Kulkukoira  Proturbo

Mistä B234f koneeseen H-profiili kiertokanget ja vakiota paremmat männät.

  • 59 Vastauksia
  • 32948 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
SPM:ltä veivit ja männät tilattu. Viskaan kuvia kuhan saan ne käsiini. Hintaa tuli venttiilikolojen kanssa 8800kr.

Jyväskylään taisi tulla yksi satsi 16v mäntiä ilman venttiili koloja.
Varaudu siis ostamaan venttiilikolot irtotavarana
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Meillä oli spm:n männät 1g sisään ja niin myös kanget oli 1g sisään, eikä tarvinnu koneistaa kankia ollenkaan. Mutta tuo toinen mäntäsarja piti olla 16v mosaan ja kuten veksi sano niin siihen joutu kaveri tekemään ite kolot. Makso täällä koneistamolla 50e mäntä tuo kolojen teko.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Meillä oli spm:n männät 1g sisään ja niin myös kanget oli 1g sisään, eikä tarvinnu koneistaa kankia ollenkaan. Mutta tuo toinen mäntäsarja piti olla 16v mosaan ja kuten veksi sano niin siihen joutu kaveri tekemään ite kolot. Makso täällä koneistamolla 50e mäntä tuo kolojen teko.

50e/mäntä?

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Jyväskylään taisi tulla yksi satsi 16v mäntiä ilman venttiili koloja.
Varaudu siis ostamaan venttiilikolot irtotavarana
Kaveri kyseli(parempi ruotsin taito kun mulla) että saako kololla. Ja kuulemma saa, niin tilaukseen laitoin selkeällä tekstillä ohjeistuksen moisista..
Sitä paitti männät ja veivit sivujen mukaan 8000kr ja omilleni tuli hintaa 8800kr. Ainakin itse elän siinä uskossa/toivossa ettei koloja tarvii jälkikäteen louhia.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Mitäs nuo H-kanget nykyään halvimmillaan maksaa näihin satasarjan koneisiin?

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Niin kolojen teko maksoi koneistamolla 50e/mäntä eli jos osaan laskea niin vinokoneessa on 4 mäntää joten kolojen teko yhteensä 200e!!

Juu ja se mun kaveri tilas kanssa todella selkeästi kirjoitti että onko 16v mäntiä myös, ja vastaus oli että on. No sit tilattiin ja vielä siinäkin yhteydessä mainitsi 1srj 8v mäntiä, ja 1srj 16v mäntiä, niin silti ruottin poijjaat laitto 2srj 8v mäntiä.

Edit: Mulla olis ollu tuossa joku aika sit yks väylä h-kankiin jos oltais saatu 8:lle sarjalle ostaja niin hinta olisi kaikkineen ollu jossain alle 300€, mut ei ollut mun lisäks ku yks jota kiinnosti ostaa ne niin eipä sit viittiny itelle 7 sarjaa ostaa!!
« Viimeksi muokattu: 28.05.2011, 14:59:30 kirjoittanut ImportTuning »
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa norrback

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Mun kautta saa CP Pistonsin männät missä on kolot oikealla paikalla. Samalla saa matalampi puristus korkeus ja vaikka suuremmat kolot.  Kalliimpi ja pidempi toimitus aika kun SPM...

Sitä saa mitä tilaa...

/Andre'

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Mun kautta saa CP Pistonsin männät missä on kolot oikealla paikalla. Samalla saa matalampi puristus korkeus ja vaikka suuremmat kolot.  Kalliimpi ja pidempi toimitus aika kun SPM...

Sitä saa mitä tilaa...

/Andre'

Paljonko painaa 1kpl CP mäntä renkaineen ja tappi paikoillaan?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa norrback

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
paljonko banaani painaa...riippuu koosta, p.korkeudesta, helmantyypistä, tapin vahvuudesta, renkaista jne.

340-400g

/Andre'

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Se on ihan Tertun oma asia missä pitää banaania

Vertailun vuoksi: vinokoneen 96mm matalakitka Mahle painaa ~700g tapin ja renkaitten kanssa
Mahle on aika möhlö

Paljonkos joutuu sijoittamaan jos haluaa kiina-kiertokankea kevyemmän veivin?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Jahas Steniltä oli tilaamani veivit loppu ja saapi ensviikolla lisää.. Koneen niputtaminen venähtää sitten melkein parilla viikolla  :'(
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Noniin.. Odotus palkitaan.
Veivit 592-593g
Männät 375-376g
Tappi 124g + lukot 1g
yht: 1093g per sylinteri.

Ja kuvia.

V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Niin kolojen teko maksoi koneistamolla 50e/mäntä eli jos osaan laskea niin vinokoneessa on 4 mäntää joten kolojen teko yhteensä 200e!!

Juu ja se mun kaveri tilas kanssa todella selkeästi kirjoitti että onko 16v mäntiä myös, ja vastaus oli että on. No sit tilattiin ja vielä siinäkin yhteydessä mainitsi 1srj 8v mäntiä, ja 1srj 16v mäntiä, niin silti ruottin poijjaat laitto 2srj 8v mäntiä.
Tarkempi silmä huomaa mun tuoreista kuvista, että männän päällä on jotain outoja koloja  ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

kowalski

  • Vieras
En tiedä onko paremmat männät mutta 3mm madalletuilla heron mänillä ja 155mm SPM kangilla tulee 16V kanella noin 7.5 puristukset. Ja on isojenpoikien mukaan erityisen kestävät männät.

Kuvassa vakio f mäntä ja madallettu heron.
http://kalsarit.kuvat.fi/kuvat/745/IMG_0072.JPG

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Mahlet on raskaat männät.
SPM männät taitaa olla lähes saman hintaiset
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo