Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 880788 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #645 : 14.08.2012, 14:00:33 »
http://www.vallilantakomo.fi/

tuos ylempänä oli kuva sedanista jossa varkun vaffistetut.


tässä katos farkussa kunnon jouset eikä oo katkottu, korkeepainekaasut iskareina.
peräkin iha tyhjänä.

Poissa kumimuumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #646 : 16.08.2012, 22:39:20 »
Alkaa oma 945 olla uusia iskareita vailla ja leimallekin pitäisi kuukauden sisällä mennä. Etäisyydet navoista kaariin edessä ja takana 340mm luokkaa, tarviiko jo lyhempiä iskareita vai meneekö normimittaisilla? (kun ei noista jousistakaan tiedä kuin että ne on punaiset ja leppoisan löysät)
turbotettu ooppeli ja deeku.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #647 : 16.08.2012, 23:30:45 »
Onhan tässä näitä, just tossa loppuviikosta alko vuokrakämpässä tulla vesi katosta sisään, eikä talo, johon pitäisi muuttaa tästä, ole vielä lähellekään valmis :D

Mutta joo, koitin noista jo jonkunlaisen kuvan piirrellä, mutta se on vielä hiukan kesken. Periaatteessa riittää, kun saisi jonkunnäköisen kaavan tehtyä vesileikkausta varten ja piirrän sitten ihan vaikka norttiaskin kylkeen tms kaverille miten koneistaa sen raidetangonnupin kohdan siihen.
Meinasin ensin vain sellaista yksinkertaista versiota jossa tuo nupin kohta on suora ja se oli oikeastaan jo piirrettykin, mutta sitten tuli mieleen, että pitäisikö se kuitenkin tehdä vinoksi, kuten alkuperäinenkin on..? Se vaan taas hankaloittaa tuota mittailua, että mihin kohtaan se sitten tulee, että kuulan kohta olisi samassa kohtaa kuin alunperinkin. Muutenhan taas ackermannit menee miten sattuu.

mites tää edistyy
740 M50B25

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #648 : 17.08.2012, 01:13:49 »
Ootko pohjaanlyöntikumeista kuullu? Tai jotain muuta vastaavaa sisäänjouston rajotinta askartelemaan.

Sinäänsähän tämä ongelma on aika vanha juttu jo, mutta järviin sitä tuolta jostain nosteli taas esille.

Mutta kerrottanee vielä, että takana toimii siis e36 farkun vahvistetut jouset ja konin punaiset säädettävät iskarit.

Kolme sataa kiloa voi laittaa taakse painoa ja tippuu sen sentin(?), eli -15 eeteellä oleva 8" leveä vanne ei ottanut kiinni.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #649 : 19.08.2012, 10:49:20 »
Hehe!

On muuten oikeesti aika sopivan oloset nuo viton jouset 15,50mm paksut eli 1mm paksummat ku volvon omat.

KL:n tuotenumero 20623

ja rälläkkä laulaa ku sopivaa korkeutta niillä ehtii, katotaan mitä noista sais aikaan. ;D

Itsellä oli alla etujouset, joiden paksuus ~15,50mm ja meno oli kyllä reilusti ryhdikkäämpää kuin esim. lesjöillä.
Merkistä en osaa sanoa mitään, mutta mitään ei oltu muokkailtu.

Ovat muuten myynnissä (profiilissa linkki)...
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #650 : 19.08.2012, 11:25:52 »
mielestäni kaiken fiksunta on hommata ne madallus jouset mitä ei tarvi sitte lyhennellä kun tippuu ihan sopivasti jo niillä. ellen ihan väärässä ole niin eikös 240 volvosta mene jouset suoraan 740.? oli aikonaan sellanen 240 GLT volvo jossa oli tehtaala ja asennettu vahvemmat kallistuksen vakaaja ja jokkut apujouset alkuperästen jousien sisäpuolelle jotka jäykisti kyseisen auton perää todella paljon, tuli vaan mieleen että jos samanlaiset laittas 740 takajousille jäykistämään peräpäätä, ei tarvis sitte vahvistella jousia.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #651 : 19.08.2012, 11:52:40 »
Sotketaanpas omakin setti mukaan tuossa allekirjoituksen kulkineessa:
Etupäässä 30mm lyhennetyt boge kaasuiskarit ja 2 kierrosta lyhennetyt dieselin jouset. Takana sitten 2 kierrosta lyhennetyt sedanin kuormajouset. (= farkun vakiot) Omasta mielestä hintaansa nähden ihan hyvä setti ja asettuu sopivaan asentoon. Takapääkin on ainakin mun makuun ihan riittävän jäykkä noilla sedanin kuormajousilla. Hienosti siellä ainakin 10" leveä vanne mahtuu pyörimään vaikka olisi takapenkilläkin ihmisiä. 8)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Volvo745D

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #652 : 19.08.2012, 23:07:46 »
Kiireellinen kysymys, miten 940 takajouset ovat yläpäästään kiinni?

Poissa tindezi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #653 : 19.08.2012, 23:11:07 »
yhdellä pultilla pultattu pohjaan

Volvo745D

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #654 : 19.08.2012, 23:12:10 »
yhdellä pultilla pultattu pohjaan
Onko se miten heleppo lähtemään irti, ettei katkea tms?

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #655 : 19.08.2012, 23:20:30 »
Onko se miten heleppo lähtemään irti, ettei katkea tms?

eiköhän tuo ole vähän asentajasta ja yksilöstä kiinni..
740 M50B25

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #656 : 19.08.2012, 23:20:44 »
Onko se miten heleppo lähtemään irti, ettei katkea tms?

Itellä oli pinnapulteilla ja lähti ihan heleposti ::)
V70 D5
850 T5
145 T5

Volvo745D

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #657 : 19.08.2012, 23:27:34 »
Itellä oli pinnapulteilla ja lähti ihan heleposti ::)
Kiitoksia tiedosta, tietääpähä mitä lähtee yrittämään.. Loma-aika vähissä varusmiehellä nii pitää varmistaa etukäteen mitä lähtee tekemään ettei jää auto levälleen  ;D

Volvo745D

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #658 : 20.08.2012, 18:55:27 »
Mitenkäs se noitten madallusjousien kanssa on että eihän ne saa pyöriä auton ollessa maassa mutta eikös ne luonnollisesti pyöri hiukan, jos auto on ilmassa, ja siten jousi löysemmässä? Volvon takajousista siis jos puhutaan. Tänään vaihdoin takajouset ja pinnapultillahan se oli ylälevy kiinni rungossa, ja molemmilla puolilla pinnapultit lähtivät irti, toiselta puolelta kiinnilaittaessa en ollu varma menikö tarpeeks tiukalle eikä uskaltanu liikaa kiristää..

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #659 : 20.08.2012, 20:37:07 »
Mitenkäs se noitten madallusjousien kanssa on että eihän ne saa pyöriä auton ollessa maassa mutta eikös ne luonnollisesti pyöri hiukan, jos auto on ilmassa, ja siten jousi löysemmässä? Volvon takajousista siis jos puhutaan.

Useaan kertaan jo tässä topicissakin todettu että käytännön merkitystä tuolla ei ole ainakaan kun puhutaan ihan "normaalista" madalluksesta. Leimastakaan ei tarvi huolestua kun mistäpä se inssi sitä autoa takapäästä muualta nostaa kuin akselista? ;)

Itse asiassa jos yläpään pultti on asiallisesti kiinni niin ei pitäisi pyöriä, kupistahan se vakiota lyhyempi jousi kyllä irtoaa kun nostaa koria ylös.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Carcom Oy  Ateho