Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Bensankeräyssäiliön asennus

  • 6 Vastauksia
  • 4416 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Bensankeräyssäiliön asennus
« : 21.07.2011, 01:20:01 »
Olisi tarkoitus asentaa 242:seen keruupönttö ja hävittää tankissa oleva siirtopumppu, moottori on lh2.4 ruskulla oleva turbo ja siinä on painepumppuna msd 2225.

Siirto/nostopumpuksi ajattelin facetin tuollaista http://www.facet-purolator.com/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=7&id=16&Itemid=31

Periaate olisi siis tämä:

Säiliö on makuulla oleva 100mm rosteriputki jolla on mittaa 300mm.

Painepumpulle ajattelin että lähtisi molemmista alanurkista 12mm putki jotka yhdistyy sitten heti pian, mutta hotiiko ilmaa välistä toinen jos kova mutka on ja toisessa päässä on tavaraa ja toisessa ei? Jos siis siirtopumppu jostain syystä ei saa pidettyä pönikkää täytenä.. ja riittääkö n. 130l/h tuottava pumppu tuohon käyttöön edes?
« Viimeksi muokattu: 21.07.2011, 01:25:28 kirjoittanut Maukki »
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: Bensankeräyssäiliön asennus
« Vastaus #1 : 21.07.2011, 23:28:15 »
kokeilemallahan se selviää..  :)

940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Bensankeräyssäiliön asennus
« Vastaus #2 : 21.07.2011, 23:34:33 »
130L/h pumppu riittää reiluun 200hv, 250hv ollaan kovasti rajoilla jo, etenkin turbokäytössä.

MSD 2225 on jotain 150L/h about 3-6bar välimaastossa joten tuota syöttämään tuo facet riittänee jos et aio enempää kun 85-90% ajasta ajaa lappu laudassa pitkiä aikoja.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Bensankeräyssäiliön asennus
« Vastaus #3 : 22.07.2011, 00:03:09 »
Mullon bimmerissä 240volvon tarvikesiirtopumppu motonetistä (sattu kosahtaan pari vuotta sitten orginaali ja volvolainen hyllystä löytynyt näytti samalta), kellotin sen just alkuviikosta vanhoja bensoja säiliöstä vetäessä (bensakannu takaluukussa bensatankin yläpuolella johon pumppasin, eli bensan nostokorkeust oli bensatankin katosta n. 30cm ja vielä se mitä pumppu on tankin sisällä eli yhteensä about 50cm, lappoamisesta ei siis ollut apua). Suoraan akusta virrat (akun lepojännite jotain 12.4v tms, kuormalla vähemmän, auto ei siis toki käynyt). 5Litran pöntön täyttämiseen meni aika tarkka minuutti (tarkalleen 57s). Tuo riittää siis 300L/h tuottoiselle pumpulle. 1kpl boschin 044 motorsportteja olisi siis tuolla ruokittu heittämällä. Niitä vaan on nyt kaksi niin tein välisäiliökötöstyksen itselleni.

Olin "hivenen" yllättynyt tuosta scantecin tekeleen pumppauskyvystä  :o

Edit: pirun siistiä jälkeä olet kyllä tehnyt  O0
« Viimeksi muokattu: 22.07.2011, 00:12:08 kirjoittanut Oksanen »
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: Bensankeräyssäiliön asennus
« Vastaus #4 : 22.07.2011, 00:32:23 »
Mullon bimmerissä 240volvon tarvikesiirtopumppu motonetistä (sattu kosahtaan pari vuotta sitten orginaali ja volvolainen hyllystä löytynyt näytti samalta), kellotin sen just alkuviikosta vanhoja bensoja säiliöstä vetäessä (bensakannu takaluukussa bensatankin yläpuolella johon pumppasin, eli bensan nostokorkeust oli bensatankin katosta n. 30cm ja vielä se mitä pumppu on tankin sisällä eli yhteensä about 50cm, lappoamisesta ei siis ollut apua). Suoraan akusta virrat (akun lepojännite jotain 12.4v tms, kuormalla vähemmän, auto ei siis toki käynyt). 5Litran pöntön täyttämiseen meni aika tarkka minuutti (tarkalleen 57s). Tuo riittää siis 300L/h tuottoiselle pumpulle. 1kpl boschin 044 motorsportteja olisi siis tuolla ruokittu heittämällä. Niitä vaan on nyt kaksi niin tein välisäiliökötöstyksen itselleni.

Olin "hivenen" yllättynyt tuosta scantecin tekeleen pumppauskyvystä  :o

Edit: pirun siistiä jälkeä olet kyllä tehnyt  O0
Mitä tuo siirtopumppu maksoi? En oo vielä pyöräyttänytkään tuota pumppua jotta vaikka sitten hakis vielä sellaisen tilalle  ;D

Tottahan sitä nyt tekee mitä tahansa kun vehkeet löytyy, ja lasipuhalluskaappi tekee pinnasta vielä näppärän näkösen  :P

E: Jugelis oli edullisia siirtopumput verraten tuohon n.70e..
« Viimeksi muokattu: 22.07.2011, 00:37:27 kirjoittanut Maukki »
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: Bensankeräyssäiliön asennus
« Vastaus #5 : 22.07.2011, 22:21:46 »
Säiliö/pumppu asennettu ja testilenkki heitetty; suurin syy minkä takia tämän edes laitoin oli joutokäynnin ajoittainen kateissa olo joka on nyt hävinnyt kokonaan.

Ennen saattoi kun kaasun päästi risteykseen tullessa sammua samaa kyyttiä mutta nyt pysyi justiin oikeilla kierroksilla, vikana oli siis viallinen siirtopumppu ja kun painepumppu ei ole imevä niin eihän se voinut toimia kun se oli sielä jarruna vaikkakin se pyörii tankissa aina kun kuunteli.
Nyt ainakin pelittää kun ylhäältä valuu bensa auton alla olevalle pumpulle vapaasti..



Edit: Tein uuden lenkin niin ei se mihinkään hävinnytkään, parani kyllä mutta vieläkin saattaa yhtäkkiä hävitä joutokäynti..
« Viimeksi muokattu: 23.07.2011, 00:26:27 kirjoittanut Maukki »
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Vs: Bensankeräyssäiliön asennus
« Vastaus #6 : 27.07.2011, 12:14:02 »
Komeeta jälkeä Maukki tehnyt.  P>

Itselle pitäis kanssa tehdä tuollainen, vielä on tosin riittänyt bensa ilmankin mutta tulevaisuudessa ei välttämättä enään riitä... :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Samppasport  Futurez