Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: kestosippi - 24.05.2019, 14:38:44
-
Minulla oli vanha vapaastihengittävä Transit 2,5D johon joka tankkauksella laitoin noin desin verran 2-T öljyä ruiskulaitteita voitelemaan. Tässä oli ihan mekaaniset suuttimet ja CAV jakajapumppu.
Nyt kysynkin paljon nykyaikaisemmasta Volvo D5 diesel autostani teiltä asiantuntijoilta että kannattaako lisätä jotain polttoaineen sekaan?
-
Ei kannata / tarvitse laittaa. Googlella löytyy juttua asiasta.
-
Diesel itsessään omaa voitelevia ominaisuuksia, joihin rivipumpusta eteenpäin luotetaan.
-
Ei ainakaan 2-T öljyä common rail -vekottimeen.
-
Ei ainakaan 2-T öljyä common rail -vekottimeen.
Moderni Diesel ei oikeestaan kaipaa lisäaineita ollenkaan.
-
Moderni Diesel ei oikeestaan kaipaa lisäaineita ollenkaan.
Varsinkaan Diesel 100...
-
Mitens Chevroletin 6,5 Turbo Diesel ?
Laittanut litran TEBOILIn 2T öljyä sataan litraan dieseliä jo 19 vuotta.
Onko hyötyä tai haittaa ?
Muistaakseni suosittelivat käyttöohjekirjassa.
Poika kaataa samaa öljyä Internationalin (FORD) 6,9TD koneeseen.
-
Tuo on vielä perinteisen koulukunnan ruiskutuspumpulla, siihen voi huoletta laittaa. Common rail dieseleihin ei mitään lisäaineita.
-
Olen omassa mersussa tätä laittanut välillä korkillisen yli 20 asteen pakkasessa.
https://www.polarautovaruste.com/p987-red-line-rl-2-diesel-lisaaine-fi.html
Kuvittelisin että voitelee vähän paremmin pumppua ja suuttimia kun talvilaadun diesel. Ja tuo että olen vähän käyttänyt välillä tarkoittaa että yksi pullo kesti 150tkm/ 3 vuotta.
2-tahti öljyä alkujaan etsin,mutta en löytänyt yhdestä liikkeestä tuhkaamatonta 2t öljyä niin ostin sitten redlineä. En tiedä lopulta oliko hyötyä,mutta ainakaan minun aikana ei ole polttoaine puolen osiin tarvinut koskea vaikka nyt ajettu minun aikana 200tkm/4 vuotta ja yhteensä 550tkm/13 vuotta. Ensi talveksi täytyy ostaa uusi pullo kun vuoden vaihteessa edellinen tyhjeni.
-
Itsekkin lurauttelen tuota yllä mainittua RedLinen lisäainetta tankkiin säännöllisesti Nesteen Pro Dieselin kaveriksi. En tiedä onko turhaa, varsinkin kun polttoaineena käytän 99% ajasta tuota Nesteen Pro Dieseliä, mutta ei ole rikki mennyt vaan hyvin näyttäisi polttoainepuoli rokkaavan. Ja autohan oli 2003 vuosimallinen D5.
-
Itsekkin lurauttelen tuota yllä mainittua RedLinen lisäainetta tankkiin säännöllisesti Nesteen Pro Dieselin kaveriksi. En tiedä onko turhaa, varsinkin kun polttoaineena käytän 99% ajasta tuota Nesteen Pro Dieseliä, mutta ei ole rikki mennyt vaan hyvin näyttäisi polttoainepuoli rokkaavan. Ja autohan oli 2003 vuosimallinen D5.
Volvon vitosen suuttimet kestää muutenkin 2x pidempään kuin muilla merkeillä yleistettynä.
Ei mitään havaintoa miksi, jopa diesel pajalla tätä pohdittiin... Suht samoja ne osat on kuitenkin kun muissakin bosch suuttimissa.
-
Olen omassa mersussa tätä laittanut välillä korkillisen yli 20 asteen pakkasessa.
https://www.polarautovaruste.com/p987-red-line-rl-2-diesel-lisaaine-fi.html
Kuvittelisin että voitelee vähän paremmin pumppua ja suuttimia kun talvilaadun diesel. Ja tuo että olen vähän käyttänyt välillä tarkoittaa että yksi pullo kesti 150tkm/ 3 vuotta.
2-tahti öljyä alkujaan etsin,mutta en löytänyt yhdestä liikkeestä tuhkaamatonta 2t öljyä niin ostin sitten redlineä. En tiedä lopulta oliko hyötyä,mutta ainakaan minun aikana ei ole polttoaine puolen osiin tarvinut koskea vaikka nyt ajettu minun aikana 200tkm/4 vuotta ja yhteensä 550tkm/13 vuotta. Ensi talveksi täytyy ostaa uusi pullo kun vuoden vaihteessa edellinen tyhjeni.
Tota sama rl2sta oon Ramissa käyttäny 6-7vuotta, kesät sekä talvet. On sen verran halpaa tavaraa verrattuna uus Pekka-pumppu.