Taitaa tuo ns. kova sisäänajo olla tosissaan hyvä vaihtoehto. Tuolla linkissä varsinkin juttua siitä että parhaan renkaitten tiiviyden saamisek on se eka 20 mailia tärkeimmät, jolloin renkaita on vedolla pakotettava sylinterin kylkeen kiinni. Itteä vaan ahdetussa mietityttää mitä tykkää ahin tuosta mineraali sisäänajoöljystä jota ekat about 250 km pitäis käyttää. synteettisiähän ei pitäis tuossa kovassa sisäänajossa alkuun käyttää ollenkaan että saadaan renkaat kulumaan ennenkun pinnat lasittuu. Mielipiteitähän tuo kova sisäänajo on jakanu, mutta enpä oo vielä internetin ihmeellisestä maailmasta löytäny juttua että joku olis jotain muuta kuin postitiivista saanut tuolla aikaan.
Itte ajattelin soveltaa noita oppeja näin:
1.porakoneella (jos sisäne pumppu niin ilman tulppia, bensaa ja sytytystä startilla) öljynpaineet koneeseen.
2. kone lämpimäks rauhallisella mutta tasakierroksia ja tyhjäkäyntiä välttelevällä ajolla.
3.vetoja 1/2 kaasulla 1.5krpm->3.5krpm heti perään moottorilla jarrua.
4.vetoja 3/4 kaasulla 2krmp->4.5krpm ja heti perään moottorilla jarrua.
5.vetoja täys kaasulla 2krmp->rajottimen tuntumaan ja heti perään moottorilla jarrua.
6.noin 40-50km vedättelyjen jälkeen uuden öljyt sisään ja suodatin vaihtoon.
7.Noin 250km rivakasti ajamista, tasakaasua ja tyhjäkäyntiä välttäen.
8.Kunnon synteettiset sisään, sutari vaihtoon ja eikun kovaa ajoa. seuraava öljynvaihto vähän ennen normi vaihtoväliä.