RallyBaron  Samppasport

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 880777 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #705 : 10.09.2012, 18:45:16 »
Kuin myös 2 litrasissa.

Sedaneissa taitaa olla aina, farkuissa harvemmin?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #706 : 10.09.2012, 18:50:57 »
Kuin myös 2 litrasissa.

Sedaneissa taitaa olla aina, farkuissa harvemmin?

mun farkussa on ollu ainaki mulle tullessa takavakaaja.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #707 : 10.09.2012, 20:26:24 »
Ahaa, sitten on jostain pinttynyt mun päähän väärää tietoa... :-[

Ei mulla edellisessä 945:ssa ollut takavakaajaa ja nykyisessä turboseiskassa on niin jotenkin tuli pääteltyä niin että vapareissa ei moista varustetta ole.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #708 : 10.09.2012, 21:53:43 »
Ahaa, sitten on jostain pinttynyt mun päähän väärää tietoa... :-[

Ei mulla edellisessä 945:ssa ollut takavakaajaa ja nykyisessä turboseiskassa on niin jotenkin tuli pääteltyä niin että vapareissa ei moista varustetta ole.

Ei mullakaan kyllä ole takavakaajaa, on lukoton vapari (B230F)

Ihan mutuiluna, onko lukko/kitka -peräisissä vapareissa takavakaaja, koska silloinhan voimat rasittaisi suoremmin taka-akselia, koska kuormitus olisi tasainen molemmin puolin (kitkassa lähdöissä), niin luulisi että jäykkä taka-akseli olisi suht tiukilla... ????

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #709 : 10.09.2012, 21:57:36 »
Ei mullakaan kyllä ole takavakaajaa, on lukoton vapari (B230F)

Ihan mutuiluna, onko lukko/kitka -peräisissä vapareissa takavakaaja, koska silloinhan voimat rasittaisi suoremmin taka-akselia, koska kuormitus olisi tasainen molemmin puolin (kitkassa lähdöissä), niin luulisi että jäykkä taka-akseli olisi suht tiukilla... ????
Niitä nyt vaan on niissä missä niitä on.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #710 : 10.09.2012, 22:12:08 »
Ei mullakaan kyllä ole takavakaajaa, on lukoton vapari (B230F)

Ihan mutuiluna, onko lukko/kitka -peräisissä vapareissa takavakaaja, koska silloinhan voimat rasittaisi suoremmin taka-akselia, koska kuormitus olisi tasainen molemmin puolin (kitkassa lähdöissä), niin luulisi että jäykkä taka-akseli olisi suht tiukilla... ????

Täh
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

The moose

  • Vieras

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #712 : 10.09.2012, 22:28:22 »
On vakaaja takana eikä ole lukkoa. Perus pappamalli etujarrrut on varmaan kans isommat? Onkohan satuloissa eroa
740 M50B25

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #713 : 10.09.2012, 23:15:37 »
onko muuten varttimaililla tuosta vakaajasta enemmän hyötyä kuin haittaa

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #714 : 10.09.2012, 23:22:52 »
onko muuten varttimaililla tuosta vakaajasta enemmän hyötyä kuin haittaa
Suoraan ajaessa hyöty täysi nolla ja haittana lisäpaino.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #715 : 10.09.2012, 23:57:17 »
Jos kerran turbossa on eri alusta kuin taviksessa, en tätä toki epäile, niin lasketaanko kaikki vuodesta '95 eteenpäin turboiksi? Logiikka sanoo että kyllä mutta nämä nyt kuitenkin on Volvoja joten logiikkaan ei voi luottaa.

No kuitenkin, omassa farmarissa on takajouset niin valmista tavaraa että perän saa keinumaan helposti yhdellä kädellä (kuski painaa 60 kg ja voimaa tai pikemminkin voiman puutetta on sen mukaisesti) vetokoukusta painamalla joten jotainhan sille on tehtävä. 240:ssä minulla on katkomattomat kuormajouset takana ja se on suorastaan mainio jopa tyhjänä ajaessa mutta jos nyt olen oikein ymmärtänyt 940 muuttuu "vähän" jämäkäksi. Sikäli vähän epäilyttää ne vakiojouset että 240 oli taas niillä täysin toivoton enkä haluaisi ostaa toistamiseen kaksia jousia. Mitäs tässä kannattaa tehdä?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #716 : 11.09.2012, 06:13:39 »
Jos et jousia lyhennä ollenkaan niin ainakin omassa 945:ssa olivat farkun kuormajouset varsin hyvät ajettavat. Kuormaakin kantoi tosi hyvin eikä turhia niiaillut perä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa MikkoY

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #717 : 11.09.2012, 17:32:55 »
Kuinka korkealle 940 sedanin perä jää pätkäisemättömillä farkun kuormajousilla? Tai sedanin kuormajousilla?
144 1971
944 S 2.3 LTT 1996
V70 D4 AWD Classic Sport 2016

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #718 : 11.09.2012, 18:15:23 »
Kuinka korkealle 940 sedanin perä jää pätkäisemättömillä farkun kuormajousilla? Tai sedanin kuormajousilla?

No orggis aluilla, 60 sarjan kumilla, kämmenen leveys tilaa takakaaren ja kumin välillä.  :buck2:

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #719 : 11.09.2012, 23:23:08 »
No orggis aluilla, 60 sarjan kumilla, kämmenen leveys tilaa takakaaren ja kumin välillä.  :buck2:

Tämä tieto on ihan hyvä itsellekin, koska 700/900 alustathan ovat samat, eikös 9-satkussa ole vielä tehtaan jäljiltä 15" ensiasennusvanne, mutta tyyppihyväksytty 16" valsseille, kuten loppupään 700-sarjalaiset (kuten omassa)?

 

Samppasport  Futurez