KL-varaosat  Race.fi

V70 D5 AWD -07 pyörreläpän säätömoottorin tanko/läppien asento

  • 80 Vastauksia
  • 57304 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1403
  • www.vrcf.fi
Ne läpät kestää näissä joitakin satoja tuhansia, menis varmaan enempikin kun se pallonivel ei olisi muovia. Näissä ne ei murene koneeseen kuten muutamassa toisessa eurooppalaisessa moottorissa.

Tehoa tuskin saa läppäakselin poistolla lisää, mutta verrattuna toimiviin, vääntöalue kapenee.

Ja jos ne jumitetaan niin ne jumitetaan auki. Ei haittaa virtausta.

Sitten tuosta "täyskäsittelystä" sen verran että katti sinne putkeen kannattaa vähintäänkin jättää.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2908


Sitten tuosta "täyskäsittelystä" sen verran että katti sinne putkeen kannattaa vähintäänkin jättää.
Miksi?  :idiot2:

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1403
  • www.vrcf.fi
Siksi että sitä sinistä käryä riittää ellei suuttimet ole ihan priimaa...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa JmJ75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Tervehdys,

laitetaan tähän taas tilannetta päivitystä ongelmista kun ne tähän ketjuun on kertyneet. Nyt käyty läpi kaikki muut ideat mitä esille on tullut. Kysymys kuuluukin onko syyllinen sitten Turbo... tähän mielelläni kuulisin vielä mielipiteitä.

Eli nyt on tarkistettu ahtovuodot. Sellainen oli etualamoottorintuessa. Se korjattiin, vika edelleen... toinen mitä löytyi oli kaksi poikkinaista johtoa EGR:llä. Ei varmaankaan liity vikaan koska ei muutosta auton toimintaan. Eli nyt käyty kaikki epäillyt osat läpi jne. MAP, MAF, turbon paineohjain siinä ilmanputsarin vieressä, pyörreläpät akseleineen + tanko ja tässä yhteydessä imusarja putsattu. Kokeiltu että turbon tanko liikkuu, suuttimien toiminta katsottu vidalla (ok arvoissa)...

Auto on oireillut vastaavasti kuin ennen. Eli rajusti kiihdyttäessä välillä toimii kuin unelma... seuraavassa ajossa taas ei. Eli hyvin ailahtelevaa. Vikakoodit olleet nyt: ECM 1517 ja ecm 1540 pääsääntöisesti. Välillä tekee niin että kiihdyttäessä vain nykkii voimakkaasti eikä ota kierroksia yli 3000rpm. Yleensä ei vielä tässä vaiheessa paukauta vikatilaan. Välillä menee suoraan vikatilaan ilman nykimistä ja ei ota kierroksia yli 3000rpm.

Onko selkeetä että Turbo vaihtoon? Tämä näyttäisi kustantavan noin 600€ joten ei niin paha rasti. Mutta silti en sitä haluasi turhaan tehdä. Kommentteja?



Pistetääs tänne taas väliaikaraporttia. Vikaa edelleen. Vaikka jo melkein luulin että korjaantui. Polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen toimi nimittäin kuin unelma melkein viikon. Sitten taas sama homma...

Ahtoja ei vielä testailtu, mutta silmämääräisesti putket näytti ehjältä. Eletronisesti säätyvät turbon siivet ei korjaamon mukaan olisi niin herkkä painepuolen vuodoille. Turboa myös tangosta liikutteli ja hyvin kuulemma liikkui. Öljyä oli vuotanut aika paljon putkeen mutta tiedä sitten kuinka pitkältä ajalta oli kertynyt.

Tänään virittelin Vida 2014d:n toimimaan. Tuolla tuli reilu tunti leikittyä autossa. Suuttimet testasin kun niitä epäilin mutta ei tuon mukaan vikaa.

Kertokaas viisaammat mitä tuon Vidan kautta kannattaisi tässä tapauksessa testata? Livedataa otin jo testilenkillä mutta vikapa ei tullutkaan tällä kertaa päälle. Osaako joku tulkita noita arvota ja kertoa mitä arvoja kannattaisi ottaa talteen? Näkyykö esim nuo ahtovuodot (jos sellaisia olisi) noissa arvoissa?
« Viimeksi muokattu: 06.05.2021, 11:02:37 kirjoittanut JmJ75 »
S60 D5 (185) - 2008 -
- @JKL@ -

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Saiskohan Vidalla katsottua livedataa, jos vertaisi turbon pyydetyn ja toteutuneen ahtoja?  Ecm-1540 pressure too high voi varmaan tulla jos noiden ero on liian suuri liian pitkään ja iskeä sitten vikatilaan. Ja ainakin vokkarin liikkuvasiipisissä turboissa (en tiedä Volvon turboja) siivet voi jumittaa jolloin ovat kokeilleet Mr. Musclea puhdistukseen tai jotenkin muuten räplätä niitä puhtaaksi. Tulipahan vaan mieleen, mitään en varsinaisesti tiedä asiasta  :)

Poissa JmJ75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Saiskohan Vidalla katsottua livedataa, jos vertaisi turbon pyydetyn ja toteutuneen ahtoja?  Ecm-1540 pressure too high voi varmaan tulla jos noiden ero on liian suuri liian pitkään ja iskeä sitten vikatilaan. Ja ainakin vokkarin liikkuvasiipisissä turboissa (en tiedä Volvon turboja) siivet voi jumittaa jolloin ovat kokeilleet Mr. Musclea puhdistukseen tai jotenkin muuten räplätä niitä puhtaaksi. Tulipahan vaan mieleen, mitään en varsinaisesti tiedä asiasta  :)
Näitä arvoja voi livenä katsoa. Jos joku osaa vain kertoa mitä vertailla :)


S60 D5 (185) - 2008 -
- @JKL@ -

 

Kulkukoira  Proturbo