Autoracing  KL-varaosat

Vapari kisa moottori

  • 91 Vastauksia
  • 32420 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #15 : 11.08.2011, 19:55:06 »
Laturi pois? ???
Eli vaikka ajaisit vain sen aikaa kun akku kestää, silti sinulla on käytössä max 12V kun laturin kanssa 14V ja kipinän kanssa tälläinen 2V ero voi olla merkitsevä ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #16 : 11.08.2011, 20:33:49 »
Ja kannen työstö aloitettu...40 tupla delorto,
Nokkaakselin meinasin teettää eerolla.... Mitäs sanotte noihin

Kantta pitäisi täyttää, ei avartaa.
45mm läppikset ja ??mm  sisäkurkut
Teetä nokka Maurilla

Monikulma seetit on kuuminta hottia...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #17 : 11.08.2011, 20:50:17 »
Joo mulla varmaan huono kansi ku ei oo täytetty....on vaa avarrettu, mut vapari hommissa jos hipon haluaa niin olis kyllä laitettava täytettäkin.

kolmikulmaseetit ehottomasti :)

ja mitä tuohon nokkaan tulee niin maurin nokka mulla, suosittelen kai se kyllä on sama kenellä ammattiäijällä sen teettää.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #18 : 11.08.2011, 21:25:36 »
No tosta 2 v erosta mää nyt en tiä oon ajanu samalla systeemillä kisaa joskus eikä sytkä mihinkään katoo.
Toi kannen täyttö on hiukan hepreaa mulle jos joku viittis hiukan avata ko asiaa enempi.
Ja sitten lisää tietoo tosta monikulma seetistä kiitos :hello:

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #19 : 12.08.2011, 10:26:36 »
Karkeasti sanottuna kanavan avartaminen (pinta-alan kasvattaminen) pudottaa virtausnopeutta. Ei hyvä asia
Volvon 8v kanavat ovat jo valmiiksi liian suuret ja aika vammasen muotoiset.

Monikulma seetit saa teetettyä koneistamolla. Se hyvä asia
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #20 : 12.08.2011, 15:58:47 »
Karkeasti sanottuna kanavan avartaminen (pinta-alan kasvattaminen) pudottaa virtausnopeutta. Ei hyvä asia
Volvon 8v kanavat ovat jo valmiiksi liian suuret ja aika vammasen muotoiset.

Monikulma seetit saa teetettyä koneistamolla. Se hyvä asia

Puhutaanko tässä 531 kannesta vai onko 530:ssä myös liian isot kanavat että täyttöä tarvitaan??
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #21 : 12.08.2011, 19:41:57 »
Tässä taitaa kuitenkin olla kysessä kmsi 160 :-[

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #22 : 12.08.2011, 19:42:30 »
kansi

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #23 : 12.08.2011, 23:31:04 »
miksi kairasit palotiloja noin raakasti. milläs männillä meinasit saada puristukset kohdilleen? eikös tosta vapari tule

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #24 : 13.08.2011, 18:23:00 »
Juu vapari tulee todennäkösesti vakio männät ??
Toi palotilojen kairaus taas on lähinnä mutu menetelmien ja kokemuksen tuomaa juttu :pomo:
Toi taas pinestä kanavasta menee nopeesti tavaraa läpi mutta isosta kanavasta menee paljon ;D

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #25 : 13.08.2011, 23:52:46 »
Juu vapari tulee todennäkösesti vakio männät ??
Toi palotilojen kairaus taas on lähinnä mutu menetelmien ja kokemuksen tuomaa juttu :pomo:
Toi taas pinestä kanavasta menee nopeesti tavaraa läpi mutta isosta kanavasta menee paljon ;D
Vaikeuksia tulee... :(

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #26 : 15.08.2011, 20:37:19 »
No aina kun näitä mottorita tehdään muilla kuin tehtaan ploikoilla ja tehtaan suosittelemilla kierroksilla on tiedossa vaikeuksia että ei se niin vaikee ole ennustaa.
Mutta mun mielestä on mukava JOSKUS tehdä ja ehkä joskus onnistua??? liike on kuitenkin tärkein. Ja eikös viritys ole onnistunu jos alle 50% häviää tehoista.
Mutta jos joku haluaa kommentoida noita vaikeuksia pitää täsmentää että tietää varautua. :hello:

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #27 : 15.08.2011, 22:19:31 »
No aina kun näitä mottorita tehdään muilla kuin tehtaan ploikoilla ja tehtaan suosittelemilla kierroksilla on tiedossa vaikeuksia että ei se niin vaikee ole ennustaa.
Mutta mun mielestä on mukava JOSKUS tehdä ja ehkä joskus onnistua??? liike on kuitenkin tärkein. Ja eikös viritys ole onnistunu jos alle 50% häviää tehoista.
Mutta jos joku haluaa kommentoida noita vaikeuksia pitää täsmentää että tietää varautua. :hello:
Anteeksi että ajattelin ääneen.
Kannesta jos otat noin paljon pois, niin puristustilavuus jää todella onnettomaksi. Sitä tietysti voi kompensoida tasaisilla männillä+kannen höyläyksellä, mutta onko palotilan paljealueen poistolla sitten niin paljon positiivisia vaikutuksia että se kannattaa tehdä. Korjatkaa jos olen väärässä.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2011, 22:29:14 kirjoittanut järviin »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #28 : 15.08.2011, 23:10:00 »
Pistetääs pari linkkiä

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=23557.0
http://www.metsys.fi/ana/VolvonKansi.html

Kun tuota palotilaa on avarrettu noinkin paljon se ei välttämättä toimi odotetulla tavalla.
Meinaan että seosta saatetaan saada vähän enempi pyttyyn mutta seoksen pyörteily on huonompi kuin vakio palotilassa.Tällöin palotapahtuma kärsii ja voimaa on vähempi käytettävissä takapyörällä

Toinen juttu on että puristus suhde jää johkin kympin tienoille vaikka käytetään tasapää mäntiä.

Mutta 530 kansia saa 30e ja 160 kansia pahimmillaan ilmaiseksi. Kokeilut eivät ole siis kovin kalliita
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #29 : 15.08.2011, 23:13:00 »
Pistetääs pari linkkiä

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=23557.0
http://www.metsys.fi/ana/VolvonKansi.html

Kun tuota palotilaa on avarrettu noinkin paljon se ei välttämättä toimi odotetulla tavalla.
Meinaan että seosta saatetaan saada vähän enempi pyttyyn mutta seoksen pyörteily on huonompi kuin vakio palotilassa.Tällöin palotapahtuma kärsii ja voimaa on vähempi käytettävissä takapyörällä

Toinen juttu on että puristus suhde jää johkin kympin tienoille vaikka käytetään tasapää mäntiä.

Mutta 530 kansia saa 30e ja 160 kansia pahimmillaan ilmaiseksi. Kokeilut eivät ole siis kovin kalliita
Mitä olet mieltä paljealueen vaikutuksesta?

 

Carcom Oy  Ateho