Futurez  Kulkukoira

S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee

  • 61 Vastauksia
  • 54145 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #30 : 13.04.2011, 18:47:29 »
Tietääkö joku pääkaupunkiseudulla huoltoa joka vaihtaa vanhan S60:n Magneti Marellin kaasuläpän tilalle Autotronixin edullista kaasuläppää ja onko kenelläkään kokemuksia toimiiko/kestääkö nämä kaasuläpät hyvin?
kerro tännekkin jos löydät jonkun edullisen paikan, tekisi mieli omaani vaihtaa varoiksi ehjä ennen lastuttamista :)
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #31 : 17.05.2011, 21:08:40 »
Itselle kävi sama homma, Vanha BSR ohjelma ja ohjelmointilaite ei enää käynnyt kun Volvolla laitettiin uusi ohjelma kaasuläpän vaihdon yhteydessä. Kävin kuumana kuin hellakoukku, mutta ei auttanut. Jouduin lähettämään vanhan ohjelmointilaitteen ruotsiin ja maksamaan välirahan olisiko ollut 200-300 e. ja paluupostissa tuli uusi ohjelmointilaite.
Eli nykyiset n. 40 lisä hv. maksaa yli 1000e.
Ihanan kallista.

Auto oli vakio ohjelmalla volvolle vietäessä niin nyt ei saa lastua kiinni enää, tai ppc.n kun laittoi kiinni tuli vaan teksti "read car" ja kun oli 100% tullut täyteen syttyi ajotietokoneeseen jotain airbäkeistä ja huolla heti teksti
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #32 : 17.05.2011, 21:22:42 »
Itselle kävi sama homma, Vanha BSR ohjelma ja ohjelmointilaite ei enää käynnyt kun Volvolla laitettiin uusi ohjelma kaasuläpän vaihdon yhteydessä. Kävin kuumana kuin hellakoukku, mutta ei auttanut. Jouduin lähettämään vanhan ohjelmointilaitteen ruotsiin ja maksamaan välirahan olisiko ollut 200-300 e. ja paluupostissa tuli uusi ohjelmointilaite.
Eli nykyiset n. 40 lisä hv. maksaa yli 1000e.
Ihanan kallista.
mikäs sen hienompaa, itsekkin tyytynyt ajelemaan vakiotehoilla kun ei tuota ylimääräistä paljoa ole  :-[
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #33 : 16.04.2013, 21:22:00 »
Onko tietoa häviääkö Turbotecin softa, jos päivittää kaasuläpän softan?? Autona V70N T5.

Mulla tosiaan oireena cruisen hyppiminen pois päältä, epätasainen joutokäynti, kaasun nykiminen. Kaasuläppäkotelo puhdistettiin 1 viikko sitten, silloin vikakoodit näytti koteloa sekä myös kaasupolkimen anturia. Olisko nyt sitten se anturin vuoro?? Volvo siis toimi puhdistaisen jälkeen vajaan viikon, ja nyt ilmeni samoja ongelmia...

-Vatanen
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #34 : 18.04.2013, 18:59:25 »
Onko tietoa häviääkö Turbotecin softa, jos päivittää kaasuläpän softan?? Autona V70N T5.

Mulla tosiaan oireena cruisen hyppiminen pois päältä, epätasainen joutokäynti, kaasun nykiminen. Kaasuläppäkotelo puhdistettiin 1 viikko sitten, silloin vikakoodit näytti koteloa sekä myös kaasupolkimen anturia. Olisko nyt sitten se anturin vuoro?? Volvo siis toimi puhdistaisen jälkeen vajaan viikon, ja nyt ilmeni samoja ongelmia...

-Vatanen
Auto palautuu vakioksi. Mikset huollata kaasuläppäkoteloa? Pysyy virisofta tallessa ja on huomattavasti halvempi kuin uusi kotelo.
V60 T8 -19

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #35 : 19.04.2013, 00:53:05 »
Mikset huollata kaasuläppäkoteloa? Pysyy virisofta tallessa ja on huomattavasti halvempi kuin uusi kotelo.

Tarkennatko vielä tyhmälle, eli siis kaasuläppäkotelon uudelleen ohjelmointia tarkoitit? Pystyykö sitä normaali autokorjaamolla tekemään, vai pitääkö viedä siniselle? :-\

-Vatanen
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #36 : 19.04.2013, 07:39:47 »
Tarkennatko vielä tyhmälle, eli siis kaasuläppäkotelon uudelleen ohjelmointia tarkoitit? Pystyykö sitä normaali autokorjaamolla tekemään, vai pitääkö viedä siniselle? :-\

-Vatanen
Jos tuo kaasuläppäkotelo on jo kerran putsattu ja ongelmat jatkuvat edelleen niin kaasuläppäkoten uudelleen ohjelmointi ei ihmeitä tee. Eli ihan fyysinen huolto,

Sinisellä eivät tuota tee, vaihtavat vain uuden kotelon ja ohjelmoivat sen. Ainakin Samppasport korjaa noita.
V60 T8 -19

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #37 : 27.04.2013, 16:10:56 »
Nonii, nyt temppuilee V70 pahasti, nykii tasaisella kaasulla, cruise pomppii pois päältä, meinaa tukehtua tyhjäkäynnillä (röpöttää, kierrokset seilaa, savuttaa...) Ja nyt ilmeni uusi ihmeellinen vika, ajaessa kun rattia kääntää, kuuluu sellainen ääni, että ottaisi renkaat tms jonnekkin kiinni??

Kaikki nämä oireet häviävät kun saa moottorin lämpöiseksi ja useamman kerran sammuttaa ja käynnistää moottorin, niin hyvällä tuurilla ongelmat poistuu siksi ajaksi, kunnes sammutat moottorin uudestaan. Sitten taas uudelleen käynnistäessä samat viat...

No, kävin sitten sinisellä kysymässä hintaa kaasuläppäkotelon uusimiselle. Katsoivat koneelta ja totesivat, että juuri tässä V70 2.3 T5 2001 mallissa on halvempi kaasuläppäyksikkö. Tekivät minulle tarjouksen, johon kuuluu itse osa, tuntityö, ohjelmointi ja testaus, yhteensä 640e. -> Maanantaina menossa vaihdettavaksi. Jos sen jälkeen toimis normaalisti.

Ps: Olin varautunut noin 1000e korjaukseen, joten positiivisesti yllätyin tuosta 640e... :)

-Vatanen
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #38 : 27.04.2013, 16:32:36 »
Nonii, nyt temppuilee V70 pahasti, nykii tasaisella kaasulla, cruise pomppii pois päältä, meinaa tukehtua tyhjäkäynnillä (röpöttää, kierrokset seilaa, savuttaa...) Ja nyt ilmeni uusi ihmeellinen vika, ajaessa kun rattia kääntää, kuuluu sellainen ääni, että ottaisi renkaat tms jonnekkin kiinni??

Kaikki nämä oireet häviävät kun saa moottorin lämpöiseksi ja useamman kerran sammuttaa ja käynnistää moottorin, niin hyvällä tuurilla ongelmat poistuu siksi ajaksi, kunnes sammutat moottorin uudestaan. Sitten taas uudelleen käynnistäessä samat viat...

No, kävin sitten sinisellä kysymässä hintaa kaasuläppäkotelon uusimiselle. Katsoivat koneelta ja totesivat, että juuri tässä V70 2.3 T5 2001 mallissa on halvempi kaasuläppäyksikkö. Tekivät minulle tarjouksen, johon kuuluu itse osa, tuntityö, ohjelmointi ja testaus, yhteensä 640e. -> Maanantaina menossa vaihdettavaksi. Jos sen jälkeen toimis normaalisti.

Ps: Olin varautunut noin 1000e korjaukseen, joten positiivisesti yllätyin tuosta 640e... :)

-Vatanen

Viime vuonna tuosta magneti-marellin kaasuläpästä tuli volvolta tehdaskunnostettu vaihto-osa, niin hinta putosi silloin.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 946
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #39 : 29.04.2013, 12:41:59 »
Noita puhdistuksia on montaa lajia.
Jos teettää liikkeessä ja maksaa noin 50e, voi olla varma ettei tullut puhdasta. Tällainen puhdistus tarkoittaa jonkin pesu-sprayn suihkuttamista läppäkoteloon ja se on siinä.
Olen itse irrottanut kaasuläppäkotelon 2.0T moottorista ja puhdistanut.
Jo irrotus ja kiinnitys on kohtuu haaste turbokoneessa, koska joutuu tekemään alakautta. Vaparissa paljon helpompi.
Itse puhdistus on oikeasti työtä. Vaikka läpän seudun jättää uimaan tukevaan liuottimeen yöksi, ei *askat paperilla pyyhkimällä lähde. Tarvitaan karhunkieli, teräsvillaa jne. ja hikipisaroita. Näin sain juuri sen ongelmakohdan kiillotettua eli läppä takertuu siihen likaan aivan "kiinniasennossa" ja läpän avaamiseen tarvitaan luultavasti aika paljon voimaa ohjauspuolelta josta seuraakin se tyhjäkäynnin seilaaminen ylös alas, säätö ajaa laidasta laitaan.
Puhdistus ja väljempi softa. On toiminut nyt useamman vuoden OK.

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #40 : 01.05.2013, 23:45:16 »
Viime vuonna tuosta magneti-marellin kaasuläpästä tuli volvolta tehdaskunnostettu vaihto-osa, niin hinta putosi silloin.

On tuota kunnostettuna ollut jo jonkun aikaa, mutta jokin muutos tuli noihin  koteloihin viime syksynä kun melkein kaikki vaihtoi varaosanumeroa ja halpuivat monta sataa euroa.
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #41 : 01.05.2013, 23:59:14 »
Läppä vaihdettu, samalla hävisi turbotecin softa :'( Sanoivat sinisellä etteivät koske moottorin ohjausyksikköön, mutta se oli kuulemma pakko päivittää, tiedä sitä nyt?? :idiot2:

Liike joka ton mun T5 on lastuttanu aikasemmin lupas ohjelmoida uudelleen ns takuutyönä ja velottaa vaan 70e eli tuntihinnan :) Onneks niin, meinaan vakiolla on aika luumu ajaa...

Ps: Uusi läppä toimii kyllä mainioisti, siinä ei ole mitään vikaa...

-Vatanen
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #42 : 02.05.2013, 06:38:33 »
On tuota kunnostettuna ollut jo jonkun aikaa, mutta jokin muutos tuli noihin  koteloihin viime syksynä kun melkein kaikki vaihtoi varaosanumeroa ja halpuivat monta sataa euroa.

Kunnostettua koteloa on paketissa olut vasta viime syksystä saakka, sitä ennen ne oli tehdas-uusia.
Vanha runko on kuitenkin pitänyt palauttaa jo jonkin aikaa siksi, että ovat saaneet jotain korjattavaa ja vaihto-osa järjestelmän toiminmaan.
Sen, että paketissa on ollut uusia, näkee ainakin siitä, että itse läppä on kirkas ja läpän sisuksissa ei ole mitään ohjelmistoa, toisin, kuin sieltä viime syksystä lähtien, läpät on sameita ja yksikössä on softa sisällä (yksikköön pääsee testerillä lukemaan parametrejä, mutta ei tunnu silti oikein toimivan autossa.)

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #43 : 02.05.2013, 15:51:20 »
Mikäs tämän uuden edullisemman kunnostetun läpän varaosanumero sitten on ? Jos se on muuttunut...
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Anton_

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #44 : 21.10.2013, 17:04:35 »
Käykö Magneti Marelli-kaasuläppäkotelon tilalle minkään muun valmistajan kotelot? esim. bosch? löytyis motonetistä 269,90€... ja saako uusia marellin koteloita mistään?  :o tai vastaavia..

 

Futurez  Kulkukoira