Autodiagnoosi  Carcom Oy

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 881386 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #915 : 20.11.2012, 20:47:17 »
Minkähän ikäsen corollan ku niitäki on tehty iät ja ajat? Ja kyllähän tekijämies tekee tosta vakiostaki säädettävän pikkuvaivalla.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #916 : 20.11.2012, 20:53:05 »
Lähes sama se on xE9x, xE10x ja muistaakseni vielä siitä seuraavassa korimallissa. Ja jos xE8X-koppasessa on auraksen säätö, niin samanmoinen palikka sielläkin on.
Samanlainen auraksen säätötanko löytyy myös Carinoista, alkaen AT171 korit E-malliin asti.
 Ja Avensiksetkin 25-koppaan asti.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2012, 20:54:44 kirjoittanut Sawo »

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #917 : 21.11.2012, 12:21:26 »
Kuinka paljon merikonttia kärsii laskee ennenku pitää muokata panhard-tankoo?

Mistähän sitä löytäs sopivia "kierresysteemejä" mitä vois hitsata toho tankoon?
Tekis sääjettävän tosta  :hello:
Ittellä meinaan on keväällä viimeistään se edessä, ei viitti nyt talvee vasten kauheesti tontittaa kun on oikeet lumiauratki keksitty  :D

Paljonkos muute nyt noi etuiskarit kestää sitä puotusta vakiosta? Yhen kiekan otin vakioetujousista, ja nyt pyörän keskeltä kaareen n.36,5-37cm matkaa, ja näyttää vieläki niin kauheen korkeelta :D

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #918 : 21.11.2012, 15:23:48 »
Mistähän sitä löytäs sopivia "kierresysteemejä" mitä vois hitsata toho tankoon?
Tekis sääjettävän tosta  :hello:


Itse tein sellasesta isosta vanttiruuvista, jossa vasen / oikea jenka.



Traktrorin työntövarsista niitä on kuulemma kans ainakin jokkikseen tehty.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa tupajumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #919 : 21.11.2012, 15:50:06 »
mitä tapahtuu jos edestä ottaa pohjaanlyönyikumit pois? tai ainaki puolet? pureeko siihen puukko?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #920 : 21.11.2012, 16:40:19 »
mitä tapahtuu jos edestä ottaa pohjaanlyönyikumit pois? tai ainaki puolet? pureeko siihen puukko?
Vaikka timpurinsaha.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #921 : 21.11.2012, 17:13:41 »
Mistähän sitä löytäs sopivia "kierresysteemejä" mitä vois hitsata toho tankoon?
Tekis sääjettävän tosta  :hello:
Ittellä meinaan on keväällä viimeistään se edessä, ei viitti nyt talvee vasten kauheesti tontittaa kun on oikeet lumiauratki keksitty  :D

Paljonkos muute nyt noi etuiskarit kestää sitä puotusta vakiosta? Yhen kiekan otin vakioetujousista, ja nyt pyörän keskeltä kaareen n.36,5-37cm matkaa, ja näyttää vieläki niin kauheen korkeelta :D

Ite meinasin  ihan perus kierretangosta rakennella säädön.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #922 : 21.11.2012, 17:51:20 »
mitä tapahtuu jos edestä ottaa pohjaanlyönyikumit pois? tai ainaki puolet? pureeko siihen puukko?
Eihän siitä mitään tapahu. Enempi pystyt tontittaan kun poikkeen otat, mutta sitte pitää olla jo melko lyhkäset iskarit kun näin pitkälle menee  :hello:

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #923 : 21.11.2012, 17:58:32 »
Ite meinasin  ihan perus kierretangosta rakennella säädön.
Muuten hyvä mutta et voi paikallaan säätää kohilleen  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #924 : 21.11.2012, 18:25:51 »
Niimpä se on ainoo haitta mutta eipä oo isohomma irrottaa ja säätää ku ei se alusta mulla joka päivä muutu.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #925 : 21.11.2012, 19:09:49 »
Madallin 740 porrasperän takapäätä 3-4cm Kuuluuko panhardin olla vino? Näyttää siltä että taka-akseli ei ole keskellä onko se nyt seurausta madalluksesta?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #926 : 21.11.2012, 19:49:01 »
Madallin 740 porrasperän takapäätä 3-4cm Kuuluuko panhardin olla vino? Näyttää siltä että taka-akseli ei ole keskellä onko se nyt seurausta madalluksesta?
Sitävartenhan noi säädettävät panhardit on tehty että saadaan madallettaessa perä takaisin keskelle koria. Panhardissa on vakiona "mutka" jotta se ei ottaisi perän koppaan kiinni.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #927 : 24.11.2012, 02:08:07 »
Madallin 740 porrasperän takapäätä 3-4cm Kuuluuko panhardin olla vino? Näyttää siltä että taka-akseli ei ole keskellä onko se nyt seurausta madalluksesta?

En sitten tiedä missä tynnyrissä olen elänyt, mutta eikös yleensä panhard muutu vasta rajulla madalluksella, kun tuo 30 - 40 mm saavutetaan jo Lesjöillä. Vai onko 700- ja 900 -sarjassa vain niin outo alustageometria? Toki tuo panhardin muutos on  pieni tuolla madalluksella, ettei se paljon vaikuta, mutta silti...
« Viimeksi muokattu: 24.11.2012, 02:11:39 kirjoittanut Niko_S »

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #928 : 24.11.2012, 02:44:14 »
Kyllähän se panhardin asento muuttuu vaikka madaltais vaan sentin kun toinen pää on kiinni korissa ja toinen akselissa. Valot päälle!

Ja mikäli näyttää ettei akseli ole keskellä niin tyhmempikin tajuaa että panhardia ois syytä lyhentää.
Jäitä housuun!

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #929 : 24.11.2012, 03:43:41 »
Mulla on takana n.40mm madallusta ja kyllä pakenee jo akseli apparinpuolelle. Kohtuu leveällä vanteella ja pienellä ET:llä teki sen että raapi apparinpuolelta sisälokarin puhki aika nopeasti ja sillon ei kuskinpuolella ollut vasta kun hentosta kulumaa sisälokarissa. Ja ei, mulla ei ole paksua vaimoa vaan ajelen pääasiassa yksin  :2funny:
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

 

Ateho  Elekma