Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: sepnu - 17.07.2011, 13:05:22
-
Jaahas aletaas tosta tommonen rakentelu.Tehdään porukalla tommosesta käsittääkseni B19 koneesta vähän pirteempi.Otan mielelläni astaan hyviä vinkkejä mitä tolle pitäs tehdä jotta saatas tehot johonkin mielellään enempi kun 50% alkuperäsestä ;D eikös sillon ole viritys onnistunu kun alle 50% alkuperäsistä tehoist on tallella. Mitenkähän toi kannen palotila pitäs käsitellä entä veivit ja männät ??(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3139403.jpg[img]http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3139403.jpg[img]http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3139403.jpg[img]http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3139403.jpg[img]http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3139403.jpghttp://kuvablogi.com/nayta/prev/img3139403.jpghttp://kuvablogi.com/nayta/prev/img3139403.jpg)
-
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3139403.jpg)
-
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3139404.jpg)
-
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3139405.jpg)
-
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3139406.jpg)
-
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3139407.jpg)
-
Mikään ei korvaa kuutiotuumia
-Porautus ja B23 männät
TAI
-Porautus, B230 männät ja veivit + kampiakselin epäkesko hionta
Helppoa mutta yksinkertaista
-
Kun pääset päätökseen alakerran osista, niille tasapainoitus ja vauhtipyörälle kevennystä.
Kansi pitäisi purkaa, muotoilla kanavat ja koneistaa venttiilit. Jäykemmät venttiilinjouset, jyrkempi nokka-akseli ja kannen madallus sopivaan puristussuhteeseen.
Peltipakosarja, tuplakaasarit tai ohjelmoitava ruisku, sähköflekti.
Paljonko on budjetti? Vaparivirittämisessä halvalla saa jonkin verran tehoa mutta sen jälkeen alkaa hinta nousemaan nopeasti.
-
Tallissa makoilee pv volvo B230 moottorilla. Alakerta vakio (kevennettyä vp:tä lukuunottamatta), kansi kohdistettu ja siloteltu, 14,5 nostonen nokka (ei muista tarkempia tietoja) 48 dellorton tuplat ja peltisatsi., laakeroitu ja rengastettu, niin penkissä näytti 170 hv ja 200nm takarenkaalta luistavalla kytkimellä. Ja tehoalue oli 3500-8200 rpm.
-
Tallissa makoilee pv volvo B230 moottorilla. Alakerta vakio (kevennettyä vp:tä lukuunottamatta), kansi kohdistettu ja siloteltu, 14,5 nostonen nokka (ei muista tarkempia tietoja) 48 dellorton tuplat ja peltisatsi., laakeroitu ja rengastettu, niin penkissä näytti 170 hv ja 200nm takarenkaalta luistavalla kytkimellä. Ja tehoalue oli 3500-8200 rpm.
Aika kivasti kiertää lähes vakiolla alakerralla.
-
Niin teki, kammenpäästä vaan jakorattaan kiila hajos jatkuvasti.
-
Niin teki, kammenpäästä vaan jakorattaan kiila hajos jatkuvasti.
Liian löysään kiristetty dampperin pultti... momenttihan tuossa on aivan hirveä 60Nm + 60º ja kymppisarjan koneissa 165Nm. Toisaalta noissa 8v koneissahan on alumiininen se jakoratas joten antaa varmaan osaltaan periksi, kun 16v koneessa (ainakin omat pentat) on terästä.
-
Liian löysään kiristetty dampperin pultti... momenttihan tuossa on aivan hirveä 60Nm + 60º ja kymppisarjan koneissa 165Nm. Toisaalta noissa 8v koneissahan on alumiininen se jakoratas joten antaa varmaan osaltaan periksi, kun 16v koneessa (ainakin omat pentat) on terästä.
Terästä on 8 venttiilisessäkin.
-
Onhan siihen saatavilla parempiakin kiila/ratas ratkaisuja, eikä ole iso investointi.
-
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3183203.jpg)(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3183202.jpg)
Ja kannen työstö aloitettu. Kattelin noita lausuntoja ja attelin tehdä vakio alakerran, Keventää vauhtipyörän Kg ???, Peltipakosarja , 40 tupla delorto,
Nokkaakselin meinasin teettää eerolla, tuuletin pois laturi pois VPV sytkä. Mitäs sanotte noihin
-
Laturi pois? ???
Eli vaikka ajaisit vain sen aikaa kun akku kestää, silti sinulla on käytössä max 12V kun laturin kanssa 14V ja kipinän kanssa tälläinen 2V ero voi olla merkitsevä ::)
-
Ja kannen työstö aloitettu...40 tupla delorto,
Nokkaakselin meinasin teettää eerolla.... Mitäs sanotte noihin
Kantta pitäisi täyttää, ei avartaa.
45mm läppikset ja ??mm sisäkurkut
Teetä nokka Maurilla
Monikulma seetit on kuuminta hottia...
-
Joo mulla varmaan huono kansi ku ei oo täytetty....on vaa avarrettu, mut vapari hommissa jos hipon haluaa niin olis kyllä laitettava täytettäkin.
kolmikulmaseetit ehottomasti :)
ja mitä tuohon nokkaan tulee niin maurin nokka mulla, suosittelen kai se kyllä on sama kenellä ammattiäijällä sen teettää.
-
No tosta 2 v erosta mää nyt en tiä oon ajanu samalla systeemillä kisaa joskus eikä sytkä mihinkään katoo.
Toi kannen täyttö on hiukan hepreaa mulle jos joku viittis hiukan avata ko asiaa enempi.
Ja sitten lisää tietoo tosta monikulma seetistä kiitos :hello:
-
Karkeasti sanottuna kanavan avartaminen (pinta-alan kasvattaminen) pudottaa virtausnopeutta. Ei hyvä asia
Volvon 8v kanavat ovat jo valmiiksi liian suuret ja aika vammasen muotoiset.
Monikulma seetit saa teetettyä koneistamolla. Se hyvä asia
-
Karkeasti sanottuna kanavan avartaminen (pinta-alan kasvattaminen) pudottaa virtausnopeutta. Ei hyvä asia
Volvon 8v kanavat ovat jo valmiiksi liian suuret ja aika vammasen muotoiset.
Monikulma seetit saa teetettyä koneistamolla. Se hyvä asia
Puhutaanko tässä 531 kannesta vai onko 530:ssä myös liian isot kanavat että täyttöä tarvitaan??
-
Tässä taitaa kuitenkin olla kysessä kmsi 160 :-[
-
kansi
-
miksi kairasit palotiloja noin raakasti. milläs männillä meinasit saada puristukset kohdilleen? eikös tosta vapari tule
-
Juu vapari tulee todennäkösesti vakio männät ??
Toi palotilojen kairaus taas on lähinnä mutu menetelmien ja kokemuksen tuomaa juttu :pomo:
Toi taas pinestä kanavasta menee nopeesti tavaraa läpi mutta isosta kanavasta menee paljon ;D
-
Juu vapari tulee todennäkösesti vakio männät ??
Toi palotilojen kairaus taas on lähinnä mutu menetelmien ja kokemuksen tuomaa juttu :pomo:
Toi taas pinestä kanavasta menee nopeesti tavaraa läpi mutta isosta kanavasta menee paljon ;D
Vaikeuksia tulee... :(
-
No aina kun näitä mottorita tehdään muilla kuin tehtaan ploikoilla ja tehtaan suosittelemilla kierroksilla on tiedossa vaikeuksia että ei se niin vaikee ole ennustaa.
Mutta mun mielestä on mukava JOSKUS tehdä ja ehkä joskus onnistua??? liike on kuitenkin tärkein. Ja eikös viritys ole onnistunu jos alle 50% häviää tehoista.
Mutta jos joku haluaa kommentoida noita vaikeuksia pitää täsmentää että tietää varautua. :hello:
-
No aina kun näitä mottorita tehdään muilla kuin tehtaan ploikoilla ja tehtaan suosittelemilla kierroksilla on tiedossa vaikeuksia että ei se niin vaikee ole ennustaa.
Mutta mun mielestä on mukava JOSKUS tehdä ja ehkä joskus onnistua??? liike on kuitenkin tärkein. Ja eikös viritys ole onnistunu jos alle 50% häviää tehoista.
Mutta jos joku haluaa kommentoida noita vaikeuksia pitää täsmentää että tietää varautua. :hello:
Anteeksi että ajattelin ääneen.
Kannesta jos otat noin paljon pois, niin puristustilavuus jää todella onnettomaksi. Sitä tietysti voi kompensoida tasaisilla männillä+kannen höyläyksellä, mutta onko palotilan paljealueen poistolla sitten niin paljon positiivisia vaikutuksia että se kannattaa tehdä. Korjatkaa jos olen väärässä.
-
Pistetääs pari linkkiä
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=23557.0
http://www.metsys.fi/ana/VolvonKansi.html
Kun tuota palotilaa on avarrettu noinkin paljon se ei välttämättä toimi odotetulla tavalla.
Meinaan että seosta saatetaan saada vähän enempi pyttyyn mutta seoksen pyörteily on huonompi kuin vakio palotilassa.Tällöin palotapahtuma kärsii ja voimaa on vähempi käytettävissä takapyörällä
Toinen juttu on että puristus suhde jää johkin kympin tienoille vaikka käytetään tasapää mäntiä.
Mutta 530 kansia saa 30e ja 160 kansia pahimmillaan ilmaiseksi. Kokeilut eivät ole siis kovin kalliita
-
Pistetääs pari linkkiä
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=23557.0
http://www.metsys.fi/ana/VolvonKansi.html
Kun tuota palotilaa on avarrettu noinkin paljon se ei välttämättä toimi odotetulla tavalla.
Meinaan että seosta saatetaan saada vähän enempi pyttyyn mutta seoksen pyörteily on huonompi kuin vakio palotilassa.Tällöin palotapahtuma kärsii ja voimaa on vähempi käytettävissä takapyörällä
Toinen juttu on että puristus suhde jää johkin kympin tienoille vaikka käytetään tasapää mäntiä.
Mutta 530 kansia saa 30e ja 160 kansia pahimmillaan ilmaiseksi. Kokeilut eivät ole siis kovin kalliita
Mitä olet mieltä paljealueen vaikutuksesta?
-
Omista kansista en ole koskaan rohjennut noin paljoa rouhia palotilaa. Jos on tarvinnut puristuksia pudottaan niin sitten on otettu männästä/kateltu sopiva mäntä
Puristustahdin aikainen pyörteily muuttuu aina kun palotilaa muokataan
Isot pojat sanoi että 8v kansi tarvitsee aina paljealueen. 16v ei ole niin ronkeli
-
Omista kansista en ole koskaan rohjennut noin paljoa rouhia palotilaa. Jos on tarvinnut puristuksia pudottaan niin sitten on otettu männästä/kateltu sopiva mäntä
Puristustahdin aikainen pyörteily muuttuu aina kun palotilaa muokataan
Isot pojat sanoi että 8v kansi tarvitsee aina paljealueen. 16v ei ole niin ronkeli
Juuri näin isot pojat minullekin sanoi.
-
Ju en määkään tä on eka volvon mottori mitä mää teen. Mutta teen joka tapauksessa ja ihan omilla pekseillä. Mutta jos isoilla pojilla on valmiina kisa tidot ja tulokset on turha rakentaa. sory jäi kesken
-
itse väitän vaan että oikeaoppisesti avarrettu palotila tuo hyötyä virtauksen kannalta.. mutta monessa tapauksesta on taas saatu kilistämään todella herkästi koska tulppa on toisessa laidassa palotilaa..
-
Olen pari kireää vapari kantta nähnyt ja molemmissa oli palotilaa täytehitsattu osittain ja muotoiltu sitä kautta uusiksi.
-
Niin siis jäi toi juttu kesken. Jatketaan . Mää rakentelen näitä niinku harrastukseks ;D eikä aina ole niin kauhee tarve tehdä just huippu vehkeitä kunha jotain tulee. En tosiaan tiedä mitä tästä tulee jos tulee susi voi voi toivottavasti joku muu näkee mitä tuli tehtyä eikä tee samnlaista. :P
-
Niin siis jäi toi juttu kesken. Jatketaan . Mää rakentelen näitä niinku harrastukseks ;D eikä aina ole niin kauhee tarve tehdä just huippu vehkeitä kunha jotain tulee. En tosiaan tiedä mitä tästä tulee jos tulee susi voi voi toivottavasti joku muu näkee mitä tuli tehtyä eikä tee samnlaista. :P
Pointti monella lienee se, että sillä itse tekemisellä voi pilata koko homman aika helposti.
Ei aina tarvitse tehdä race race kisa kisaa, mutta jos parannusta lähtee tekemään, ei ole lainkaan huono idea kuunnella osaavampia, jotta tulokset olisi positiivisia eikä negatiivisia.
Eli kuuntelee vähän osaajien ohjeita ja tekee niiden mukaan. Kannen teossa kun ei ole kuin kaksi tapaa tehdä se, oikea ja väärä. Ja väärällä pilaa helposti muuten hyvän moottorin. :)
-
Minkäslaisia profiileja saa 8v koneen vakio nokista hiottua? Paljon nostoa saa? Mulla tossa yhtenä projektina b200 roskapönttö moottori.
-
Jos olen ihan oikein kuunnellut "isoja poikia" niin mitä kevyempi alakerta sitä helpommin se pyörii luonnollisesti. Vaparissa kannen virtaus ja kannen toiminta ovat ensiarvosen tärkeitä. Vauhtipyörällä taas pidetään kone tasapainossa, liittyy tietenkin alakertaan.
Mottorin osien tasapainotus on myös tärkeää kun haetaan viimesiä heppoja. Olen samaa mieltä usun kanssa että kuuntelee niitä joilla on tietoa eikä ite alkaa ehdoin tahdoin tekeen sutta. Tietenkin jos harrastusmielessä ja omaksi ilokseen haluaa tehdä niin antaa palaa. Mutta pyörää ei kannata alkaa keksiin uudelleen.
-
Jos olen ihan oikein kuunnellut "isoja poikia" niin mitä kevyempi alakerta sitä helpommin se pyörii luonnollisesti. Vaparissa kannen virtaus ja kannen toiminta ovat ensiarvosen tärkeitä. Vauhtipyörällä taas pidetään kone tasapainossa, liittyy tietenkin alakertaan.
Mottorin osien tasapainotus on myös tärkeää kun haetaan viimesiä heppoja. Olen samaa mieltä usun kanssa että kuuntelee niitä joilla on tietoa eikä ite alkaa ehdoin tahdoin tekeen sutta. Tietenkin jos harrastusmielessä ja omaksi ilokseen haluaa tehdä niin antaa palaa. Mutta pyörää ei kannata alkaa keksiin uudelleen.
Eihän moottorit koskaan kehity jos kaikki vaan kopioi toisiaan? :)
-
Jos olen ihan oikein kuunnellut "isoja poikia" niin mitä kevyempi alakerta sitä helpommin se pyörii luonnollisesti.
Alakerrran painon pitäisi kylläkin kompensoida puristustahdin hidastava voima.(kampuran vastapainot) Liian kevyt ei saa olla. Liika keveys aiheuttaa vääntövärähtely ongelmia, jotka tekevät vaihdelaatikosta kierrätysmetallia.
-
Jaahas kierrätys metalli foorumi kokontuu pikkuhiljaa ja kuvia(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3239302.jpg)(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3239301.jpg)(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3239300.jpg) tossa pari kuvaa koneen vaiheista
-
Tossa on vauhtipyörä sitäkin on hiukan katteltu(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3239303.jpg)
-
Jaa jo sitten mää tein vielä semmosen tempun mää lyhensin öljy tikun putkee. (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3239304.jpg) Sain painoo pois kun tikku lyheni ja putki myös eikä tarte niin paljon öljyä ;D ;D ;D :idiot2:
-
Mun nykyises kisakonees on palotilat isonnettu suurinpiirtein samalla tavalla. Oli pikkusen pakko avartaa kun tuli "pieni" laskuvirhe ja lähti kannesta liian paksu siivu ja puristussuhteeksi tuli 16:1. Kanavatkin vingutin ihan ite, imukanavan katosta ohjurin ympäriltä tavaraa pois ja ohjurit muotoiltu, pakokanavalle en tehnyt putsausta isompia. Toimii ainakin jotenkin, ei nakuta vaikka on joskus ollut ennakoitakin aika reilusti ja pysyy radalla toisten mukana jos kuski toimii. Penkissä en ole käynyt ja tuskin käynkään, rupeaa pian hävettämään jos tulee lapulle 86 hv/4340 rpm :D. Pitäisi vaan saada isommat mehumaijat ja peltisarja niin voisi hengittää vähän paremmin kuin nykyisillä 40:llä ja vakiopakosarjalla.
-
Hyvältä näyttää sepnu! mitäs tuo sininen mönjä tuola öljypohjan välissä on? ja mikäs tuossa lohkon etupäässä oleva "syvenne" kohta on? vesimpumpun vieressä.. ikinään tuollaista nähny :D
-
Toi sininen tökötti on sinistä öljyä on jääny vähän harvaksi ;D(http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img3240253.jpg) Jos tarkotit tätä koloo nin siinä on toi metallin suhdeluku johonki muuhun mönjään verrattuna :pomo:
Kävin muuten kansisepälla äsken pari kuvaa(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3240254.jpg)(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3240255.jpg) Ja eikun eteen päin en tiedä vilä miten ;D
-
Paljonko puristus-suhde?
-
Paljonko puristus-suhde?
Silmämääräisesti näyttää, että seiskaa hipoo. Voi olla kutonenkin.
Remppasin kylppäriä tuossa taannoin, ja ostin rautakaupasta ihan saman väristä saniteettisilikonia mitä olet laittanut öljypohjaan ja vähän muuallekin. Hyvin on pysynyt laattojen liikuntasaumassa.
-
Asiallista. Vapari kutosen puristuksilla ja saniteettisilikonit tiivisteinä :)
Täytyy sanoa, että vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta projektilta ja odotan innolla että koneesta saadaan mustaa valkoiselle.
Hienosti näyttää kyllä kasaantuvan. Koska pitäisi olla valmista?
-
Ei tän kanssa mitään aikataulua ole tehään kun keritään ja pari kuvaa (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3241434.jpg) laitoin ton pulssi anturin toho kun siinä oli aisemmin jokin anturi isonsin vaan vähän reikää (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3241435.jpg) no tässä on sitten käynnissä :idiot2:ööötota joo (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3241436.jpg) tosta mää vetäsin noi siivet rälläkällä pois kevennystä :2funny: (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3241440.jpg) Tää mottori taitaa olla ton sinisen perään kun se on nytten syöny tota sinistä paperia joka reijästä :-\ :-\
-
Paljonko puristus-suhde?
Veikataan, että 10,5-11,0:1.
-
Mitä tuo anturi lukee tuolta?
Ja mikä yksikkö prosessoi tuota anturitietoa? ???
-
Asiallista. Vapari kutosen puristuksilla ja saniteettisilikonit tiivisteinä :)
Eiköhän tuolla ole päälle 10 puristuksia ja silikonitkin Hylomaria..
-
Se lukee tollasta pultin päätä laitan kuvan kun saan valmiiks ja rosessori on tommonen(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3243108.jpg)
-
2 litran vinokoneessa 10,3 puristus pattipää männillä ja viilaamattomalla pikkukannella (530,389ja160)
Mulla pyörii nurkissa yksi B21 tasapäämännillä. Muistelisin että pikku kantta pitäisi laskea 1,5mm jolloin puristukseksi tulee 11,5
sepnu: Paljonko kannesta on otettu lastua?
-
No sittä kannesta höylättiin 1,5 mm pois ja männät näkyytossa 3 sivun kuvassa :hello:
-
No sittä kannesta höylättiin 1,5 mm pois ja männät näkyytossa 3 sivun kuvassa :hello:
Eli minun veikkaus osui oikeaan? ::)
-
Tossa näkyy toi jakajan sisältö sinne tulee vielä pyöriä(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3250090.jpg)
Ja tommonen tuli tänään postissa tilattu smp ltää vai mikä se oli(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3250092.jpg)
No huomisesta ei vielä tiedä mitä se tuo tullessaan
-
Jaahas ja kun täällä on tota tieto taitoo niin pistetääs veikkaus/ arvaus kisa pystyyn kuinkapaljon tehoja tästä rakenteilla olevasta koneesta löytyy . Joku taitava vois laittaa jonkun listan näille sivuille. Teho tullaan mittaamaan lohjalla japin penkissä ja se on virallinen tulos ajankohta ilmoitetaan täällä 1 vikko etukäteen jos pystyy tilaisuuteen vapaa pääsy. voittajalle joka tietää tasan tuloksen 2 pulloo viskiä joka tietää lähimmäks mutta ei tasan 1 pullo viskiä. Toimitus lähin alko itse nouto. :2funny: :2funny: :hello:
Nonin asiaan pistin tänään jakoremmin paikalleen ja kone pyörii kaikilla osilla ympäri
-
21,3 hv @ 2304rpm ja vääntöö 41 nm @ 7923rpm. Jos ei veikkaa... :P
-
168
-
148 hv@6200 ja 180 Nm@4700
-
86hp/4200rpm ja 102nm/3600rpm.
-
0hp. venttiilit ja jouset paskaks. tai joku muu katastrofi ;)
-
90hp@6000rpm 100nm@5000rpm
-
75hp@6400, 85Nm@4000
-
Aika vähän faktaa tuosta, mutta noista kuvista ja jutuista katsellen:
-B19
-160 vakio venttiilein, siistittynä
-40 tuplat?
-puristus 9:1 ? turbo?
-4-2-1 peltisarja ?
-nokka näytti joltakin 310 asteiselta joku 12-13 mm nostoa
Arvaukseni 140 hv ja 180 Nm
Epäilen ettei tuo imukanava tule toimimaan pidemmälle, eikä se palotilan isontaminenkään oikein hyödytä. Tässä pari kuvaa josta voisi hakea ideoita, miten imukanavan saisi virtaamaan paremmin:
http://crazyracing.pp.fi/Kuvat/398int1_kitti.jpg
http://crazyracing.pp.fi/Kuvat/405_in_std.jpg
-
125hv eli samat mitä R-sport virisatsilla konetta avaamatta.
Enempi lähtisi jos kiukaassa olisi puristusta enemmän ja palotilassa edes jonkinlainen paljealue
Kovin suurta sytkä ennakkoa ei voi käyttää, tulppa on sivussa ja seos ei pyörteile
B23 männät sisään niin asia on korjattu
Edit: tai sitten voi/joutuu käyttämään suurta sytkäennakkoa koska seos palaa kuin turvesuo
-
Niin tosiaan tässä oli pikku alakerta :P
-
122 Hv 165 Nm
-
Ompahan ollu titäjiä /arvaajia hieno juttu. On ollu hiukan toi inspiraatio hukassa tässä kuitenkin pari kuvaa
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3264123.jpg)(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3264124.jpg)(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3264125.jpg) juu että semmosta
-
S* ai jeesus ku on kaunista katseltavaa, tupla weberit, ei voi muutakuin *tumppuun->
-
Raakin pakosarja?
-
Jaahas ollu aika hiljasta meitin pajalla mutta konetta sovitettu EI MAHU rälläkkä laulaan humenna nyt saunaan pari kuvaa(http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img3298808.jpg)(http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img3298807.jpg)
-
no he----- eihän noista saa mitään selvää uudet(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3298808.jpg)(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3298807.jpg)
-
No heh! Nyt rupes kiinnostaa... Mikä ihme hieno kori :) ja veikkaan 150 takapyörästä tai siis molemmista, yhteensä
-
Voortilta tuo kovasti näytää ::)
-
Juu kyllä kori on eskortti. Ja kyllä rupes tilaa tuleen ;D ;D(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3300902.jpg)
Joutuu kyllä tekeen koko sisustan uusiksi :idiot2: :idiot2:
-
Kyllä on taas ahistanu tää homma mutta kyllä on ahistanu toi paikkakin ja pari kuvaa(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3332735.jpg)(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3332733.jpg)(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3332734.jpg)
Nyt rupee sopiin suunnilleen paikalleen ;D ;D
-
Ahdasta on kaasuttimilla juu, koita järjestää vähintään 25mm vapaata tilaa imutorville sivusuunnassa.
-
Mitäs tänne?
-
VOIMA SAVUT TÄNÄÄN OTETTU!!! eka tarttauksellä käyntiin! anturi nastat tehty astemitalla ja vinkkelillä. kuvia tulossa. ei viitti käyttää pitkään ku ei oo vettä koneessa mutta onneks ulkona on. Ei voi tehä tunnelia ku hajos hitsauskone :pomo: :pomo: lähden lomalle!!
-
No kysyinpäs sopivasti.. ;D
-
Paljonko menny euroja? Mikä sarja?
-
Näyttää oikein hienolta!
Tuplakaasarit on aina asialliset :) Koska se paljon odotettu tehonmittaus on tarkoitus suorittaa?
-
Juu kyllä se aikanaan suoritetaan . Nyt on hiukan ton veden kierron kanssa hankaluuksia ja tuppaa vähän lämpiään eikä pysty käyttään kun hetken mutta eiköhän sekin asia kuntoon saada .Toi syyläri on takakontissa joten se aiheuttaa kierto ongelmia ja kun ei pysty käyttään ei saada mitään säätöjä kohdalleen
Jaa toi imusarja on mispi pakosarjan tieto vissiin löyty
Maksaan on tullu aivan taatisen paljonkasarit 2000 pakosarja 200 nokka 100 nokkapyörä 150vitusti lankaa aikaa ja kaljaa :pomo: :pomo:
-
Nyt on hiukan ton veden kierron kanssa hankaluuksia ja tuppaa vähän lämpiään eikä pysty käyttään kun hetken mutta eiköhän sekin asia kuntoon saada .Toi syyläri on takakontissa joten se aiheuttaa kierto ongelmia ja kun ei pysty käyttään ei saada mitään säätöjä kohdalleen
voi olla ilmalukko jossakin kohtaa. onko sulla paisari peräkontissa ja korkeimalla kohtaa.
-
Joo kyllä paisuntasäiliö on kontissa ja korkeimmassa paikassa. Mää laitan sinne sähö pumpun tonne taakse avuks eiköhän se auta
-
kannataa myös laittaa ilmanpoisto paikkoja putkistoon. kavereilla on vipuhanoja joista saa nopeesti ilmat pois jokkiskisoissa.
-
Meillä tulee vesiputket moottoritilan oikeaa reunaa pitkin sit 90-mutka ja putki välissä ja kumimutka termarikotelolle. ja tässä väliputkessa päällä pieni hana. hana auki kun kaadetaan vedet paisariin joka siis takana, ja kun hanasta tulee pelkkää vettä niin hana kiinni. ja ei ikään ongelmia ollu... kop kop kop ;)
-
Kuinkas täällä menee?