Carcom Oy  Ateho

850 italia t5 käyttis proju.

  • 27 Vastauksia
  • 12787 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
850 italia t5 käyttis proju.
« : 30.03.2011, 11:48:38 »
Elikkäs, kyseinen auto ois. Ostin sen viimevuoden toukokuussa hyvässä kunnossa olevana. Eikä siinä nytten kummempaa ole. Kuvat laitan kun saan koneelle.

Ulkokuorta laiteltu: 18" R-vanteet edessa 215-35/18 ja takana 225-40/18 nakeilla, R-mallin etupuskuri joka vähän lohkeillut kun kelasin kissan yli 90kmH 2 viikkoa auton oston jälkeen :( spoikkakin löytyy, uuden mallin maskimerkki laitettu taitaa olla XC90 otettu? Ja hirvitarra löytyy poskesta ja ALpine tarra helma etu osassa.

Konehuoneen puoli: vakio muualta osin paitsi putkisto, 3" taka-akselin kohdalle josta loppu simons 2,5" kahdella vaimentimella.

Audio: Edessä DLS ms5a täysaktiivi erillis-sarja vahvistimena kontissa helix dark blue 5 ja subeina 2x DLS rw6 pikku subit  18L kotelossa 3" refleksiputkella, viritystaajuus 47hz. Ohjelma lähteenä Alpine 117Ri aikaviiveiden kanssa ;)

Vikoja: Turbo vuotaa öljyä ilmeisesti kompura ja pakopesän välistä? Uusi suunnitelmissa ! Laitelkaa ehdotuksia uudelle turbolle !! 16T tai 18T olis hyvä, mutta meneekö vakio pakosarjaan kiinni? Takarenkaan takana kaaressa pieni pinta ruoste, hiominen ja maali pintaa sillä selviää.


Tulossa -->  Kontin rakennus vahvistin teline varapyörä koteloon, akryylilevylla vahvistin näkyville.  Ja tosiaan se turbiini, ehdotuksia, paikkoja mistä saa, jollain myynnissä 16T tai 18T mallia.

Kuinkas nuo vakio suuttimet riittää JOS tulee esim 16T mitsu?

Ehdotuksia mielellään tänne ! Ja kuvia tulossa kun saan ne koneelle :)

Ja äRRän vanteet ois myynnissä tai vaihdettavissa 18" huulella oleviin kiekkoihin :)
« Viimeksi muokattu: 30.03.2011, 13:18:27 kirjoittanut Petsu850 »

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #1 : 30.03.2011, 13:52:37 »

Vikoja: Turbo vuotaa öljyä ilmeisesti kompura ja pakopesän välistä? Uusi suunnitelmissa ! Laitelkaa ehdotuksia uudelle turbolle !! 16T tai 18T olis hyvä, mutta meneekö vakio pakosarjaan kiinni? Takarenkaan takana kaaressa pieni pinta ruoste, hiominen ja maali pintaa sillä selviää.


Tulossa -->  Kontin rakennus vahvistin teline varapyörä koteloon, akryylilevylla vahvistin näkyville.  Ja tosiaan se turbiini, ehdotuksia, paikkoja mistä saa, jollain myynnissä 16T tai 18T mallia.

Kuinkas nuo vakio suuttimet riittää JOS tulee esim 16T mitsu?

Ehdotuksia mielellään tänne !


Laita suoraan mitsun 19T...menee suoraan pakosarjaan kiinni ja samoin muihinkin letkuihin (samoin 16T/18T). Downpipen lähtö menee uusiksi, jos autossa on kiinni mitsun 13G/15G ahdin. Samalla kannattaa vaihtaa lastu. Suuttimien vaihdo tarve on kiinni suoraan siitä, että millaiset tehot on tavoitteena. Suuttimia ei tarvitse vaihtaa 16T ahtimen kanssa. Mikäli haluat reilummin tehoa irti, joudut tekemään hieman muutakin ja suuttimet menevät vasta siinä vaiheessa uusiksi.

T-5R malleissa on 15G (tai 13G jos on tehot n. 200hv  eli 2.0 + awd)

850R manuaali on ahdin on 16T
automaatissa on 15G

Kuvassa oikealta vasemmalle

vino pakopuoli ns seiska (7) esim 19t 18t ja 16t
suora pakopuoli 18t ja 16t
suora jossa kartioliitin 15g ja 13g

ps. meillä on aika hyvin viritysosia...ota yhteyttä yv:n kautta jos kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2011, 14:10:19 kirjoittanut don »

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #2 : 30.03.2011, 21:47:16 »
Tavoite tehot on 250-300hv, kuitenkin sen mitä nuo hennot kanget kestää? :o

Ja minkälaisiin teholuokkiin pääsee esim 18t+3" putkisto ja ohjelmointi?
« Viimeksi muokattu: 30.03.2011, 22:44:53 kirjoittanut Petsu850 »

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #3 : 01.04.2011, 21:37:53 »


Siinä on kontin luukkua pleksi melkein hollilla.. renoille tulee rosteri listat maanantaina tai tiistaina, kuvia tulee lisää :

Asiasta lammasfarmiin --> keksittiin kaverin kanssa uusi baari juoman nimi :D  8% 0,33 koossa --> kasi pätkä --> 850 volvo :D  saa ainakin meidän puarista

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #4 : 01.04.2011, 22:03:31 »








Penkki irti ja matto auki, virtakaapeli, heräte ja oikean puolen kaiutinkaapelit koskikonsolin vierestä

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #5 : 04.04.2011, 13:24:45 »


Siinä nykykousissa hienoin pölärein :D Perjantaina asennetut "tupakka läpät"



Maski maalattuna ja uudella merkillä





Lohjenneet puskurin kohdat :(  Kellää ois vinkkejä korjaukseen? Muovihitsaus ei ilmeisesti onnistu??

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #6 : 04.04.2011, 13:57:44 »
Lohjenneet puskurin kohdat :(  Kellää ois vinkkejä korjaukseen? Muovihitsaus ei ilmeisesti onnistu??
Vois koittaa vaikka lämpöpuhaltimella paikat lämpimäksi ja osat yhteen.. siinä paikallaan kunnes jähmettyy. Ja taakse tueksi vähän lasikuitua. sitten vaan hioo saumat vähän fiksumman näköiseksi.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #7 : 04.04.2011, 20:44:54 »
Tosiaan tuo R-puskuri on jostain syystä PUR-muovia jota ei pysty muovihitsaamaan ainakaan perinteisillä keinoilla. Itse korjasin täysin vastaavalla tavalla hajonneen puskurin vahvalla liimalla ja takapuolelle lasikuitua.. Muistaa vaan tehdä esim. karkealla hiomapaperilla kunnon tartunta pinnan lasikuidulle ja liimalle.
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa Nieminen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #8 : 04.04.2011, 21:04:07 »
Vois koittaa vaikka lämpöpuhaltimella paikat lämpimäksi ja osat yhteen.. siinä paikallaan kunnes jähmettyy. Ja taakse tueksi vähän lasikuitua. sitten vaan hioo saumat vähän fiksumman näköiseksi.

Semmoisella mustalla muovi kitillä onnistuu, paikattavat kohdat pitää hioa muoville asti.

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #9 : 04.04.2011, 21:56:52 »
Tosiaan tuo R-puskuri on jostain syystä PUR-muovia jota ei pysty muovihitsaamaan ainakaan perinteisillä keinoilla. Itse korjasin täysin vastaavalla tavalla hajonneen puskurin vahvalla liimalla ja takapuolelle lasikuitua.. Muistaa vaan tehdä esim. karkealla hiomapaperilla kunnon tartunta pinnan lasikuidulle ja liimalle.

Täysin samaa mieltä, olemme yrittäneet korjata ZuluR:n vastaavia vaurioita...ikävä kyllä liimakaan ei pitänyt (yksistään). Nyt useampaan kertaan harjoitelleena laittaisin liiman saumaan + lasikuitumattoa molemmin puolin ja pakkelilla tasaiseksi... p*sk* rasti

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #10 : 04.04.2011, 22:07:51 »
Kent:llä on semmosta 2 komponentti liimaa joka on tarkoitettu juuri puskurien korjaamiseen. En tähän hätään muista sen nimeä, mutta Jasper OY sitä myy http://www.kenttuotteet.fi/index2.htm

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #11 : 04.04.2011, 22:25:28 »
Tosiaan tuo R-puskuri on jostain syystä PUR-muovia jota ei pysty muovihitsaamaan ainakaan perinteisillä keinoilla. Itse korjasin täysin vastaavalla tavalla hajonneen puskurin vahvalla liimalla ja takapuolelle lasikuitua.. Muistaa vaan tehdä esim. karkealla hiomapaperilla kunnon tartunta pinnan lasikuidulle ja liimalle.

 Joo-o. Kait se kohta alkaa armoton hiominen :( oishan se ollu liian helppo tehdä muovi hitsaus koneella kun tutulla sattuu semmonen löytymään :D Kiitos vastauksista.

Mutta onko nuo puskurit mitkä on normi malleissa, niin jotain muuta muovia kun tosiaan en ole tätä PUR laatua tähän mennessä nähnä?

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #12 : 04.04.2011, 22:32:34 »
Joo-o. Kait se kohta alkaa armoton hiominen :( oishan se ollu liian helppo tehdä muovi hitsaus koneella kun tutulla sattuu semmonen löytymään :D Kiitos vastauksista.

Mutta onko nuo puskurit mitkä on normi malleissa, niin jotain muuta muovia kun tosiaan en ole tätä PUR laatua tähän mennessä nähnä?


Ainakin t5:n etu- ja takapuskuri on samaa laatua, kun taas tuo R:n puskuri on PURria. Itse leikkasin tuosta takapuskurin sisäpuolelta sopivia siivuja millä sai sen ulkopuolen uran kolvattua umpeen. Onpahan ainakin satavarmasti samaa laatua :)
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #13 : 04.04.2011, 22:37:21 »

Ainakin t5:n etu- ja takapuskuri on samaa laatua, kun taas tuo R:n puskuri on PURria. Itse leikkasin tuosta takapuskurin sisäpuolelta sopivia siivuja millä sai sen ulkopuolen uran kolvattua umpeen. Onpahan ainakin satavarmasti samaa laatua :)

Jep !

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #14 : 06.04.2011, 08:27:14 »
Nyt ois hionta aloitettu. Maali kohdat jotka olivat koneella hiottavissa tuli eilen tehtyä ihan puskuri paikallaa  :) eli loivensin ne ja lohkeama kohdat olisi tänään tarkoitus tehdä ihan puskuri irrallaan käsipelillä.. Kuvat iltapäivällä

 

Futurez  Kulkukoira