RallyBaron  Samppasport

850 italia t5 käyttis proju.

  • 27 Vastauksia
  • 12788 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #15 : 06.04.2011, 18:26:12 »
Elikkä tässä ois hionnasta kuvia -->









Ja tässä konttia -->

Ilman reunusta



Reunuksen kanssa





Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #16 : 06.04.2011, 20:22:48 »
Täysin samaa mieltä, olemme yrittäneet korjata ZuluR:n vastaavia vaurioita...ikävä kyllä liimakaan ei pitänyt (yksistään). Nyt useampaan kertaan harjoitelleena laittaisin liiman saumaan + lasikuitumattoa molemmin puolin ja pakkelilla tasaiseksi... p*sk* rasti
Ottaa dremelin, siihen suippo kärki ja etupuolelta kalvaa V:n muotoiseksi ton halkeeman. Sen jälkeen poran terällä halkeeman päihin pikkasen isommat reiät kuin itse halkeema(estää halkeaman leviämisen). Samalla poraa useamman reiän halkeeman ylä ja alapuolelle. Tämän jälkeen huolellinen hionta ja putsaus. Sit levittää takapuolelle reilusti lasikuitukittiä/hartsia ja ottaa metallilangalla vahvistettua lasikuitumattoa ja puristaa se takapuolelta kiinni siihen niin että hartsi pursuu etupuolelta reistä ja halkeemasta kunnolla. Tämän jälkeen tasottaa molemmat puolet lastalla ja sit vartoillaanki kuivumista. Enää hionta tasaseks ja viimeistely, vola puskuri on kuin uus ja kestää :-*
« Viimeksi muokattu: 07.04.2011, 16:20:09 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #17 : 06.04.2011, 21:19:52 »
Ottaa dremelin, siihen suippo kärki ja etupuolelta kalvaa V:n muotoiseksi ton halkeeman. Sen jälkeen poran terällä halkeeman päihin pikkasen isommat reiät kuin itse halkeema(estää halkeaman leviämisen). Samalla poraa useamman reiän halkeeman ylä ja alapuolelle. Tämän jälkeen huolellinen hionta ja putsaus. Sit levittää takapuolelle reilusti hartsia ja ottaa metallilangalla vahvistettua lasikuitumattoa ja puristaa se takapuolelta kiinni siihen niin että hartsi pursuu etupuolelta reistä ja halkeemasta kunnolla. Tämän jälkeen tasottaa molemmat puolet lastalla ja sit vartoillaanki kuivumista. Enää hionta tasaseks ja viimeistely, vola puskuri on kuin uus ja kestää :-*

tarkoitatko esim alla olevassa kuvassa olevaa lohkeamaa?


Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #18 : 07.04.2011, 08:57:12 »
Ottaa dremelin, siihen suippo kärki ja etupuolelta kalvaa V:n muotoiseksi ton halkeeman. Sen jälkeen poran terällä halkeeman päihin pikkasen isommat reiät kuin itse halkeema(estää halkeaman leviämisen). Samalla poraa useamman reiän halkeeman ylä ja alapuolelle. Tämän jälkeen huolellinen hionta ja putsaus. Sit levittää takapuolelle reilusti hartsia ja ottaa metallilangalla vahvistettua lasikuitumattoa ja puristaa se takapuolelta kiinni siihen niin että hartsi pursuu etupuolelta reistä ja halkeemasta kunnolla. Tämän jälkeen tasottaa molemmat puolet lastalla ja sit vartoillaanki kuivumista. Enää hionta tasaseks ja viimeistely, vola puskuri on kuin uus ja kestää :-*

Pitää kuitenkin muistaa että hartsihan ei yksistään kestä mitään ja jos lasikuitumattokin on todella märkä niin lujuus kärsii.
Ite oon korjaillu niin että oon laitan pari kerrosta mattoa halkeeman takapuolelle ja annan jämähtää. Sitten hion etupuolelta millin tai pari tavaraa pois...ihan pari senttiä halkeeman ympäriltäkin ja laminoin siihen "syvennykseen" kerroksen lasikuitua. Näin ainakin kestää ja kittausta ei jää paljoa mitään.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #19 : 07.04.2011, 16:19:23 »
Pitää kuitenkin muistaa että hartsihan ei yksistään kestä mitään ja jos lasikuitumattokin on todella märkä niin lujuus kärsii.
Ite oon korjaillu niin että oon laitan pari kerrosta mattoa halkeeman takapuolelle ja annan jämähtää. Sitten hion etupuolelta millin tai pari tavaraa pois...ihan pari senttiä halkeeman ympäriltäkin ja laminoin siihen "syvennykseen" kerroksen lasikuitua. Näin ainakin kestää ja kittausta ei jää paljoa mitään.
Suosittelen kerran testaamaan tolla tyylillä minkä kerroin niin takaan että et enään muita tyylejä kokeile ;) Sitä varten tossa ei saakkaan käyttää normaalia mattoa vaan rautapunoksella vahvistettua kovaa mattoa. Joo ja tarkotin juurikin tota halkeamaa jossa alahelma repsottaa. Ja tosiaan se halkeaman ympäristö kannattaa porata melkein reikä juustoksi mutta reikien väli on pysyttävä vähintään sentin mittaisena ettei liian tiheään poraile. Ite oon käyttny aina kyl lasikuitukittiä tohon hommaan mutta se ei ominaisuuksiltaan paljoa eroa tosta hartsista. Itelle toi kikka vaan opetettiin hartsilla ja tää ketä tän opetti on tehny 15v tolla tavalla muovikorjauksia ja kertaakaan ei oo joutunu tekeen kahta kertaa  ;)

Edit:Niin ja tosta laminoinnista että, jos sen vaan laminoi molemmilta puolilta niin sillon sulle jää vie se halkeema sinne sisälle ja on sillon vielä hauras toi paikattu kohta. Kun sit taas kun avataan V-mutoseks se tolla dremelillä ja porataan reiät ympärille, puristetaan sidos aine kokonaan halkeman läpi ja näin ollen "täytetään" se halkeama ja reiät jotka porataan ympärille toimivat läpimenevinä "tappeina" jotka vahvistaa heikkoa kohtaa. Kun tavara on pursutettu huolella taka kautta vahvistetulla laskuitupalalla reikien läpi niin ei tarvi kuin tasottaa muvilastalla ja poistaa ylimääräinen joten kittausta jää todella vähän.

Tätä voi verrata hyvin siihen että jos katkaset jalkas oikein huolella tarvii jalan läpi porata ruuveja jotta se saadaan pysyyn kasassa  :)
« Viimeksi muokattu: 07.04.2011, 16:44:01 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #20 : 07.04.2011, 16:52:32 »
Suosittelen kerran testaamaan tolla tyylillä minkä kerroin niin takaan että et enään muita tyylejä kokeile ;) Sitä varten tossa ei saakkaan käyttää normaalia mattoa vaan rautapunoksella vahvistettua kovaa mattoa. Joo ja tarkotin juurikin tota halkeamaa jossa alahelma repsottaa. Ja tosiaan se halkeaman ympäristö kannattaa porata melkein reikä juustoksi mutta reikien väli on pysyttävä vähintään sentin mittaisena ettei liian tiheään poraile. Ite oon käyttny aina kyl lasikuitukittiä tohon hommaan mutta se ei ominaisuuksiltaan paljoa eroa tosta hartsista. Itelle toi kikka vaan opetettiin hartsilla ja tää ketä tän opetti on tehny 15v tolla tavalla muovikorjauksia ja kertaakaan ei oo joutunu tekeen kahta kertaa  ;)

Edit:Niin ja tosta laminoinnista että, jos sen vaan laminoi molemmilta puolilta niin sillon sulle jää vie se halkeema sinne sisälle ja on sillon vielä hauras toi paikattu kohta. Kun sit taas kun avataan V-mutoseks se tolla dremelillä ja porataan reiät ympärille, puristetaan sidos aine kokonaan halkeman läpi ja näin ollen "täytetään" se halkeama ja reiät jotka porataan ympärille toimivat läpimenevinä "tappeina" jotka vahvistaa heikkoa kohtaa. Kun tavara on pursutettu huolella taka kautta vahvistetulla laskuitupalalla reikien läpi niin ei tarvi kuin tasottaa muvilastalla ja poistaa ylimääräinen joten kittausta jää todella vähän.

Tätä voi verrata hyvin siihen että jos katkaset jalkas oikein huolella tarvii jalan läpi porata ruuveja jotta se saadaan pysyyn kasassa  :)

Varmasti todella toimiva tyyli tuokin  ;)
Tuosta miun ohjeesta tosiaan jäi mainihtematta tuo että kun se halkeema jää sinne sisään niin oon ennen ulkopuolen laminointia täyttäny pelkän sen halkeemakohdan kuitukitillä. Sillon ei pitäs jäädä hauraita kohtia.
Kukin tekee tyylillään  :P
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #21 : 07.04.2011, 19:58:16 »
Varmasti todella toimiva tyyli tuokin  ;)
Tuosta miun ohjeesta tosiaan jäi mainihtematta tuo että kun se halkeema jää sinne sisään niin oon ennen ulkopuolen laminointia täyttäny pelkän sen halkeemakohdan kuitukitillä. Sillon ei pitäs jäädä hauraita kohtia.
Kukin tekee tyylillään  :P
Jep näin se menee ;D
S60 T5

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #22 : 18.04.2011, 18:17:40 »
Nyt ois aika tilata sitä fööniä ! eli mistä kannattaa katella mitsun 19t mallia?

Ja mites on, jos laitan uuden turbon sit kiini, niin onko haittaa jos ajelen sillä ettei ole koneeseen tehty muita muutoksia? ohjelmointiin on vielä vähän aikaa..  :-\

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #23 : 21.04.2011, 18:59:01 »
Nyt ois aika tilata sitä fööniä ! eli mistä kannattaa katella mitsun 19t mallia?

Ja mites on, jos laitan uuden turbon sit kiini, niin onko haittaa jos ajelen sillä ettei ole koneeseen tehty muita muutoksia? ohjelmointiin on vielä vähän aikaa..  :-\
Ruotsista http://www.turbomeck.se/TD04-19T http://www.turbomeck.se/T19-max-effekt Tai suomesta samppasportilta. Voi ajella kun et ahtoja lyö koneeseen etkä revitä sitä.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2011, 19:01:04 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #24 : 02.05.2011, 13:48:22 »
JiPpIII! Tänään puskuri kiinni  :P Kuvat illemmalla.

Joutui ihan amattimiehelle viedä maalaukseen. Tuli itse vedettyä kuulema liian karhealla paperilla niin sanoi että on viisaampi kun hän tekee   :D

Poissa Petsu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #25 : 28.06.2011, 22:51:22 »
Nyt olis kysymyksiä viisaammille !

TCV:n vaikutus lastulle vientiin?

Uuden turbon hukkaportti, eli jos lastulle vien niin eikö siellä ne ahdot nosteta 0,9 - 1,0 bar ja ymmärtänyt olen että mitsun föönien hukkikset avautuu 0,7- 0,8..?

Dumpin asennuksessa huomioitavat asiat?

Uuden coolerin tilaus, paikkoja mistä halvalla ja ahto putket samalla?

Siinä näin alkuun mitä nyt muistan tässä vaiheessa.

Nyt kun on rahaa jopa ostaakin kun ei ole tarvinnut volvolla ajella :D kortti veks

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #26 : 28.06.2011, 22:54:01 »
cooleri ja ahtoputket vaikka tuolta http://www.do88.se/
XC70 D5

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 850 italia t5 käyttis proju.
« Vastaus #27 : 27.04.2012, 18:45:40 »
Tulee hieman myöhässä ja ilmeisesti autokin on jo myynnissä, mutta tällästä käytin tänään koulussa http://www.autorobot.fi/kuumennus/kuumanitoja :)
No kun halvalla sai.

 

RallyBaron  Samppasport