Oma ongelmani päättyi onnellisesti, sain foorumilta ostettua asevelihintaan 3731003-002-numeroisen 912d-ohjaimen ja se vikakoodin nollauksen PPC1:llä jälkeen korjasi kaikki Ardic-ongelmat. Oma -03 V70 otti tuon -04 XC90:n boksin mukisematta. Vanha boksi oli numeroltaan 3730751-3, eli tässä tosiaan autolle ja sen CEM:lle kelpasi isompi boksin numero uudemmasta autosta. EDIT: kun kysyin siniseltä, jos olisin ostanut uuden boksin korvaava numero olisi 30661721
Diagnoosini sai tuolla vahvistuksen, eli boksi oli merkkihuollon poltinyksikön vaihdon yhteydessä asennettu eri asentoon kuin ennen, liitin ylöspäin ja kondenssivesi ei enää päässyt ulos. Ehkä sitä vettä oli siellä ollut ennenkin, sininen tuskin katsoi boksin sisälle vaikka siihen vain minuutti menisikin. Jokatapauksessa viikon sisällä huollosta laite alkoi pätkimään plussakeleillä, sitten myös kesken polton pakkaskeleillä, antaen hyvin monipuolisia vikakoodeja ensin akkujännitteestä, sitten ylikuumenemisesta ja lopulta liekkivahdin oikosulusta. Kuukauden väärässä asennossa oltuaan laite oli lopullisesti mykkä kun tajusin ongelman oireiden takana. Verrattuna siihen että se toimi ensimmäiset 15 vuotta liitinpuoli alaviistoon ollessaan.
Kun avasin boksin sieltä tosiaan tuli pohjalta sentin kerros vettä. Pakkaskeleillä laite toimi kästtääkseni paremmin, kun vesi jäätyi ja vasta sulatessaan teki oikosulkuja? Aika monta vikavirtaa laite kesti ennen rikkoutumistaan, harmi ettei heti tajua. Pitää jutella tutun tv-korjaajan kanssa tuon fiksaamisesta, alkaa olla vara-ardicin verran osia nurkassa..
Huomasi kyllä taas kerran foorumin voiman. Ostoilmoitus Kierrätyskeskukseen ja 5 minuutin sisällä jo useampi tarjous. Vuorokaudessa auto fiksattu. Aika harvalla muulla tavalla pääsee samaan tulokseen. Yritän laittaa kohteliaan nootin asiasta siniselle, jos vaikka ottaisivat vedenkertymän paremmin huomioon jatkossa, vaikka olisin yrittänyt hoitaa asian heidän kanssaan rahanmenetyksen riskillä, en olisi kyllä päivässä saanut autoa kuntoon.