Miten 912D Ardicin, tai Ardicin ylipäänsä kuuluisi toimia. Aiemmin jo kerrottuna, viime vuonna Ardic tuotti painetta järjestelmään, herjasi nestepinnan tasosta kesken ajon ja sulakkeen poisto auttoi asiaa.
Nyt olen tehnyt seuraavat toimenpiteet ja todennut seuraavaa:
1. Vaihdoin vesipumpun.
2. Käytin Ardicia noin puoli tuntia.
3. Avaan hiljaa paisarin korkkia, suhisee, nestepinta nousee ja alkaa kuplia. Korkki takaisin kiinni, kaikkia paineita ei pystynyt laskemaan.
4. Auto käyntiin ja pienen lenkin jälkeen korkin on pystynyt avaamaan kokonaan.
Sitten tilasin uuden korjatun lämmönvaihtimen ja toistin kohdat 2-4 todeten että mikään ei muuttunut.
Vanhassa lämmönvaihtimessa pohja on paljon enemmän kupera kuin tässä "uudessa", mutta silti pistää miettimään että vaihdoinko sen nyt turhaan, vai onko tuollainen paineenteko normaalia jos korkkia menee availemaan ennen auton käynnistystä ja ajamista yms.
Edit: Nyt on niin lämpöiset kelit ettei pysty edes kokeilemaan tuota sulake kiinni ajamista, että tuleeko sitä painetta edelleen.
Uskaltaako tässä uskoa että värkki toimii vai mitä siitä seuraavaksi testaisi/vaihtaisi.
Edit2: kävin heittämässä illalla useamman kymmenen kilsan lenkin jotta varmasti ilmaantuisi, nyt aamulla ei painetta ollu tullut juuri yhtään. Liekö ekalla kerralla jäänyt ilmaa sitten johonkin. Kokeilut jatkuu.