Kulkukoira  Proturbo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 878083 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1005 : 12.01.2013, 22:17:28 »
Onko s90/960 olemassa etupäähän valmiita jousia jotka madaltaisi pari senttiä?
940 classic
Amazon -68

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1006 : 13.01.2013, 02:45:30 »
Volvoa tuli madallettua, ilmeisesti Volvon omilla madallusjousilla. Mutta joka nurkassa oli todella uudennäköiset Bilsteinin iskarit, jotka olivat näiden toisten madallusiskareiden pituiset, joten jätin ne kiinni. Eihän Volvossa vakiona tuommoisia ole?  :idiot2: Alusta tuntuu erittäin jämäkältä eikä jää töissyistä pomppimaan.



« Viimeksi muokattu: 13.01.2013, 11:46:35 kirjoittanut Henk626 »

s73

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1007 : 19.01.2013, 13:00:30 »
Volvoa tuli madallettua, ilmeisesti Volvon omilla madallusjousilla. Mutta joka nurkassa oli todella uudennäköiset Bilsteinin iskarit, jotka olivat näiden toisten madallusiskareiden pituiset, joten jätin ne kiinni. Eihän Volvossa vakiona tuommoisia ole?  :idiot2: Alusta tuntuu erittäin jämäkältä eikä jää töissyistä pomppimaan.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
nuo b4? Iskarit on ilmeisesti jälkikäteen laitettu, volvon iskarit on kai sachsin tekemiä.

Poissa Tuppuri_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1008 : 21.01.2013, 12:18:21 »
En tiedä lukiko jo jossain mutta sopiiko esim. 740/940 jouset 95vuoden 960 farkun etupäähän?

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1009 : 22.01.2013, 17:41:47 »
Minkälaisia kallistuksenvakaimen säädettäviä tukitankoja olette tehneet volvoihinne?

Kaplhenkelta saa mutta ajattelin itse tehdä, jos vaikka tulisi halvemmaksi.
http://trianglesunlimited.com/images/stories/products/700endlinksweb.jpg

Kävin kyselemässä eri liikkeistä nivelvarsia(uniball) joissa alahela olisi 12mm reiällä ja sisäkierre 10mm mutta ei ollut saatavana. Hyllyssä oli vain sellaisia joissa sekä holkki että kierre olivat samankokoisia.



« Viimeksi muokattu: 22.01.2013, 17:48:27 kirjoittanut 745 TIC »
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1010 : 29.01.2013, 16:51:40 »
jos on sisäkierteellä, äikkiäkös sinne jyrsii isommalle kierteelle olevan? ja miks sen pitäis olla hipobolli..
740 M50B25

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1011 : 29.01.2013, 18:50:20 »
Soveltuuko bilstein b4 (muistaakseni) hyvin madallusjousien kanssa?

Autona (tietenkin) 940 farkku.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Okko

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1012 : 29.01.2013, 19:38:14 »
Soveltuuko bilstein b4 (muistaakseni) hyvin madallusjousien kanssa?

Autona (tietenkin) 940 farkku.

Ihan yhtä hyvin/huonosti kuin muutkin normaalimittaiset iskarit. 40mm alkaa olemaan maksimi madallus molemmissa päissä. B8 on lyhyempi kuin orkkisiskari, kärsii pikkasen enemmän pudottaa.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1013 : 29.01.2013, 20:42:33 »
Ihan yhtä hyvin/huonosti kuin muutkin normaalimittaiset iskarit. 40mm alkaa olemaan maksimi madallus molemmissa päissä. B8 on lyhyempi kuin orkkisiskari, kärsii pikkasen enemmän pudottaa.

Eli onko eroa vakioiskareihin noissa B4?

Saako suomesta B8? Mistä?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Okko

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1014 : 29.01.2013, 21:23:41 »
Eli onko eroa vakioiskareihin noissa B4?

Saako suomesta B8? Mistä?

Pituudeltaan vastaavat kuin vakioiskarit, saattavat olla pikkasen jämäkämmät kuin vakioiskarit.

B8:sia saa varmaankin kaikista Bilsteinin iskareita myyvistä liikkeistä.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa pasi-st

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1015 : 31.01.2013, 09:31:26 »
Kaverin multilinkilliseen 760 sedaniin laitettiin risojen nivojen tilalle farkun kuormajouset, joista laikattiin vain saparo pois. Iskareiksi vakio kaasut joihin tehtiin kulmaraudat vastaamaan nivojen alakiinnikettä. Perästä tuli matala ja jämäkkä, mutta kuskin makuun hieman liian lintta ja kuormankantokyky oli odotettua huonompi.
Katseltiin mun uusikorisesta S80:stä jääneitä takajousia ja piti niitä sitten sovittaa seiskaan. Kasikympin jousi oli vapaana saman mittainen, kuin seiskan kuormajousi. Halkaisija 130mm ja langan paksuus 14,2mm, seiskassa vähän pienempi halkaisija ja lanka 13mm, kierroksia kasikympin jousissa kaksi vähemmän. Jousi sopi heittämällä paikalleen, perä nousi hieman ja kuormankanto parani huomattavasti, ajotuntumakin erinomainen.
Ehkä näitä voisi vähän hienosäätää katkaisemalla puoli kierrosta, mutta se nyt on makuasia. Kannattaa nyt sitten huomioida, että kasikympin jousilla oli ajettu jo 380tkm, eli uusista saa varmaan ottaa heti kierroksen pois jos haluaa renkaan kaaren tasalle.
E61 535d, G20 6,2d, XC60

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1016 : 01.02.2013, 01:37:34 »
Onko kellään mitään, siis yhtään mitään kerrottavaa Boge turbo iskareista?


Sen tiedän, että mukavan jämäköille tuntuu ja made in germany

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1017 : 01.02.2013, 20:36:09 »
Boge, Sachs, sama asia. Toimiva perusiskari, ei sen kummempi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1018 : 01.02.2013, 21:49:19 »
Boge, Sachs, sama asia. Toimiva perusiskari, ei sen kummempi.

Komppia, itsellä oli moiset hieman lyhennettynä tuossa edellisessä 740 ticissä etupäässä. Kevyellä madalluksella toimivat ihan mukavasti, ei mikään mullistava mutta ei huonokaan.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1019 : 02.02.2013, 23:10:15 »
Boge, Sachs, sama asia. Toimiva perusiskari, ei sen kummempi.

Ihan pätevän tuntuiset pumput...Ei mitkää kiinaritsat.
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Ateho  Elekma