Proturbo  Autodiagnoosi

Mistä B234f koneeseen H-profiili kiertokanget ja vakiota paremmat männät.

  • 59 Vastauksia
  • 32945 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
16v Turbon aftermarket männät kiven alla? On sen verta yleinen pata, että varmasti löytyy männät siihen JE:n, Wisecon, CP, tai vaikka SPM:n kautta. Us-parts myy myös Wisecoa ja eikös Futurez ole SPM:n jälleenmyyjä jos välttämättä suomesta haluaa männät tilata.

Mun mielestä ahtokäyttöä varten kannattaisi hommata parempi lohko, kuin porata sylintereiden seinämät oikein ohkaisiksi.

Takomäntiä ei punalohkoista löydy kuin B23ET:stä, kaikki muut ovat valua. Mutta nekin kestävät kohtuudella kunhan on vain säädöt kohillaan.

Kansiset:in kautta selvitelty ja wiseco ei valmista enää volvoon 16v mäntiä. muidenkin volvoon sopivien mäntien valmistusta ollaan nähtävästi lopettamassa Jos ette usko niin tsekatkaas wisecon kotisivuilta.

Lohkoon tulee betonit joten pitäisi kestää vaikka hieman porataankin. Ja kyllä mulle kelpaa vakioporauksellakin olevan jos joku tuo mulle priima kuntoisen b234f lohkon.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa make 245

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Kysyppä tuolta,kun näkyy mainostavan Volvoon Wisecoa   www.tommiengineering.fi

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Ekassa viestissäni lukee että olen jo tuolta kysynyt  ;) varastossa kuulemma on vain 8v mäntiä korkeapuristeiseen vaparikoneeseen.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Mulla on omassa koneessa ET:n männät.

juhau the tekniikka guru, kerroppa että saako noita volvon taottuja 96mm ? tai 96,3mm  :)
P>

-ainakaan 16veehen ei saa valmiina että ittelle jäis nuo venakolojen sorvaukset ? jos siis saa 96mm  :buck2:

(huhua liikkui nesteen kahvilassa että sinulta kannattaa kysyä  ;))

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
edelleen spm takoset vaikka sit 8veehen h-kankien kera 890ekee kuluineen!! taitaapa olla halvin, mutta tuohon satku tai kaks lisää niin koneistamo tekee 16v lovet, tai sit antaa ne mulle jos mun kaveri kerkeis tehä ne??
tai sit toinen paikka on tuo r-sport international http://yhst-26451710505916.stores.yahoo.net/rsiwatupifor.html
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
http://yhst-26451710505916.stores.yahoo.net/rsiwatupifor.html

Nämä Aaltoputken männät oli suunniteltu erityisesti CFD analyysin tehnyt 16v päät määrittää parhaat männänpäästä suunnittelu nopeimmin polttaa ominaisuuksia. Nämä maksimaalisen litistää, mikä vähentää mahdollisuuksia räjähtäessä. Nämä männät ovat pitäneet jopa yli 585RWHP. Ole seuraava henkilö yrittää outdue että!
(google kääntäjä)  ;)

kiitos vastauksesta, pani miettimään vaihtoehtoja.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
juhau , kerroppa että saako noita volvon taottuja 96mm ? tai 96,3mm  :)
P>

Aivan mahdollista on tehdä mittatilausmännät esim Wisecolta, joihin voi itse määrittää mitat.

Mulle tulee race Amazonin koneeseen aihiomännät Wisecolta, joissa on muistaakseni 10 mm työstövara.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Aivan mahdollista on tehdä mittatilausmännät esim Wisecolta, joihin voi itse määrittää mitat.

Mulle tulee race Amazonin koneeseen aihiomännät Wisecolta, joissa on muistaakseni 10 mm työstövara.

saattaa tuo mittatilaus maksaa mukavasti  :pomo:

mutta meinasin että onko volvolla mitään taottuja 2.3:sen koneeseen eli 96mm taottuja mäntiä, vai onko muistaakseni nuo b19 ainoat taotut ?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
saattaa tuo mittatilaus maksaa mukavasti  :pomo:

mutta meinasin että onko volvolla mitään taottuja 2.3:sen koneeseen eli 96mm taottuja mäntiä, vai onko muistaakseni nuo b19 ainoat taotut ?

B23ET:n männät on taotut. Saatavuus voi olla heikkoa. Eikä ne mittatilausmännät mahdottomia maksa. Halpaa se on jos ei edes tonnia mene kerralla.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
B23ET:n männät on taotut. Saatavuus voi olla heikkoa. Eikä ne mittatilausmännät mahdottomia maksa. Halpaa se on jos ei edes tonnia mene kerralla.

pitää yrittää ettiä noita B23ET mäntiä  :)

mutta kiitos selvennyksestä

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
pitää yrittää ettiä noita B23ET mäntiä  :)

mutta kiitos selvennyksestä

Niissähän on PK 46 mm.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Niissähän on PK 46 mm.

no katsotaan mitä keksitään :)

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Jos ei mikätahansa volvon vakio mäntä riitä niin silloin tehotavoite lienee yli 500hv, varmast ainakin yli 400hv? Ainakin tuollaisiin tehoihin riittää emppiirisien tutkimuksien mukaan vakio männät, oikein valittuna ja koneistettuna.

Takomäntiähän löytyy Wisecolta ns. raakamäntinä joista sitten koneistaa halutunlaiset laet niihin. Tosin jo aikaisemmin ehdoitettu SPM mäntä/kanki paketti on varmasti hinnaltaan kilpailukykyinen ja riittäisi pelkkien venttiilikolojen koneistus mäntiin.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
spm:stä kun en mitään tiedä, tuli ihan uutena käsitteenä. niin mistä näitä sitten saa ? jotain googlen kautta niistä myös jo luin mutta saatavuus jäi epäselväksi

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2119
    • Instagram kuvat
spm:stä kun en mitään tiedä, tuli ihan uutena käsitteenä. niin mistä näitä sitten saa ? jotain googlen kautta niistä myös jo luin mutta saatavuus jäi epäselväksi

Sten parner motor

 

Carcom Oy  Ateho