Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Petsu850 - 30.03.2011, 11:48:38

Otsikko: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Petsu850 - 30.03.2011, 11:48:38
Elikkäs, kyseinen auto ois. Ostin sen viimevuoden toukokuussa hyvässä kunnossa olevana. Eikä siinä nytten kummempaa ole. Kuvat laitan kun saan koneelle.

Ulkokuorta laiteltu: 18" R-vanteet edessa 215-35/18 ja takana 225-40/18 nakeilla, R-mallin etupuskuri joka vähän lohkeillut kun kelasin kissan yli 90kmH 2 viikkoa auton oston jälkeen :( spoikkakin löytyy, uuden mallin maskimerkki laitettu taitaa olla XC90 otettu? Ja hirvitarra löytyy poskesta ja ALpine tarra helma etu osassa.

Konehuoneen puoli: vakio muualta osin paitsi putkisto, 3" taka-akselin kohdalle josta loppu simons 2,5" kahdella vaimentimella.

Audio: Edessä DLS ms5a täysaktiivi erillis-sarja vahvistimena kontissa helix dark blue 5 ja subeina 2x DLS rw6 pikku subit  18L kotelossa 3" refleksiputkella, viritystaajuus 47hz. Ohjelma lähteenä Alpine 117Ri aikaviiveiden kanssa ;)

Vikoja: Turbo vuotaa öljyä ilmeisesti kompura ja pakopesän välistä? Uusi suunnitelmissa ! Laitelkaa ehdotuksia uudelle turbolle !! 16T tai 18T olis hyvä, mutta meneekö vakio pakosarjaan kiinni? Takarenkaan takana kaaressa pieni pinta ruoste, hiominen ja maali pintaa sillä selviää.


Tulossa -->  Kontin rakennus vahvistin teline varapyörä koteloon, akryylilevylla vahvistin näkyville.  Ja tosiaan se turbiini, ehdotuksia, paikkoja mistä saa, jollain myynnissä 16T tai 18T mallia.

Kuinkas nuo vakio suuttimet riittää JOS tulee esim 16T mitsu?

Ehdotuksia mielellään tänne ! Ja kuvia tulossa kun saan ne koneelle :)

Ja äRRän vanteet ois myynnissä tai vaihdettavissa 18" huulella oleviin kiekkoihin :)
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: don - 30.03.2011, 13:52:37

Vikoja: Turbo vuotaa öljyä ilmeisesti kompura ja pakopesän välistä? Uusi suunnitelmissa ! Laitelkaa ehdotuksia uudelle turbolle !! 16T tai 18T olis hyvä, mutta meneekö vakio pakosarjaan kiinni? Takarenkaan takana kaaressa pieni pinta ruoste, hiominen ja maali pintaa sillä selviää.


Tulossa -->  Kontin rakennus vahvistin teline varapyörä koteloon, akryylilevylla vahvistin näkyville.  Ja tosiaan se turbiini, ehdotuksia, paikkoja mistä saa, jollain myynnissä 16T tai 18T mallia.

Kuinkas nuo vakio suuttimet riittää JOS tulee esim 16T mitsu?

Ehdotuksia mielellään tänne !


Laita suoraan mitsun 19T...menee suoraan pakosarjaan kiinni ja samoin muihinkin letkuihin (samoin 16T/18T). Downpipen lähtö menee uusiksi, jos autossa on kiinni mitsun 13G/15G ahdin. Samalla kannattaa vaihtaa lastu. Suuttimien vaihdo tarve on kiinni suoraan siitä, että millaiset tehot on tavoitteena. Suuttimia ei tarvitse vaihtaa 16T ahtimen kanssa. Mikäli haluat reilummin tehoa irti, joudut tekemään hieman muutakin ja suuttimet menevät vasta siinä vaiheessa uusiksi.

T-5R malleissa on 15G (tai 13G jos on tehot n. 200hv  eli 2.0 + awd)

850R manuaali on ahdin on 16T
automaatissa on 15G

Kuvassa oikealta vasemmalle

vino pakopuoli ns seiska (7) esim 19t 18t ja 16t
suora pakopuoli 18t ja 16t
suora jossa kartioliitin 15g ja 13g
(http://www.ezpixs.com/UserImages/14536.jpg)
ps. meillä on aika hyvin viritysosia...ota yhteyttä yv:n kautta jos kiinnostaa.
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Petsu850 - 30.03.2011, 21:47:16
Tavoite tehot on 250-300hv, kuitenkin sen mitä nuo hennot kanget kestää? :o

Ja minkälaisiin teholuokkiin pääsee esim 18t+3" putkisto ja ohjelmointi?
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Petsu850 - 01.04.2011, 21:37:53
(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/SDC10398.jpg)

Siinä on kontin luukkua pleksi melkein hollilla.. renoille tulee rosteri listat maanantaina tai tiistaina, kuvia tulee lisää :

Asiasta lammasfarmiin --> keksittiin kaverin kanssa uusi baari juoman nimi :D  8% 0,33 koossa --> kasi pätkä --> 850 volvo :D  saa ainakin meidän puarista
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Petsu850 - 01.04.2011, 22:03:31
(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/SDC10375.jpg)

(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/SDC10367.jpg)

(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/SDC10366.jpg)

(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/SDC10365.jpg)

Penkki irti ja matto auki, virtakaapeli, heräte ja oikean puolen kaiutinkaapelit koskikonsolin vierestä
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Petsu850 - 04.04.2011, 13:24:45
(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/079.jpg)

Siinä nykykousissa hienoin pölärein :D Perjantaina asennetut "tupakka läpät"

(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/078.jpg)

Maski maalattuna ja uudella merkillä

(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/077.jpg)

(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/076.jpg)

Lohjenneet puskurin kohdat :(  Kellää ois vinkkejä korjaukseen? Muovihitsaus ei ilmeisesti onnistu??
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Rusakko - 04.04.2011, 13:57:44
Lohjenneet puskurin kohdat :(  Kellää ois vinkkejä korjaukseen? Muovihitsaus ei ilmeisesti onnistu??
Vois koittaa vaikka lämpöpuhaltimella paikat lämpimäksi ja osat yhteen.. siinä paikallaan kunnes jähmettyy. Ja taakse tueksi vähän lasikuitua. sitten vaan hioo saumat vähän fiksumman näköiseksi.
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: T.K - 04.04.2011, 20:44:54
Tosiaan tuo R-puskuri on jostain syystä PUR-muovia jota ei pysty muovihitsaamaan ainakaan perinteisillä keinoilla. Itse korjasin täysin vastaavalla tavalla hajonneen puskurin vahvalla liimalla ja takapuolelle lasikuitua.. Muistaa vaan tehdä esim. karkealla hiomapaperilla kunnon tartunta pinnan lasikuidulle ja liimalle.
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Nieminen - 04.04.2011, 21:04:07
Vois koittaa vaikka lämpöpuhaltimella paikat lämpimäksi ja osat yhteen.. siinä paikallaan kunnes jähmettyy. Ja taakse tueksi vähän lasikuitua. sitten vaan hioo saumat vähän fiksumman näköiseksi.

Semmoisella mustalla muovi kitillä onnistuu, paikattavat kohdat pitää hioa muoville asti.
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: don - 04.04.2011, 21:56:52
Tosiaan tuo R-puskuri on jostain syystä PUR-muovia jota ei pysty muovihitsaamaan ainakaan perinteisillä keinoilla. Itse korjasin täysin vastaavalla tavalla hajonneen puskurin vahvalla liimalla ja takapuolelle lasikuitua.. Muistaa vaan tehdä esim. karkealla hiomapaperilla kunnon tartunta pinnan lasikuidulle ja liimalle.

Täysin samaa mieltä, olemme yrittäneet korjata ZuluR:n vastaavia vaurioita...ikävä kyllä liimakaan ei pitänyt (yksistään). Nyt useampaan kertaan harjoitelleena laittaisin liiman saumaan + lasikuitumattoa molemmin puolin ja pakkelilla tasaiseksi... p*sk* rasti
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: janne81 - 04.04.2011, 22:07:51
Kent:llä on semmosta 2 komponentti liimaa joka on tarkoitettu juuri puskurien korjaamiseen. En tähän hätään muista sen nimeä, mutta Jasper OY sitä myy http://www.kenttuotteet.fi/index2.htm
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Petsu850 - 04.04.2011, 22:25:28
Tosiaan tuo R-puskuri on jostain syystä PUR-muovia jota ei pysty muovihitsaamaan ainakaan perinteisillä keinoilla. Itse korjasin täysin vastaavalla tavalla hajonneen puskurin vahvalla liimalla ja takapuolelle lasikuitua.. Muistaa vaan tehdä esim. karkealla hiomapaperilla kunnon tartunta pinnan lasikuidulle ja liimalle.

 Joo-o. Kait se kohta alkaa armoton hiominen :( oishan se ollu liian helppo tehdä muovi hitsaus koneella kun tutulla sattuu semmonen löytymään :D Kiitos vastauksista.

Mutta onko nuo puskurit mitkä on normi malleissa, niin jotain muuta muovia kun tosiaan en ole tätä PUR laatua tähän mennessä nähnä?
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: T.K - 04.04.2011, 22:32:34
Joo-o. Kait se kohta alkaa armoton hiominen :( oishan se ollu liian helppo tehdä muovi hitsaus koneella kun tutulla sattuu semmonen löytymään :D Kiitos vastauksista.

Mutta onko nuo puskurit mitkä on normi malleissa, niin jotain muuta muovia kun tosiaan en ole tätä PUR laatua tähän mennessä nähnä?


Ainakin t5:n etu- ja takapuskuri on samaa laatua, kun taas tuo R:n puskuri on PURria. Itse leikkasin tuosta takapuskurin sisäpuolelta sopivia siivuja millä sai sen ulkopuolen uran kolvattua umpeen. Onpahan ainakin satavarmasti samaa laatua :)
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Petsu850 - 04.04.2011, 22:37:21

Ainakin t5:n etu- ja takapuskuri on samaa laatua, kun taas tuo R:n puskuri on PURria. Itse leikkasin tuosta takapuskurin sisäpuolelta sopivia siivuja millä sai sen ulkopuolen uran kolvattua umpeen. Onpahan ainakin satavarmasti samaa laatua :)

Jep !
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Petsu850 - 06.04.2011, 08:27:14
Nyt ois hionta aloitettu. Maali kohdat jotka olivat koneella hiottavissa tuli eilen tehtyä ihan puskuri paikallaa  :) eli loivensin ne ja lohkeama kohdat olisi tänään tarkoitus tehdä ihan puskuri irrallaan käsipelillä.. Kuvat iltapäivällä
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Petsu850 - 06.04.2011, 18:26:12
Elikkä tässä ois hionnasta kuvia -->

(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/takakontti005.jpg)

(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/takakontti004.jpg)

(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/takakontti003.jpg)

(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/takakontti002.jpg)

Ja tässä konttia -->

Ilman reunusta

(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/takakontti006.jpg)

Reunuksen kanssa

(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/takakontti007.jpg)


Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Wortex - 06.04.2011, 20:22:48
Täysin samaa mieltä, olemme yrittäneet korjata ZuluR:n vastaavia vaurioita...ikävä kyllä liimakaan ei pitänyt (yksistään). Nyt useampaan kertaan harjoitelleena laittaisin liiman saumaan + lasikuitumattoa molemmin puolin ja pakkelilla tasaiseksi... p*sk* rasti
Ottaa dremelin, siihen suippo kärki ja etupuolelta kalvaa V:n muotoiseksi ton halkeeman. Sen jälkeen poran terällä halkeeman päihin pikkasen isommat reiät kuin itse halkeema(estää halkeaman leviämisen). Samalla poraa useamman reiän halkeeman ylä ja alapuolelle. Tämän jälkeen huolellinen hionta ja putsaus. Sit levittää takapuolelle reilusti lasikuitukittiä/hartsia ja ottaa metallilangalla vahvistettua lasikuitumattoa ja puristaa se takapuolelta kiinni siihen niin että hartsi pursuu etupuolelta reistä ja halkeemasta kunnolla. Tämän jälkeen tasottaa molemmat puolet lastalla ja sit vartoillaanki kuivumista. Enää hionta tasaseks ja viimeistely, vola puskuri on kuin uus ja kestää :-*
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Petsu850 - 06.04.2011, 21:19:52
Ottaa dremelin, siihen suippo kärki ja etupuolelta kalvaa V:n muotoiseksi ton halkeeman. Sen jälkeen poran terällä halkeeman päihin pikkasen isommat reiät kuin itse halkeema(estää halkeaman leviämisen). Samalla poraa useamman reiän halkeeman ylä ja alapuolelle. Tämän jälkeen huolellinen hionta ja putsaus. Sit levittää takapuolelle reilusti hartsia ja ottaa metallilangalla vahvistettua lasikuitumattoa ja puristaa se takapuolelta kiinni siihen niin että hartsi pursuu etupuolelta reistä ja halkeemasta kunnolla. Tämän jälkeen tasottaa molemmat puolet lastalla ja sit vartoillaanki kuivumista. Enää hionta tasaseks ja viimeistely, vola puskuri on kuin uus ja kestää :-*

tarkoitatko esim alla olevassa kuvassa olevaa lohkeamaa?

(http://i1140.photobucket.com/albums/n579/Petteri_Salmela/takakontti004.jpg)
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Suoli - 07.04.2011, 08:57:12
Ottaa dremelin, siihen suippo kärki ja etupuolelta kalvaa V:n muotoiseksi ton halkeeman. Sen jälkeen poran terällä halkeeman päihin pikkasen isommat reiät kuin itse halkeema(estää halkeaman leviämisen). Samalla poraa useamman reiän halkeeman ylä ja alapuolelle. Tämän jälkeen huolellinen hionta ja putsaus. Sit levittää takapuolelle reilusti hartsia ja ottaa metallilangalla vahvistettua lasikuitumattoa ja puristaa se takapuolelta kiinni siihen niin että hartsi pursuu etupuolelta reistä ja halkeemasta kunnolla. Tämän jälkeen tasottaa molemmat puolet lastalla ja sit vartoillaanki kuivumista. Enää hionta tasaseks ja viimeistely, vola puskuri on kuin uus ja kestää :-*

Pitää kuitenkin muistaa että hartsihan ei yksistään kestä mitään ja jos lasikuitumattokin on todella märkä niin lujuus kärsii.
Ite oon korjaillu niin että oon laitan pari kerrosta mattoa halkeeman takapuolelle ja annan jämähtää. Sitten hion etupuolelta millin tai pari tavaraa pois...ihan pari senttiä halkeeman ympäriltäkin ja laminoin siihen "syvennykseen" kerroksen lasikuitua. Näin ainakin kestää ja kittausta ei jää paljoa mitään.
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Wortex - 07.04.2011, 16:19:23
Pitää kuitenkin muistaa että hartsihan ei yksistään kestä mitään ja jos lasikuitumattokin on todella märkä niin lujuus kärsii.
Ite oon korjaillu niin että oon laitan pari kerrosta mattoa halkeeman takapuolelle ja annan jämähtää. Sitten hion etupuolelta millin tai pari tavaraa pois...ihan pari senttiä halkeeman ympäriltäkin ja laminoin siihen "syvennykseen" kerroksen lasikuitua. Näin ainakin kestää ja kittausta ei jää paljoa mitään.
Suosittelen kerran testaamaan tolla tyylillä minkä kerroin niin takaan että et enään muita tyylejä kokeile ;) Sitä varten tossa ei saakkaan käyttää normaalia mattoa vaan rautapunoksella vahvistettua kovaa mattoa. Joo ja tarkotin juurikin tota halkeamaa jossa alahelma repsottaa. Ja tosiaan se halkeaman ympäristö kannattaa porata melkein reikä juustoksi mutta reikien väli on pysyttävä vähintään sentin mittaisena ettei liian tiheään poraile. Ite oon käyttny aina kyl lasikuitukittiä tohon hommaan mutta se ei ominaisuuksiltaan paljoa eroa tosta hartsista. Itelle toi kikka vaan opetettiin hartsilla ja tää ketä tän opetti on tehny 15v tolla tavalla muovikorjauksia ja kertaakaan ei oo joutunu tekeen kahta kertaa  ;)

Edit:Niin ja tosta laminoinnista että, jos sen vaan laminoi molemmilta puolilta niin sillon sulle jää vie se halkeema sinne sisälle ja on sillon vielä hauras toi paikattu kohta. Kun sit taas kun avataan V-mutoseks se tolla dremelillä ja porataan reiät ympärille, puristetaan sidos aine kokonaan halkeman läpi ja näin ollen "täytetään" se halkeama ja reiät jotka porataan ympärille toimivat läpimenevinä "tappeina" jotka vahvistaa heikkoa kohtaa. Kun tavara on pursutettu huolella taka kautta vahvistetulla laskuitupalalla reikien läpi niin ei tarvi kuin tasottaa muvilastalla ja poistaa ylimääräinen joten kittausta jää todella vähän.

Tätä voi verrata hyvin siihen että jos katkaset jalkas oikein huolella tarvii jalan läpi porata ruuveja jotta se saadaan pysyyn kasassa  :)
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Suoli - 07.04.2011, 16:52:32
Suosittelen kerran testaamaan tolla tyylillä minkä kerroin niin takaan että et enään muita tyylejä kokeile ;) Sitä varten tossa ei saakkaan käyttää normaalia mattoa vaan rautapunoksella vahvistettua kovaa mattoa. Joo ja tarkotin juurikin tota halkeamaa jossa alahelma repsottaa. Ja tosiaan se halkeaman ympäristö kannattaa porata melkein reikä juustoksi mutta reikien väli on pysyttävä vähintään sentin mittaisena ettei liian tiheään poraile. Ite oon käyttny aina kyl lasikuitukittiä tohon hommaan mutta se ei ominaisuuksiltaan paljoa eroa tosta hartsista. Itelle toi kikka vaan opetettiin hartsilla ja tää ketä tän opetti on tehny 15v tolla tavalla muovikorjauksia ja kertaakaan ei oo joutunu tekeen kahta kertaa  ;)

Edit:Niin ja tosta laminoinnista että, jos sen vaan laminoi molemmilta puolilta niin sillon sulle jää vie se halkeema sinne sisälle ja on sillon vielä hauras toi paikattu kohta. Kun sit taas kun avataan V-mutoseks se tolla dremelillä ja porataan reiät ympärille, puristetaan sidos aine kokonaan halkeman läpi ja näin ollen "täytetään" se halkeama ja reiät jotka porataan ympärille toimivat läpimenevinä "tappeina" jotka vahvistaa heikkoa kohtaa. Kun tavara on pursutettu huolella taka kautta vahvistetulla laskuitupalalla reikien läpi niin ei tarvi kuin tasottaa muvilastalla ja poistaa ylimääräinen joten kittausta jää todella vähän.

Tätä voi verrata hyvin siihen että jos katkaset jalkas oikein huolella tarvii jalan läpi porata ruuveja jotta se saadaan pysyyn kasassa  :)

Varmasti todella toimiva tyyli tuokin  ;)
Tuosta miun ohjeesta tosiaan jäi mainihtematta tuo että kun se halkeema jää sinne sisään niin oon ennen ulkopuolen laminointia täyttäny pelkän sen halkeemakohdan kuitukitillä. Sillon ei pitäs jäädä hauraita kohtia.
Kukin tekee tyylillään  :P
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Wortex - 07.04.2011, 19:58:16
Varmasti todella toimiva tyyli tuokin  ;)
Tuosta miun ohjeesta tosiaan jäi mainihtematta tuo että kun se halkeema jää sinne sisään niin oon ennen ulkopuolen laminointia täyttäny pelkän sen halkeemakohdan kuitukitillä. Sillon ei pitäs jäädä hauraita kohtia.
Kukin tekee tyylillään  :P
Jep näin se menee ;D
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Petsu850 - 18.04.2011, 18:17:40
Nyt ois aika tilata sitä fööniä ! eli mistä kannattaa katella mitsun 19t mallia?

Ja mites on, jos laitan uuden turbon sit kiini, niin onko haittaa jos ajelen sillä ettei ole koneeseen tehty muita muutoksia? ohjelmointiin on vielä vähän aikaa..  :-\
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Wortex - 21.04.2011, 18:59:01
Nyt ois aika tilata sitä fööniä ! eli mistä kannattaa katella mitsun 19t mallia?

Ja mites on, jos laitan uuden turbon sit kiini, niin onko haittaa jos ajelen sillä ettei ole koneeseen tehty muita muutoksia? ohjelmointiin on vielä vähän aikaa..  :-\
Ruotsista http://www.turbomeck.se/TD04-19T http://www.turbomeck.se/T19-max-effekt Tai suomesta samppasportilta. Voi ajella kun et ahtoja lyö koneeseen etkä revitä sitä.
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Petsu850 - 02.05.2011, 13:48:22
JiPpIII! Tänään puskuri kiinni  :P Kuvat illemmalla.

Joutui ihan amattimiehelle viedä maalaukseen. Tuli itse vedettyä kuulema liian karhealla paperilla niin sanoi että on viisaampi kun hän tekee   :D
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Petsu850 - 28.06.2011, 22:51:22
Nyt olis kysymyksiä viisaammille !

TCV:n vaikutus lastulle vientiin?

Uuden turbon hukkaportti, eli jos lastulle vien niin eikö siellä ne ahdot nosteta 0,9 - 1,0 bar ja ymmärtänyt olen että mitsun föönien hukkikset avautuu 0,7- 0,8..?

Dumpin asennuksessa huomioitavat asiat?

Uuden coolerin tilaus, paikkoja mistä halvalla ja ahto putket samalla?

Siinä näin alkuun mitä nyt muistan tässä vaiheessa.

Nyt kun on rahaa jopa ostaakin kun ei ole tarvinnut volvolla ajella :D kortti veks
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: volvos70 - 28.06.2011, 22:54:01
cooleri ja ahtoputket vaikka tuolta http://www.do88.se/
Otsikko: Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
Kirjoitti: Kaziganth - 27.04.2012, 18:45:40
Tulee hieman myöhässä ja ilmeisesti autokin on jo myynnissä, mutta tällästä käytin tänään koulussa http://www.autorobot.fi/kuumennus/kuumanitoja (http://www.autorobot.fi/kuumennus/kuumanitoja) :)