Vastaavia aiheita on netti täynnä, mutta kai tänne vielä yks mahtuu.
Kyseessä 1991 240 B230f, ajettu reilu 200tkm.
Käyntivikaa koittanu selvitellä, eikä tunnu selvyyttä tulevan. Alla sekava kooste tähän mennessä tapahtuneesta.
Pari viikkoa sitten Volvo jäi parkkiin ajon jäljiltä, seuraavana päivänä ei enää lähtenyt käyntiin, joten hinattiin auto tallin pihaan.
Tässä kaikki tähän mennessä vaihdetut osat ja tehdyt tarkastukset:
-Jakopää ok (tarkastettu n. sata kertaa)
-Polttoainerele (kokeiltu kahta eri yksilöä)
-Molemmat pumput pyörii
-Sulakkeet katsottu ja varmistuksena ohitettukin testauksen ajaksi.
-Tulpat johtoineen vaihdettu (uusilla tulpilla sain käyntiin, edelliset varmaan kuoli liiasta bensasta. Luultavasti saman kohtalon kokevat nämä uudetkin, kun kastuvat/nokeentuvat koko ajan)
-Lämpötila-anturi (se imusarjan alla hankalassa kohtaa oleva)
-YKK anturi
-Sytytysmoduuli/sytkäkivi
-VJ kansi ja pyörijä
-Puola (käytetty)
-Katti irrotettu (luulin olevan tukossa, kun tuntui kuumenevan nopeammin kuin putki ennen sitä)
-Käytetty IMM (en tiedä kunnosta varmaksi, mulla oli ehjäkin, mutta erehdyin lainaamaan sitä ja sain takaisin selvästi paskaisemman ja kuluneemman yksilön)
-Vikakoodit luettu, 2-pistoke: liian rikasta/laihaa kertoo, tämähän on selvä muutenkin. 6-pistoke: RPM tieto puuttuu.
-Bensanpaineensäädin ei vuoda alipainepuolelle
-LH:n ECU
-Puristukset mittasin ja olivat hyvät joka pytyssä.
Alkaa ideat loppua tämän kanssa ja tulpat vaan kastuu. Tulpat kun saa kuivaksi niin saattaa saada tulille, mutta paukuttaa putkessa erittäin rajusti ja sammuu melkein heti.