Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877930 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #135 : 28.05.2011, 18:29:00 »
Jep, täytyy sitten koittaa noita mätänetin 240:n kaasuja ja niitä sorvailla.
Eihän tossa oo vielä edessä ku 80mm madallusta :idiot2: Ja maavaraakin apurungosta 8cm, eli ihan liikaa

Poissa JJS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Näin meillä
    • 945 kuvat
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #136 : 28.05.2011, 18:35:43 »
Jep, täytyy sitten koittaa noita mätänetin 240:n kaasuja ja niitä sorvailla.
Eihän tossa oo vielä edessä ku 80mm madallusta :idiot2: Ja maavaraakin apurungosta 8cm, eli ihan liikaa
Noi bilsteinin b4 neste/kaasut ovat kans hyvät tuohon tarkoitukseen  ;) (niitä voi sorvata ihan normaalisti)
Itselle maksoi  ~60€ kpl

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #137 : 28.05.2011, 19:24:18 »
Vai säästänkö vielä hetkisen rahaa ja hommaan tuningstudiosta eteen 240:n 40-80mm madalluksille sopivat GTS-iskarit?

mikset suoraan sieltä tuningstudiosta osta sitten 700-sarjan gts sport lyhennettyjä iskareita, elikkäs sopivuus 40-80mm.
eli miksi 240 ?
näin itse teen mutta en tuningstudiosta..

ymmärsikö kuitenkin oikein että 760 tulossa nämä ?

E: luinpas uusimman tekstisi ja huomasin että -80mm ei riitä sinulle. ja noilla 240 iskareilla taitaa päästä matalammalle
« Viimeksi muokattu: 28.05.2011, 21:19:01 kirjoittanut skebazu »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #138 : 28.05.2011, 19:59:52 »
Siks nuo 240 iskarit, ku niissä se patruuna on 3cm lyhkäsempi, niin se ite iskari ei pääse pohjaamaan niin helposti. Tai joku ainaki väitti mulle niin :D

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #139 : 28.05.2011, 21:44:42 »
Jos todella ihan sikamatalan haluaa, niin että liikevaraa jää vielä edes jonkun verran, niin itse suosittelisin vaihtamaan patruunan lyhyemmällä rungolla olevaan, että tolpan rungosta voi lyhentää hiukan. Jossain vaiheessa tulee vastaan se itse tolpan rungon pohjaaminen, jolloin alemmas ei enää pääse. Itse suunnittelin tohon drifteriin, joka ei ikään valmistu, sellaista että käyttäisin 240 tarkoitettua jotain sportimpaa kamaa patruunana, ja lyhentäisin tolpan runkoa niin paljon kun voi.

Kirjottelin näitä mittoja joskus ylös tänne tai vanhalla foorumille, että missä mitassa tolppa pohjaa, iskarin mitat yms.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Shaker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #140 : 31.05.2011, 17:42:13 »
Sarjassa tulee siis eteen jouset+iskarit ja taakse iskarit joilla korvataan nivot. Alla kuva autosta jossa yllä oleva setti+sport-lehti.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Pitääpäs vielä palata tähän.

Edelleen perän madallus on vaiheessa meikällä, kun ei tuota jousta ala löytymään. Oon useammalta Wetteriltä kysellyt ja tuntuu ettei sieltä kataloogeista löydy tuota Sport-jousta kuin yhtä mallia.

Nyt itekki kaivoin jonku luettelon esille ja tuollaista sieltä löytyy: http://www.aijaa.com/v.php?i=008508126692.gif
Ei ole kyllä tuossakaan muuta kun orkkis nivomaattimalliin vaan tuo kallistuksenvaimennin lisäksi.

Olisiko mahdollista että tuossa usu:llakin olisi tuo yksi ja sama jousi? Onhan tuo perä kuvassakin aika matala (ainakin yli 18-20mm, mitä lupaa tuo jousi nivomatien kanssa).

Täytyypä muuten kehua tuota chassIT:ia, osat tuli tuossa taannoin neljässä päivässä kotiovelle. Vielä kun nyt löytäisi tuon jousen perkeleen taakse niin voisi alkaa taisteleen paikalleen.  8)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #141 : 31.05.2011, 19:08:40 »
945 pitäisi saada lähemmäs maata ja kaipaisin kokemuksia erimerkkisten jousten jäykkyydestä. Nyt takana on kuormajouset ja ei ainakaan pehmeämmäksi saisi enää mennä. Meneeköhän pahasti metsään jos ostaa taakse farkun kuormajouset ja eteen dieselin jouset ja lyhentää noista sopivat?
« Viimeksi muokattu: 31.05.2011, 19:23:18 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Laakeririkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #142 : 01.06.2011, 12:08:06 »
Itseäkin kiinnostaisi sama kokoonpano. Tuleeko liian kova verrattuna vakioon lullaan? Mites noi jouset saa pysymään kupeissaan, kun niitä laikkailee?

Poissa honkala motors

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #143 : 01.06.2011, 21:27:39 »
Itsellä on alusta josta jo puhuin ensimmäisillä sivuilla ja joka on ollut paikoillaan noin. 2kk. Olen ollut todella tyytyväinen ;)

Poissa VolvoB234F

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #144 : 03.06.2011, 19:50:24 »
740 volvoa madallettu edellisen omistajan toimesta -40mm ja nytte omalla silmällä kattoen ei oikein miellytä,peräpäätä pitäisi saada 10-20mm korkeammalle.. Mikä olisi helpoin keino?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #145 : 03.06.2011, 20:49:54 »
740 volvoa madallettu edellisen omistajan toimesta -40mm ja nytte omalla silmällä kattoen ei oikein miellytä,peräpäätä pitäisi saada 10-20mm korkeammalle.. Mikä olisi helpoin keino?
helpoin ja halvin on Jääkiekko. Eli otetaan jääkiekko johon porataan 10mm reikä ja laitetaan se jousen ja rungon väliin pidemmän pultin kera.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #146 : 03.06.2011, 21:02:07 »
Pitääpäs vielä palata tähän.

Edelleen perän madallus on vaiheessa meikällä, kun ei tuota jousta ala löytymään. Oon useammalta Wetteriltä kysellyt ja tuntuu ettei sieltä kataloogeista löydy tuota Sport-jousta kuin yhtä mallia.

Nyt itekki kaivoin jonku luettelon esille ja tuollaista sieltä löytyy: http://www.aijaa.com/v.php?i=008508126692.gif
Ei ole kyllä tuossakaan muuta kun orkkis nivomaattimalliin vaan tuo kallistuksenvaimennin lisäksi.

Olisiko mahdollista että tuossa usu:llakin olisi tuo yksi ja sama jousi? Onhan tuo perä kuvassakin aika matala (ainakin yli 18-20mm, mitä lupaa tuo jousi nivomatien kanssa).

Täytyypä muuten kehua tuota chassIT:ia, osat tuli tuossa taannoin neljässä päivässä kotiovelle. Vielä kun nyt löytäisi tuon jousen perkeleen taakse niin voisi alkaa taisteleen paikalleen.  8)
En enää muista mikä lehden vo.numero oli, mutta epäilen tulleesta madalluksesta, että tuo oli nivoihin tarkoitettu/ on ainoa jota sai. Vaan hyvin toimi, oli jämäkkä Chassit.se iskareilla, tykkäsin.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #147 : 03.06.2011, 23:54:47 »
mikset suoraan sieltä tuningstudiosta osta sitten 700-sarjan gts sport lyhennettyjä iskareita, elikkäs sopivuus 40-80mm.
eli miksi 240 ?
näin itse teen mutta en tuningstudiosta..
Sen verran periaatteessa offtopikkia pitää tähän sanoa että en suosittele kenekään tilata TuuninkiStudiosta yhtään mitään. Mulla on muutama viikko sitten tullut kuluttajariitalautakunnasta päätös jossa kyseinen pulju on velvoitettu maksamaan alustasarjan kauppahinnan hyvitys koska eivät kyenneet takuuseen uutta toimittamaan. Rahaa ei vaan näy. Asiaa on puitu jo 2010 elokuusta lähtien, että eikun tilausta sisään vaan mutta takuuhommat ei tossa paskapuljussa toimi.

Clubiosiosta löytyy tarkempaa selvitystä asiasta ja sinne myös päivitän jos rahat joskus saapuu oikeaan osoitteeseen.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2011, 23:56:38 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #148 : 12.06.2011, 03:26:11 »
Tänään laitettu 945 :seen dieselin etujouset kiinni.. ~36,5cm oli navasta kaareen lähtötilanne. 1kierroksen katkaistulla dieseljousella mitta navasta kaareen ~37,5cm. Toinen kierros pois ja lopputulos navasta kaareen ~34cm ja sopivan jämäkkä. Ei mikään kivireki mutta reilusti vakiota jämäkämpi. Vakioiskareilla siinä ja siinä että jousi ei pyöri kun keula on ilmassa..

Farkun kuormajouset piti laittaa, mutta huomattiimpa että oli Mätänetissä myynyt mulle eriparijouset (vakiojousen ja kuormajousen). Vaikka kahtena kuormajousena pyysin ja sinä ne myi ne ja laskutti.. Huomenna ois tarkoitus kaverin kanssa vaihtaa takajouset vielä kun siltä löytyy lähes ajamattomat kuormajouset..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8856
  • Teiden tukko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #149 : 14.06.2011, 07:21:09 »
Lauantaina vaihdettiin 940:sen etuiskarit. Vanhojen, jo osittain litkut ulos ajaneiden Bilsteinien tilalle tuli Koni Sportit. Arvokkaat ne oli mutta on ne kyllä hintansa väärtit.  S* Etupäähän palasi kadoksissa ollut jäykkyys, nyt autolla voi jopa ajaa mutkiin.  :o Myös etupäästä kuulunut raivostuttava kolina poistui. Seuraavaksi taakse farkun kuormajouset sopivasti lyhennettynä. Perjantaina kulmien säätöön. Etujousina on Lesjöt lyhennettynä vajaalla kierroksella ja on kyllä jousina jo melko lyhyet. Kyllä iskunvaimentimen liike jää jo noilla aika pieneksi.  :o

Näin muutaman kymmenen kilometrin jälkeen voin suositella noita Koneja muillekkin. Jäykkyyssäätö on tällähetkellä hieman yli puolenvälin eli on varaa vielä tiukkoa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Futurez  Kulkukoira