyä minkälaista töpseliä tarvii etsiä..
Otsikko: Vs: 850 T5 Sportswagon (sumari onkelma)
Kirjoitti: Juke-Maza - 18.12.2011, 10:25:58
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon (sumari onkelma)
Kirjoitti: Juke-Maza - 20.12.2011, 19:32:41
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon (sumari onkelma)
Kirjoitti: Juke-Maza - 29.12.2011, 16:36:29
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon (sumari onkelma)
Kirjoitti: Juke-Maza - 10.02.2012, 05:39:43
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Biisoni - 10.02.2012, 14:15:53
On kyllä hyvän näköset takalamput!
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Juke-Maza - 10.02.2012, 18:33:25
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Volvomies89 - 10.02.2012, 18:51:52
Njoo kyllä ne omaa silmää ainakin miellyttää. Pitäisi parempi kuva niistäkin näpätä tänne.

Tiukka kysymys: pysyykö noissa alumiinisissä alatukivarsissa mikään maali päällä?
Alumiinissahan pysyy maali päällä kuhan siitä pinnasta saadaan se Oksidi kerros pois, esim hiomalla tai hiekkapuhalluksella.
Sitten happopohjainen pohjamaali päälle heti kun on hiottu/puhallettu ettei oksidi kerrosta pääse muodostumaan.
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3378
Tuolla maalilla pohjustin 740 alumiiniset ikkunan ympärys listat ja on maalit pysynyt sen 35tkm/8kk ja on pesty painepesurilla ja liuotinpohjaisilla pesuaineilla eikä ole olleet moksiskaan.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Juke-Maza - 14.02.2012, 09:25:54
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Juke-Maza - 14.02.2012, 19:01:40
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Biisoni - 16.02.2012, 00:37:32
Puhaltaako sulla tuosta ahtopaine mittarin takaa vielä ilmaa? Vai otitko putken kokonaan pois?
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Juke-Maza - 16.02.2012, 06:57:27
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Juke-Maza - 16.02.2012, 19:39:26
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Timo_R - 16.02.2012, 20:53:39
Tuossapa kuvat 20 punnan alatukivarsista lähtötilanteessa:

(http://i9.photobucket.com/albums/a54/Juke-Maza/Volvo%20850%20T5/P2100012.jpg)

Tollaset lähti Englannista tulemaan:

(http://i9.photobucket.com/albums/a54/Juke-Maza/Volvo%20850%20T5/nimetn.png)


Tutunnäkösiä kikkareita. Onko noi 302mm levylle noi satulankannakkeet? Olin kans sellaset itelleni ostanu joskus vuosi sitten jo, ja tässä männä viikolla sain aikaseks putsata ja maalata ne.

Tollaset tukivarretkin on löydettynä....puslia odotellessa  ???
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Juke-Maza - 17.02.2012, 06:59:56
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Timo_R - 17.02.2012, 08:39:12
Juu kyllähän ne on isompien jarrujen satulankannakkeet. Näiden käytettyjen osien kanssa tätä putsailua kyllä riittää aina  ;D


Onko se itse satula muuten täysin sama? Mietin vaan kun tuli sillon joskus ostettua sekä kannakkeet, että satulat. Taisi satulat olla täysin "turha" osto, mut tulipahan niitten mukana kuitenkin uudet tiivistesarjat :)

Toi putsailu on sitten mieltä ylentävää puuhaa....ite putsasin noi sellasella rälläkkään tulevalla teräsharjalaikalla. Hyvin lähti kyllä, mutta oli talli ja mies aika mustia...se jarrupöly vähä pöllys kaikkialle  ;D
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Justus - 17.02.2012, 19:52:49

Onko se itse satula muuten täysin sama? Mietin vaan kun tuli sillon joskus ostettua sekä kannakkeet, että satulat. Taisi satulat olla täysin "turha" osto, mut tulipahan niitten mukana kuitenkin uudet tiivistesarjat :)

Toi putsailu on sitten mieltä ylentävää puuhaa....ite putsasin noi sellasella rälläkkään tulevalla teräsharjalaikalla. Hyvin lähti kyllä, mutta oli talli ja mies aika mustia...se jarrupöly vähä pöllys kaikkialle  ;D
Sama satula.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: j_tapio - 17.02.2012, 20:24:45
850:iin ja V70:iin on vielä yks hipompi alkuperäinen jarrusetti jossa sitten on jo itse satulakin eri. Levyt on 320mm ja satulat tais olla jossain isossa audissa samat. Levyjä ja paloja on vielä tiskiltä saatavana, satuloita ja kannakkeita ei.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Juke-Maza - 19.02.2012, 20:54:13
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: InlineFour - 19.02.2012, 20:55:31
Olikohan nämä jossain poliisimalleissa myös?

Tuli sunnuntai-illan huumassa ostettua H-profiilin veivit  :idiot2:

(http://koti.mbnet.fi/~joetail/temput/keuliminen02iso.jpg)

Kuulostaa hyvin tutulta..
Vai pitäiskö sanoa että näyttää, toi mopo meinaa
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Makru - 20.02.2012, 23:46:49
Paljos tollaset satulankannakkeet kustansivat?
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Juke-Maza - 21.02.2012, 05:10:07
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: ZuluR - 21.02.2012, 08:57:50
Keulii keulii  ;D
40 puntaa.


Kiertokangiksi tulee THS merkkiset h-profiilin takoveivit ARP:n pulteilla. Nämä löytyi 2000 mailia käytettynä Englannista 150 punnalla.

Halvalla oot löytäny osia :D
suosittelen että käytät veivit koneistamoilla niin että ne saa tarkistaa että ne on kunnossa.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 21.02.2012, 09:57:37
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Timo_R - 21.02.2012, 09:58:48
Aikainen mato linnun nappaa eiku...  ;D

Juu näin oli tarkoitus tehdä, vaikka myyjä olikin omien sanojen mukaan ne tarkistatuttanut jossain. Pieni vaiva tuo tarkistus siihen nähden että pitäisi konetta rueta purkamaan täystuhon jäljiltä.

Mä vein just perjantaina omat kanget tarkistettavaksi. Tuntiveloitus 65€, saas nähä mitä velottavat hommasta.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 21.02.2012, 10:12:53
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Timo_R - 21.02.2012, 10:51:50
Tuskin kauheita veloittaavat. Itsellä on hovikoneistaja jolle olen luovuttanut mieluusti nuo hommat  :D
Mitähän kaikkea ne yleensä tarkastavat noista?


Alasilmät vissiin ei oo ihan pyöreitä aina olleet, siinä kai tärkein kohde. Ylähelakin on hyvä tarkistaa, että tappi pyörii kevyehkösti. Vinokoneen kangista pyöräytin itse hiukan jarrusylinterihoonilla, kun huomasin että tappi pyöri männässä, eikä kangen helassa.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 22.02.2012, 18:27:35
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Juke-Maza - 23.02.2012, 11:17:46
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Jortsi - 23.02.2012, 11:30:48
Kerrankin positiivinen yllätys tullin kanssa asioidessa. Lähetin kuitit vilkuista sähköpostilla ja virkailija totesi niiden olevan niin halvat että tullausta ei tarvitse. Paketti on nyt matkalla lähipostiini.

Oliko siinä tulli ilmoituksessa jotenki, että hinta x rahaa katsottu esim. kuitista, mutta tulli ei kuitenkaan tarkistais sitä hintaa. Eli periaatteessa niitä vois vetää höplästä (jos lähetyslapussa ei lue hintaa)... Mulla jäi XC-maski tulliin (oli tosin vähän kalliimpi) ja alv piti maksaa. Vai muistelenko ihan omiani  :idiot2:
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Justus - 23.02.2012, 12:36:23
Oliko siinä tulli ilmoituksessa jotenki, että hinta x rahaa katsottu esim. kuitista, mutta tulli ei kuitenkaan tarkistais sitä hintaa. Eli periaatteessa niitä vois vetää höplästä (jos lähetyslapussa ei lue hintaa)... Mulla jäi XC-maski tulliin (oli tosin vähän kalliimpi) ja alv piti maksaa. Vai muistelenko ihan omiani  :idiot2:
Jos ei lue hintaa niin tarvii ostokuitti esittää.
Joskus tilasin jenkeistä jotain ja ei ollu kuittia paketissa, niin visamaksukuitti kelpuutettiin.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Jortsi - 23.02.2012, 16:45:07
Jos ei lue hintaa niin tarvii ostokuitti esittää.
Joskus tilasin jenkeistä jotain ja ei ollu kuittia paketissa, niin visamaksukuitti kelpuutettiin.

Ok, jotenki jäi mieleen ettei sitä asiakkaan ilmoittamaa hintaa periaatteessa tarkisteta tms... Ilmoitin herran pelossa toki oikean hinnan ja maksoinki sen mukaan  C:-)
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 23.02.2012, 17:07:23
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: ZuluR - 23.02.2012, 21:16:22
Jep jep! Justus on oikeassa.

Tänään tuli parit paketit. Toisessa oli Timo_R:ltä polyuretaanipuslat alatukivarsiin. Kiitoksia niistä Timolle!

Toisessa paketissa oli YKSI jarrusatulankannake  :uglystupid2:
Lähettelinpä myyjälle sitten viestiä niin sen mukaan oli käynyt pieni kömmähdys ja myyjän isä oli pakannut vaan yhden kannakkeen. Toisen kannakkeen oli kuitenkin lähettänyt heti perään joten sekin pitäisi olla pian perillä.

Jarrulevyjä ja paloja tutkailin netistä mutta en vielä pistäny tilaukseen mitään. Onko kellään mitään suosituksia levyistä ja paloista? Saisi olla reijitetyt, uritetut tai vaikka molempia ja palatkin voisi olla jotkun vähän paremmin satunnaiseen rata kokeiluun soveltuvat.

Jos haluat hyvät levyt eteen... niin Volvon R 302mm levyt on uskomattoman hyviä.
Ne ei mee kieroon ja niissä on tasainen ja hyvä jarruvaikutus.
Soveltuvat jopa maltilliseen ratakäyttöön.
Mulla nyt zimmerman reitetyt 302 ja ne ei oel suorat enää (lämmin jarrupala kiinni levyssä kun vihreätä valoa odottaa. = levy lämpenee ja menee kieroon).

Hyvät palat on EBC "green stuff" ja "red stuff".
JA jos löydät "Ferrodon kisapalat" niin ne on hyvä (ei niitä mitä moponetissä myydään).

toinen jarrulevymerkki jota on kehuttu (ei hek koht kokemusta/tietoa) on Black diamond.

Alkuperäiset R-palat on myös hyviä mutta ne pölyttävät enemmän kun aiemman mainitutu.

Ostoslista :D
vo 272276  2 kpl 302mm R-jarrulevyt
vo 8602456  2 kpl (näitähän sulla on jopa yks :D kunnes se toinen tulee)
vo 272343 jarrupalat. 1kpl

Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Timo_R - 23.02.2012, 21:38:19
Jep jep! Justus on oikeassa.

Tänään tuli parit paketit. Toisessa oli Timo_R:ltä polyuretaanipuslat alatukivarsiin. Kiitoksia niistä Timolle!

Toisessa paketissa oli YKSI jarrusatulankannake  :uglystupid2:
Lähettelinpä myyjälle sitten viestiä niin sen mukaan oli käynyt pieni kömmähdys ja myyjän isä oli pakannut vaan yhden kannakkeen. Toisen kannakkeen oli kuitenkin lähettänyt heti perään joten sekin pitäisi olla pian perillä.

Jarrulevyjä ja paloja tutkailin netistä mutta en vielä pistäny tilaukseen mitään. Onko kellään mitään suosituksia levyistä ja paloista? Saisi olla reijitetyt, uritetut tai vaikka molempia ja palatkin voisi olla jotkun vähän paremmin satunnaiseen rata kokeiluun soveltuvat.


Kiitos itsellesi kaupoista :)
Kattelin itse näitä levysettejä, millasia mahtaa olla? http://viewitem.eim.ebay.fi/Volvo-850-23-R-11951096-Front-Rear-Brake-DiscsPads/180678245490/item
Ei kovin pahanhintainen paketti ainakaan....
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juzi - 24.02.2012, 05:17:50
Mul on ebayst ostetut Dimpled and Grooved levyt ja EBC yellow stuffit paloina. Toimii kyllä huomattavasti vakiojarruja paremmin.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 24.02.2012, 07:32:39
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juzi - 24.02.2012, 08:04:31
Oliko nämä ne Piranha Brakes merkkiset, mustalla pinnoituksella? Onko nämä pitkään olleet sinulla käytössä?
mtec brakes.
Enpä ottanut pinnotusta, mutta näin jälkeinpäin mietittynä olishan senkin voinut tehdä.
Syksyllä laitoin kiinni ja ei ole viellä ainakaan kieroiks vetäny. Levyjen halkeiluakaan ei tarvi pelätä, kun ei ota drilled malleja.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon -ahtimen väsäilyä
Kirjoitti: Kisko - 24.02.2012, 22:14:35
Jos haluat hyvät levyt eteen... niin Volvon R 302mm levyt on uskomattoman hyviä.
Ne ei mee kieroon ja niissä on tasainen ja hyvä jarruvaikutus.
Soveltuvat jopa maltilliseen ratakäyttöön.
Mulla nyt zimmerman reitetyt 302 ja ne ei oel suorat enää (lämmin jarrupala kiinni levyssä kun vihreätä valoa odottaa. = levy lämpenee ja menee kieroon).
Mullakin 4000 km ajetut 302 mm reikä-Zimmermannit ravistavat jo oikein komiasti.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 24.02.2012, 22:33:53
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Rusakko - 24.02.2012, 22:46:35
Mulla rupes 850R:ssä Zimmermanit halkeileen niistä reijistä ulkokehälle päin. Katon jos löyän jostain kuvan.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 27.02.2012, 20:12:29
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Volvomies89 - 27.02.2012, 21:36:21
Jarrusatulan kannakkeita putsailin puhdistuspsrayllä ja teräsharjalaikalla mutta tahtoo olla hidasta ja laikalla ei oikeen yllä kaikkiin koloihin. Kannakkeet pitäisi saada kauttaaltaan puhtaaksi jarrupölystä ennen maalausta. Onko vinkkejä?
Hiekkapuhalla  ;)
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: TopiK - 27.02.2012, 23:17:48
Jarrusatulan kannakkeita putsailin puhdistuspsrayllä ja teräsharjalaikalla mutta tahtoo olla hidasta ja laikalla ei oikeen yllä kaikkiin koloihin. Kannakkeet pitäisi saada kauttaaltaan puhtaaksi jarrupölystä ennen maalausta. Onko vinkkejä?

Laita sooda veteen ja virtaa perään. lähtee ihan hyvin irti kaikki lika + ruoste, ja on halvempaa kuin hiekkapuhallus, jossei ole tutun tutun hommia...

Ite tein 2 satkun jarrusatuloille kyseisen sooda operaation, ja niistä tuli ihan puhtaan, ja ruoste lähti irti siisteinä paloina.  :)
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 28.02.2012, 09:50:38
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: TopiK - 28.02.2012, 10:46:45
Eli siis elektrolyysistä kyse. Tutkiskelin vähän intterin netistä ja vaikuttaa kyllä sen verran mielenkiintoiselta että on pakko testata  :)
Kyllä, ei tullu oikea nimitys eilen mieleen.
Eikä ole kallista edes kokeilla, 1kg kun ostaa sitä soodaa, niin maksaa esim, Terrassa/rautakaupassa pari euroa pussi. Ainoa tärkeä juttu tuossa hommassa on se lämpöinen vesi, se nopeuttaa reaktiota. Ja tarpeeksi tehokas akkulaturi... ;)
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 28.02.2012, 19:36:16
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Tonskulii - 28.02.2012, 19:50:59
IHANA S* S* S*
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: j_tapio - 28.02.2012, 22:31:37
Jarrusatulan kannakkeita putsailin puhdistuspsrayllä ja teräsharjalaikalla mutta tahtoo olla hidasta ja laikalla ei oikeen yllä kaikkiin koloihin. Kannakkeet pitäisi saada kauttaaltaan puhtaaksi jarrupölystä ennen maalausta. Onko vinkkejä?

Apteekista 3...5 pikkupussia sitruunahappoa. 10l ämpäriin lämmin vesi ja happopussit ja satulankannakkeet sinne. Tunnin välein käyt vanhalla tiskiharjalla irrottaan mustan kuonan metallin pinnalta ja 3..5h liotuksella ovat valmiit. Peittausjälki ei paljon eroa lasi/hiekkapuhalluksesta. Kumihanskat on hyvä olla, happo kuivattaa käsiä hiukan ja sisällä tehtäessä kannattaa ämpiin olla kansi päälle kun lähtee lievä mädän kananmunan haju.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 01.03.2012, 20:33:13
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: AtAi - 01.03.2012, 21:18:02
Jääny sulta mainitsematta vissiinkin, mistä tuo etuspoileri on peräisin?
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Timo_R - 01.03.2012, 21:28:32
(http://i9.photobucket.com/albums/a54/Juke-Maza/Volvo%20850%20T5/IMG_7601.jpg)

Tollaset tuli tänään.

Sinnekö ne tuolta koneistamolta mun kanget lähetti...mä jo ihmettelinkin, kunnei ne oo vielä valmiit  :knuppel2:
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 02.03.2012, 09:30:19
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Rusakko - 02.03.2012, 09:38:39
Jospa nuo ois ihan mun omat  :D

Oli myyjä merkannut kiertokanget ja 1 kangessa oli naarmuja alakaulassa, ei mitään kauheen syviä ollut mutta tuntuu sormenpäässä. Ei taida pienet naarmut haitata tuolla alapäässä? Muut kanget olivat kuin pakasta vedetyt

Alapallonivelet saapuivat eli nyt olisi alatukivarsiin kaikki osat valmiina, ainoastaan maali puuttuu.
Ei pitäis haitata. Uudet laakerit vaan niin hyvä tulee.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 02.03.2012, 10:06:18
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 03.03.2012, 16:30:07
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Tonskulii - 03.03.2012, 17:41:17
Komeeltahan se näyttää S*

Jos ite pitäis jotain kritiikkiä antaa, niin tuo huutais jo sitä spoikaa katolle..  ;)

Ja jääkös maski tommoseks vai tuleeko sillä uudemmalla merkillä vai mitä hä?
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 03.03.2012, 17:51:49
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 06.03.2012, 15:03:29
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: ZuluR - 06.03.2012, 16:38:53
Tollaset messinki puslat tuli eilen Split Motorsportsilta vaihteiston vaijereihin.

Noi on hyvät... tulee paljon parempi tuntuma  :nälkä:
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: heikinheimo - 06.03.2012, 17:17:28
Nojoo tosissaan!! Itse tuunasin 0,40€ 608 laakereilla  ;D 6-1 fiilis oli hallilta ajelessa!
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 06.03.2012, 18:41:16
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: heikinheimo - 06.03.2012, 20:39:01
No voi hitto! Menikö mulla nyt 8 dollaria hukkaan  :buck2:  :2funny:

Noilla on varmaan parempi "jälleenmyynti arvo"  ;D
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 13.03.2012, 08:39:33
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 13.03.2012, 09:18:52
...
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 13.03.2012, 12:17:57
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 15.03.2012, 08:18:01
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 23.03.2012, 08:13:25
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: JoonasH - 27.03.2012, 23:52:01
Alusta on myös nyt muutoskatsastettu ja otteeseen tuli mitat edessä 300-350mm ja takana 310-340mm. Jännä kun merkkasi tuolleen säätovaroineen otteeseen tuon alustan
no mullakin lukee ihan ihmeellisesti noi korkeudet rekisteriotteessa :D ei se mitään, ku ei ne korkeudet kohta pidä enää paikkaansa ku tiputan auton tonttiin  :2funny:
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 28.03.2012, 07:52:29
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Tonskulii - 28.03.2012, 11:12:36
Kuvia pitäisi vielä muistaa ottaa niin pysyisi topikki mielenkiintoisena.  :knuppel2:

Niin just.. :knuppel2:
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: jusbe - 28.03.2012, 12:13:04
Alusta on myös nyt muutoskatsastettu ja otteeseen tuli mitat edessä 300-350mm ja takana 310-340mm. Jännä kun merkkasi tuolleen säätovaroineen otteeseen tuon alustan  ???
Tuollalailla se pitäisi oppikirjan mukaan merkitäkkin kun on säädettävä alusta, mutta käytännössä noi mitat joutuu heittämään ihan hatusta ellei pyydä asiakasta näyttämään kahteen otteeseen autoa eri korkeuksilla..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: JoonasH - 28.03.2012, 12:47:11
Mulla ei kyllä pysty kesävanteilla tiputtamaan enää tuosta 300mm keulamitasta ::)
minkäs kokoset vanteet sulla on? ku mulla on 17" pegasus/titan replicat 205/45/17 renkailla ni voi viellä ottaa jotain 2-3cm alaspäin  :D
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 28.03.2012, 14:13:38
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: pomo - 28.03.2012, 14:31:47
8x17" ET20 on valssit mutta renkaat uupuu vielä. Tuota samaa rengaskokoa olen miettinyt noihin omiinikin. Kyllä mä luulen että tuo 320mm mikä keulassa on nyt niin voi olla maksimi noille kesärenkuloille kun ET on noin pieni. Oishan se komia jos sais tiputettua noilla valsseilla tohon 300mm.

(http://i9.photobucket.com/albums/a54/Juke-Maza/Volovo/joopasenjoo003.jpg)
Tuota tuota. Mitenkähän tollanen et 20 oikeen sopii? Kun ei meinaa sopia et 40, 7,5" ja 215/45 rengas.
Tulee sitten reilusti ulos koska ton 70:n kaari on pikkasen pulleempi kuin 850:n. rkeus on samaa luokkaa kuin sulla, n. 320mm.
Vai mitä oot mieltä?
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/etu2.jpg)
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 28.03.2012, 17:08:05
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 28.03.2012, 18:03:09
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 28.03.2012, 20:17:48
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: ZuluR - 28.03.2012, 20:40:47
Osaako kukaan sanoa kenen tekemä tuo cooleri on? Tuo ei ainakaan ole se kiinamalli.

hm... en ole tuollaista ennen nähnyt.

en tiedä hämääkö kuva mutta mielestäni vaikutti kapealta  ???

tässä kiinanmallinen 60mm.
http://i116.photobucket.com/albums/o28/ZuluR/100_3262.jpg
sen alapuolella on 2 kpl 302mm jarrulevy joten oisko se 60cm leveä suurinpiirtein.
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Tonskulii - 28.03.2012, 20:50:17
Maski on nätti!

Toi on vissiin se musta merkitön missä on valmiina toi verkko taustalla ja länttäsit merkin kiinni siihen?
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 28.03.2012, 20:53:50
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Juke-Maza - 05.04.2012, 13:23:04
..
Otsikko: Vs: 855T5 Sportswagon
Kirjoitti: Tonskulii - 05.04.2012, 15:23:34
Me likes S* :nälkä: