Proturbo  Autodiagnoosi

Vapari kisa moottori

  • 91 Vastauksia
  • 32419 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #30 : 15.08.2011, 23:47:07 »
Omista kansista en ole koskaan rohjennut noin paljoa rouhia palotilaa. Jos on tarvinnut puristuksia pudottaan niin sitten on otettu männästä/kateltu sopiva mäntä

Puristustahdin aikainen pyörteily muuttuu aina kun palotilaa muokataan
Isot pojat sanoi että 8v kansi tarvitsee aina paljealueen. 16v ei ole niin ronkeli
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #31 : 15.08.2011, 23:49:02 »
Omista kansista en ole koskaan rohjennut noin paljoa rouhia palotilaa. Jos on tarvinnut puristuksia pudottaan niin sitten on otettu männästä/kateltu sopiva mäntä

Puristustahdin aikainen pyörteily muuttuu aina kun palotilaa muokataan
Isot pojat sanoi että 8v kansi tarvitsee aina paljealueen. 16v ei ole niin ronkeli
Juuri näin isot pojat minullekin sanoi.

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #32 : 17.08.2011, 20:30:56 »
Ju en määkään tä on eka volvon mottori mitä mää teen. Mutta teen joka tapauksessa ja ihan omilla pekseillä. Mutta jos isoilla pojilla on valmiina kisa tidot ja tulokset on turha rakentaa. sory jäi kesken

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #33 : 17.08.2011, 23:09:18 »
itse väitän vaan että oikeaoppisesti avarrettu palotila tuo hyötyä virtauksen kannalta.. mutta monessa tapauksesta on taas saatu kilistämään todella herkästi koska tulppa on toisessa laidassa palotilaa..
740 M50B25

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #34 : 18.08.2011, 16:31:17 »
Olen pari kireää vapari kantta nähnyt ja molemmissa oli palotilaa täytehitsattu osittain ja muotoiltu sitä kautta uusiksi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #35 : 20.08.2011, 18:23:55 »
Niin siis jäi toi juttu kesken. Jatketaan . Mää rakentelen näitä niinku harrastukseks  ;D eikä aina ole niin kauhee tarve tehdä just huippu vehkeitä kunha jotain tulee. En tosiaan tiedä mitä tästä tulee jos tulee susi voi voi toivottavasti joku muu näkee mitä tuli tehtyä eikä tee samnlaista. :P

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #36 : 21.08.2011, 10:11:50 »
Niin siis jäi toi juttu kesken. Jatketaan . Mää rakentelen näitä niinku harrastukseks  ;D eikä aina ole niin kauhee tarve tehdä just huippu vehkeitä kunha jotain tulee. En tosiaan tiedä mitä tästä tulee jos tulee susi voi voi toivottavasti joku muu näkee mitä tuli tehtyä eikä tee samnlaista. :P
Pointti monella lienee se, että sillä itse tekemisellä voi pilata koko homman aika helposti.
Ei aina tarvitse tehdä race race kisa kisaa, mutta jos parannusta lähtee tekemään, ei ole lainkaan huono idea kuunnella osaavampia, jotta tulokset olisi positiivisia eikä negatiivisia.
Eli kuuntelee vähän osaajien ohjeita ja tekee niiden mukaan. Kannen teossa kun ei ole kuin kaksi tapaa tehdä se, oikea ja väärä. Ja väärällä pilaa helposti muuten hyvän moottorin.  :)

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #37 : 26.08.2011, 10:29:23 »
Minkäslaisia profiileja saa 8v koneen vakio nokista hiottua? Paljon nostoa saa? Mulla tossa yhtenä projektina b200 roskapönttö moottori.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #38 : 26.08.2011, 18:17:10 »
Jos olen ihan oikein kuunnellut "isoja poikia" niin mitä kevyempi alakerta sitä helpommin se pyörii luonnollisesti. Vaparissa kannen virtaus ja kannen toiminta ovat ensiarvosen tärkeitä. Vauhtipyörällä taas pidetään kone tasapainossa, liittyy tietenkin alakertaan.

Mottorin osien tasapainotus on myös tärkeää kun haetaan viimesiä heppoja. Olen samaa mieltä usun kanssa että kuuntelee niitä joilla on tietoa eikä ite alkaa ehdoin tahdoin tekeen sutta. Tietenkin jos harrastusmielessä ja omaksi ilokseen haluaa tehdä niin antaa palaa. Mutta pyörää ei kannata alkaa keksiin uudelleen.
V70 TDI

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #39 : 27.08.2011, 18:58:31 »
Jos olen ihan oikein kuunnellut "isoja poikia" niin mitä kevyempi alakerta sitä helpommin se pyörii luonnollisesti. Vaparissa kannen virtaus ja kannen toiminta ovat ensiarvosen tärkeitä. Vauhtipyörällä taas pidetään kone tasapainossa, liittyy tietenkin alakertaan.

Mottorin osien tasapainotus on myös tärkeää kun haetaan viimesiä heppoja. Olen samaa mieltä usun kanssa että kuuntelee niitä joilla on tietoa eikä ite alkaa ehdoin tahdoin tekeen sutta. Tietenkin jos harrastusmielessä ja omaksi ilokseen haluaa tehdä niin antaa palaa. Mutta pyörää ei kannata alkaa keksiin uudelleen.

Eihän moottorit koskaan kehity jos kaikki vaan kopioi toisiaan?  :)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #40 : 27.08.2011, 22:19:18 »
Jos olen ihan oikein kuunnellut "isoja poikia" niin mitä kevyempi alakerta sitä helpommin se pyörii luonnollisesti.
Alakerrran painon pitäisi kylläkin kompensoida puristustahdin hidastava voima.(kampuran vastapainot) Liian kevyt ei saa olla. Liika keveys aiheuttaa vääntövärähtely ongelmia, jotka tekevät vaihdelaatikosta kierrätysmetallia.

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #41 : 08.09.2011, 18:50:10 »
Jaahas kierrätys metalli foorumi kokontuu pikkuhiljaa ja kuvia tossa pari kuvaa koneen vaiheista

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #42 : 08.09.2011, 18:51:40 »
Tossa on vauhtipyörä sitäkin on hiukan katteltu

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #43 : 08.09.2011, 18:55:14 »
Jaa jo sitten mää tein vielä semmosen tempun mää lyhensin öljy tikun putkee.   Sain painoo pois kun tikku lyheni ja putki myös eikä tarte niin paljon öljyä  ;D ;D ;D :idiot2:

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Vapari kisa mottori
« Vastaus #44 : 08.09.2011, 20:29:19 »
Mun nykyises kisakonees on palotilat isonnettu suurinpiirtein samalla tavalla. Oli pikkusen pakko avartaa kun tuli "pieni" laskuvirhe ja lähti kannesta liian paksu siivu ja puristussuhteeksi tuli 16:1. Kanavatkin vingutin ihan ite, imukanavan katosta ohjurin ympäriltä tavaraa pois ja ohjurit muotoiltu, pakokanavalle en tehnyt putsausta isompia. Toimii ainakin jotenkin, ei nakuta vaikka on joskus ollut ennakoitakin aika reilusti ja pysyy radalla toisten mukana jos kuski toimii. Penkissä en ole käynyt ja tuskin käynkään, rupeaa pian hävettämään jos tulee lapulle 86 hv/4340 rpm :D. Pitäisi vaan saada isommat mehumaijat ja peltisarja niin voisi hengittää vähän paremmin kuin nykyisillä 40:llä ja vakiopakosarjalla.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron