Carcom Oy  Ateho

T5-R, T5 (Italy) perusviritys

  • 33 Vastauksia
  • 14601 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ptammel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« : 08.10.2011, 16:28:08 »
Kertokaas kokeneemmat mistä kannattaisi aloittaa Italy T5R virittäminen, kun sellainen kulkeutui käsiin. Volvot jokseenkin tuntemattomia otuksia minulle.
Tehotavoite +50/100hp tässä vaiheessa riittävä. Autolla ajettu 260 000km ja perstuntumalla ne kaikki 210hp tuntuis olevan tallella. Tasaisen kuminauhamainen kiihtyvyys
mutta voimaa sais olla hiukkasen enemmän.

Ehkä helpoin olisi aloittaa voimaa.com tai muulla vastaavalla lastumuutoksella? Mielessä käynyt myös tuon vakioturbon huollattaminen/tuunaus? Onko näihin olemassa valmiita bolt-on turbo kittejä?
Daily: 1995 850 T5-R
Fun: Viper RT/10

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #1 : 08.10.2011, 16:32:22 »
Itse lähtisin liikkeelle siitä, että vaihtaisin koneeseen H-profiilikiertokanget. Noiden kankien antautumisesta, kun on useampi esimerkki foorumilta.

Tämän jälkeen isompi turbo ja softan muokkaus osaavassa paikassa.

Haku vaan käyttöön, niin löytyy kyllä juttua.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #2 : 08.10.2011, 16:36:34 »
Ne Mitsun isommat turbothan menee suoraan bolt-on, mutta downpipen lähdön joudut muokkaamaan, ja vähintään suositeltavaa on päivittää se 3-tuumaiseksi..

Ja kuten JuhaU sanoi, kanget kannattaa vaihtaa, ne orggikset ei mitään mahdottomia kestä..

Isompaa turboa kiinni, paremmin virtaavaa cooleria, isommat suuttimet, putkisto uusiksi ja softaa muokkaamaan, niin luulis voimaa löytyvän. ;)

Helpot hepat saa sillä softauksella, mutta se on sitten eri asia, että tyydyttääkö pelkkä softa menohalut..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #3 : 08.10.2011, 18:54:55 »
Samalla kun koneen avaa niin kannattaa myös vaihtaa sinne 2.3 litrainen koneen romut, saa vähän kuutiotuumia lisää. Muuten tässä jo lueteltukkin jo ne helpoimmat kohteet :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #4 : 08.10.2011, 19:40:40 »
Alkuuhan pääsee vaihtamalla ohjelman tuohon.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa ptammel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #5 : 09.10.2011, 17:41:10 »
Kiitokset vinkeistä. Lähden liikkeelle chippaamalla ja katson sen jälkeen mille linjalle lähden.
Btw, onko noissa chippausta tarjoavissa puljuissa jotain "preferred" mestaa vai tarjoaako kaikki
sunnilleen samaa pakettia?
Daily: 1995 850 T5-R
Fun: Viper RT/10

Poissa Savey

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #6 : 30.05.2012, 23:12:14 »
elikkä te kokeneet kertokaas mitenkä teefemman saisi laulamaan pirteämmin! parhaat vinkit ja niksit tervetulleita  :D

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #7 : 30.05.2012, 23:15:46 »
Mikäs auto on kysymyksessä? Mallia kaipaillaan!
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #8 : 31.05.2012, 00:23:01 »
Oikeastaan mikä tahansa, niin lastu + 3" putkisto tuo jo ihan kivasti.  :)

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Savey

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #9 : 18.06.2012, 18:42:26 »
-99 C70 on mulla. joo lastu olis iha kiva, bsr putki löytyy jo :P

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #10 : 18.06.2012, 22:56:06 »
Siitä on silloin ns. halvat tehot otettu irti. Seuraavaksi kannattaa päivittää sisuskalut vahvempiin ennen kuin alkaa lisää kaivelemaan. Sen jälkeen turbo vaihtoon, isommat suuttimet ja custom softaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #11 : 19.06.2012, 14:42:47 »
-99 C70 on mulla. joo lastu olis iha kiva, bsr putki löytyy jo :P

Minkä kokoinen? Ja onko alusta loppuun vai vain katilta taaksepäin?

Lastu sitten ainakin seuraavaksi.  :)

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #12 : 19.06.2012, 14:56:53 »
Millaiset tavoitteet ja millainen budjetti? Nämä kannattaa tehdä selväksi ensin itselleen (ellei ole jo) ja sitten kertoa myös muille. Nimittäin tästä "halpojen hevosten" vaiheesta eteenpäin kannattaa jo suunnitella tarkemmin mitä tehdään seuraavaksi.

EDIT: Ja kannattaa tuota projektipäiväkirja -osiota selailla läpi, siellä on useitakin T5, T5R ja R -projekteja.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2012, 15:03:58 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #13 : 28.06.2012, 15:20:56 »
lainaan threadia kun tarvisi 142 kw 2.4t:stä ottaa lisää tehoja, mutta onko noita matalapainevehkeitä järkeä alkaa virittelemään?
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3082
Vs: T5-R, T5 (Italy) perusviritys
« Vastaus #14 : 28.06.2012, 17:39:07 »
lainaan threadia kun tarvisi 142 kw 2.4t:stä ottaa lisää tehoja, mutta onko noita matalapainevehkeitä järkeä alkaa virittelemään?

Järkevyydestä en sano mitään mutta lastuttamalla saat sen 234/380. Oma auto on tuolla vanhemmalla N:n sarjan moottorilla (2.5T) ja siihen ei ole muuta tehty kuin laitettu ahtimeksi mitsun 16T. Debilin penkissä saatiin 255/410. Ja ainakaan itsellä ei ole ollut mitään ongelmia noiden virien kanssa.

 

Proturbo  Autodiagnoosi