No, desin verran kaadoin tunnettua naantalilaista ja mikä olikaan tulos !
Öljyä lisätessä putki oli aivan puhdas, kun kolme päivää sitten sen pesin perusteellisesti. Öljyn kaadoin tarkasti torveen (siis siihen jäähyn jälkeiseen) sotkematta sitä, jotta näkisin liikkuuko se öljy siellä vai ei. Sitten vain ajoa, ensin varovasti ja sitten kovemmilla kierroksilla. Ei näkynyt merkkejä savusta ei tuntunut mitään ylimääräistä aasinpotkuakaan. Kierroksia käytin noin 3500:ssa mutta vain hetken pariin otteeseen.
Ja kuinka ollakaan, jo kahden lyhyen ajon jälkeen öljy oli noussut todellakin ilmaputkessa takaisin ja sitä oli jopa lentänyt muutama pisara siitä viimeisen klemmarin liitoksesta, kun en kiristänyt sitä tiukalle. Kumikäyrä oli sisältä aivan täysin öljyinen, joten liuotushoito ilmeisesti voi näin onnistua
Kaadoin huomiseksi jo uuden öljysatsin ja nyt kiristin sen klemmarinkin tarkasti alkuperäiseen asentoon ja kunnolla, jotta ei tarvitse pestä moottoria uudelleen päältä päin. Torvessa oleva öljy oli varsin puhdasta, vain aavistus mustaa jäi sormeen kun pyyhkäisi. Huomenna olisi enemmän tietä edessä. Pitäisiköhän ottaa eväspullo mukaan.
Nyt on sitten vain kysymys, peseekö se öljy imusarjaa vai ei ja jos niin kuinka nopeasti. En edes odota että sieltä kaikki lähtisi mutta jos edes vähänkin. Ainakin voi olla tyytyväinen kun nyt se on öljytty ja muhii siellä parempaan suuntaan.