0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Made By T5R -95:No niin lähdimpä tässä aamutuimaan liikkeelle, mutta kun tuo jo pitkään oikutellut puhaltimen moottoripas ei tahtonut lähteä liikkeelle...(Kuva poistettu lainauksesta.)Kylmä on...Mä nyt sitten vaihdoin ton tossa aikani kuluksi, ja aattelin laittaa nyt tännekkin ohjeet, jos on jollain muullakin sama ongelma...(Kuva poistettu lainauksesta.)Eli siinä on kaikki työkalut, mitä mä käytin koko projektin aikana (pikku broidi oli kyllä kanssa, mutta se ei nyt sopinu kuvaan )Eli Torx sarja -> pieni tasapää ruuvari -> tuurna -> vasara -> CRC purkki(Kuva poistettu lainauksesta.) No niin... Homma alkaa sillä että irrotetaan apparin "potkulevy" joka on kiinni kolmella torx ruuvilla.(Kuva poistettu lainauksesta.) Seuraavaksi irrotetaan hansikas lokeron kannen rajottimet -> Laita pieni tasapää ruuvari kuvan mukaisesti siihen hahloon joka on siinä hansikas lokeron kannessa -> Käännä ruuvaria HUOM VAROVASTI! ikäänkuin aukipäin samalla kammeten sitä rajoittajaa ulospäin...Kun rajottajat on saatu pois voidaan irrottaa 6 torx ruuvia, jotka pitävät hansikas lokeron kiinni -> kun nämä on irti vedä koko hansikalokeroa ulospäin...(Kuva poistettu lainauksesta.) Kannen alta pitäisi löytytyä jotakuinkin tällainen näky... Puhallinmoottori näkyy kuvassa (musta viritelmä)LIITTIMIÄ EI TARVITSE IRROTTAA TOISISTAAN, PAITSI YKSI JOKA MENEE PUHALLIN MOOTTORILLE (MUISTAAKSENI PUNAINEN JA MUSTA JOHTO mä tarkistan viellä) MUUT JOHDOT IRTOAVAT SEMMOSENAAN... Jos irrottaa noi liittimet, ni ei se mitään haittaa, mutta ne on sitten kanssa MUISTETTAVA LAITTAA TAKAISIN Eli aloitetaan valkoisesta johto pidikkeestä -> istuessasi apparin penkillä vedä itseesipäin siitä valkoisesta kohdastaValkoisen johtonivaskan alapäässä on liitin joka irtoaa kanssa vetämällä itseesi päinKuvassa näkyvä "liuuta kello yhdensuuntaan" liitin lähtee liuttamalla kello yhden suuntaan , eli oikealle yläviistoon...Sitten on viellä kaksi liitintä jotka ei mahtunut kuvaan, ne sijaitsee tossa puhaltimen alaosassa toinen on se puhallinmoottorin, ja toinen on semmonen mihin menee monta piuhaa... Se mihin menee monta piuhaa lähtee irti kanssa itseensäpäin vetämällä...(Kuva poistettu lainauksesta.) Tämän jälkeen irrota neljä torx ruuvia, jotka on ympyröity kuvassa (tässä kuvassa EI ole irroitettu noita liittimiä - kun eipä tullut "räpsästyä" kuvaa siitä kun ne on irti)Moottori tulee ulos alakautta, mutta ole varovainen sen roottorin kanssa (Roottori on sellainen valkoinen "vispilä" joka on siinä moottorissa kiinni)(Kuva poistettu lainauksesta.) Kun moottori on irti on ERITTÄIN TÄRKEÄÄ IRROITTAA TOINEN LIITIN JOKA ON KIINNI MOOTTORISSA. Siinä on kaksi "klipsua" jotka on ympyröity kuvassa, niitä pitää nostaa, ja liitintä vetää...Irroita kullan värinen torx ruuvi joka on moottorissa kiinni (kuvassa se on jo irrotettu)(Kuva poistettu lainauksesta.)Tässä kohdassä tuli sitten käytettyä erikoistyökalua (pikkubroidi ) - Se piti kiinni mustasta osiosta (merkattu kuvassa), ja minä "naputtelin" tuurnalla hissukseen moottorin irti kuorestaan - Siitä reiästä, josta on juuri irrotettu se kullan värinen torx... Tämä kohta mieleellään aika lähellä lattiaa, ettei se roottori mene rikki jos se tippuu lattialle...(Kuva poistettu lainauksesta.)TÄSSÄ VAIHEESSA KANNATTAA PAINAA MIELEEN NOIN SUUNNILLEE KUINKA PALJON AKSELI TULEE ULOS ROOTTORISTA (NOIN SUUNNILLEE, ELI EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ MITATA SITÄ MILLÄÄN TARKKUUS MITOILLA - VAAN NOIN SILMÄMÄÄRÄISESTI)Nyt tulee sitten ehdottomasti homman vaikein vaihe -> moottorin irroitus roottorista -> Mä ruiskautin tipan CRC:tä tohon akselin päähän eli tuohon mihin tuurna koskee kuvassa -> Mulla oli käytössä ruuvipenkki jonka sai avattua niin paljon, että se moottori mahtuu olemaan siinä välissä... Sitten ei muuta kun naputtelemeen -> Mulla tuo akselinpää oli aika ruosteessa, joten sain jo suorastaan "hakata" sitä irti siitä roottorista, mutta kyllä se siitä kuitenkin lähti. Ruuvipenkin voi korvata oikeastaan ihan millä vaan, missä on väli tolle moottorille, eikä mene pienestä naputtelusta rikki... Esim. kaksi lankunpätkää on oikeen hyväEli moottorin pitäisi olla irti akselista... Sitten alkaa kasaus vaihe -> eli kun sen roottorin laittaa siihen uuteen moottoriin, tulisi sen akselin olla jotakuinkin yhtä ulkona kun mitä se oli...Laita moottori-roottori yhdistemä takaisin siihen mustaan levyyn, sillain että ne "lattaliittimet" menee semmosiin hahloihin jotka on siinä mustassa levyssä. (Kuva poistettu lainauksesta.) Tässä kuvassa irroitetusta liittimen kolosta näkee ne "lattaliittimet" -> katso että ne menee melkein pohjaan saakka -> koita että roottori pyörii, ja että se ei ota kiinni mihinkään...Kiinnitä se kullan värinen torx ruuvi, ja kiristä se... Koita uudestaan, että se roottori pyörii, ja ettei se ota kiinni mihinkään... Laita kuvassa näkyvä liitin takaisin - mutta katso että ne liittimet kohtaavat (näkyvät semmosesta kolosta)Ja ei muuta kun kasaamaan... Se menee ihan että ruuvit vaan kiinni ja menoks
tuota noi, kun olet tehnyt ton homman, nii ite avasin ton hansikkaan ja katoin, niii tuli tämmönen vastaa,(Kuva poistettu lainauksesta.)mikä toi pienempi ympyrä on, isompi on kiinitys kohta, ja piuha siihen menee, et toi näyttää ihan turhalta olla tos kun ei mitää ees auta.