Ardicin tarina jatkuu, mutta oudoilla käänteillä.
Hain vesipumpun motonetistä ja irrotin puskurin autosta. Tarkastin lämmönvaihtimen ja näytti olevan siistissä kunnossa. Ei ollut pullahdellut tai muotoutunut epäsäännöllisiin muotoihin. Käynnistin ardicin ja kas kummaa, vesipumppu kyllä toimii äänestä ja värinästä päätellen. Vedin vielä johdot akulta suoraan vesipumppuun ja totesin että vanha toimii ihan hienosti. Uutta vesipumppua en kyennyt vaihtamaan olosuhteista johtuen (neisteiden kanssa plärääminen on hieman hankalaa kun ei ole kunnon tallia) mutta päätin jättää ardicin puksuttamaan, jotta saisin jälleen vikakoodeja luettavaksi.
Selkeä humina kuuluu 3 minuuttia, liekki lakkaa palamasta hetkeksi, aloittaa huminan uudestaan ja jälleen noin 3 minuutin kulttua sammuu eikä käynnistä itseään uudelleen. Sitä ennen polttoainepumppu lakkaa nakuttamasta. Näin on tapahtunut siis aijemminkin eikä oire ole mikään uusi, mutta vanhojen ylikuumentumiseen viittaavan vikakoodin sijaan sain tänään tällaisen kolme kertaa putkeen:
CEM-5F39 Flame indicator / flame sensor
Hyviä vinkkejä tai neuvoja viasta ja sen korjaamisesta?