KL-varaosat  Race.fi

Vapari kisa moottori

  • 91 Vastauksia
  • 32433 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vapari kisa moottori
« : 17.07.2011, 13:05:22 »
Jaahas aletaas tosta tommonen rakentelu.Tehdään porukalla tommosesta käsittääkseni B19 koneesta vähän pirteempi.Otan mielelläni astaan hyviä vinkkejä mitä tolle pitäs tehdä jotta saatas tehot johonkin mielellään enempi kun 50% alkuperäsestä ;D eikös sillon ole viritys onnistunu kun alle 50% alkuperäsistä tehoist on tallella. Mitenkähän toi kannen palotila pitäs käsitellä  entä veivit ja männät ??
« Viimeksi muokattu: 18.12.2011, 09:37:21 kirjoittanut mista »

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #1 : 17.07.2011, 13:06:42 »

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #2 : 17.07.2011, 13:07:38 »

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #3 : 17.07.2011, 13:08:17 »

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #4 : 17.07.2011, 13:09:02 »

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #5 : 17.07.2011, 13:09:59 »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #6 : 17.07.2011, 13:18:30 »
Mikään ei korvaa kuutiotuumia

-Porautus ja B23 männät
TAI
-Porautus, B230 männät ja veivit + kampiakselin epäkesko hionta

Helppoa mutta yksinkertaista
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #7 : 17.07.2011, 13:32:25 »
Kun pääset päätökseen alakerran osista, niille tasapainoitus ja vauhtipyörälle kevennystä.
Kansi pitäisi purkaa, muotoilla kanavat ja koneistaa venttiilit. Jäykemmät venttiilinjouset, jyrkempi nokka-akseli ja kannen madallus sopivaan puristussuhteeseen.
Peltipakosarja, tuplakaasarit tai ohjelmoitava ruisku, sähköflekti.

Paljonko on budjetti? Vaparivirittämisessä halvalla saa jonkin verran tehoa mutta sen jälkeen alkaa hinta nousemaan nopeasti.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #8 : 06.08.2011, 00:09:05 »
Tallissa makoilee pv volvo B230 moottorilla. Alakerta vakio (kevennettyä vp:tä lukuunottamatta), kansi kohdistettu ja siloteltu, 14,5 nostonen nokka (ei muista tarkempia tietoja) 48 dellorton tuplat ja peltisatsi., laakeroitu ja rengastettu, niin penkissä näytti 170 hv ja 200nm takarenkaalta luistavalla kytkimellä. Ja tehoalue oli 3500-8200 rpm.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #9 : 08.08.2011, 15:43:27 »
Tallissa makoilee pv volvo B230 moottorilla. Alakerta vakio (kevennettyä vp:tä lukuunottamatta), kansi kohdistettu ja siloteltu, 14,5 nostonen nokka (ei muista tarkempia tietoja) 48 dellorton tuplat ja peltisatsi., laakeroitu ja rengastettu, niin penkissä näytti 170 hv ja 200nm takarenkaalta luistavalla kytkimellä. Ja tehoalue oli 3500-8200 rpm.

Aika kivasti kiertää lähes vakiolla alakerralla.
V70 TDI

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #10 : 09.08.2011, 00:08:15 »
Niin teki, kammenpäästä vaan jakorattaan kiila hajos jatkuvasti.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #11 : 09.08.2011, 00:44:11 »
Niin teki, kammenpäästä vaan jakorattaan kiila hajos jatkuvasti.
Liian löysään kiristetty dampperin pultti... momenttihan tuossa on aivan hirveä 60Nm + 60º ja kymppisarjan koneissa 165Nm. Toisaalta noissa 8v koneissahan on alumiininen se jakoratas joten antaa varmaan osaltaan periksi, kun 16v koneessa (ainakin omat pentat) on terästä.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #12 : 09.08.2011, 20:42:36 »
Liian löysään kiristetty dampperin pultti... momenttihan tuossa on aivan hirveä 60Nm + 60º ja kymppisarjan koneissa 165Nm. Toisaalta noissa 8v koneissahan on alumiininen se jakoratas joten antaa varmaan osaltaan periksi, kun 16v koneessa (ainakin omat pentat) on terästä.
Terästä on 8 venttiilisessäkin.

EVO8

  • Vieras
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #13 : 09.08.2011, 21:36:24 »
Onhan siihen saatavilla parempiakin kiila/ratas ratkaisuja, eikä ole iso investointi.

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #14 : 11.08.2011, 19:48:52 »

Ja kannen työstö aloitettu. Kattelin noita lausuntoja  ja attelin tehdä vakio alakerran, Keventää vauhtipyörän Kg ???, Peltipakosarja , 40 tupla delorto,
Nokkaakselin meinasin teettää eerolla, tuuletin pois laturi pois VPV sytkä. Mitäs sanotte noihin

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy