Futurez  Kulkukoira

Ruiskusuuttimien tuottoero.

  • 22 Vastauksia
  • 8326 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Ruiskusuuttimien tuottoero.
« : 13.10.2012, 14:57:07 »
Montako prosenttia on hyväksyttävissä oleva ero?

Mittailin Delphin valikoitua sarjaa, ja ero suurimman ja pienimmän tuoton välillä oli 5%.
Mielestäni tuo on liikaa.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #1 : 13.10.2012, 15:03:28 »
yhden prosentin luokkaa pitäisi olla, 5 prosenttia jo aivan liikaa, saattaa yksi pytty nakuttaa ja toinen käydä jo rikkaalla silloin... etenki valikoidulle sarjalle prosentin parin ero on maksimi.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #2 : 13.10.2012, 19:19:22 »
Eipä ole kaksinen laatu noissa suuttimissa, jos valikoidussa sarjassa on eroa jo 5 %.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #3 : 13.10.2012, 21:08:04 »
Siis mitä muoviämpäri??
Suuttimiin on kaiverrettu T-27, T-37, T-30, T-35.



Eikös niissä kuuluisi olla samat numerot?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #4 : 13.10.2012, 21:49:27 »
Vai onko niin, että FUTUREZ itse mittaa tuoton suuttimesta ja kaivertaa siihen tunnistenumeron ja arpoo lähimmäksi osuneet keskenään?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #5 : 13.10.2012, 22:05:07 »
Menee vähän ohi aiheen mutta aika läheltä silti

Sähkö_ruiskusuutinhan on solenoidi joka katkoo polttoaineen virtausta
Suuttimen max tuottoon vaikuttaa suuttimen kärjen rei`än/reikien pinta-ala

Onko suuttimien rungoissa eroa?
Voiko pikku suutinta porata isommaksi?
Mikä tekee isommasta suuttimesta kalliimman?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #6 : 13.10.2012, 22:31:42 »
Menee vähän ohi aiheen mutta aika läheltä silti

Sähkö_ruiskusuutinhan on solenoidi joka katkoo polttoaineen virtausta
Suuttimen max tuottoon vaikuttaa suuttimen kärjen rei`än/reikien pinta-ala

Onko suuttimien rungoissa eroa?
Voiko pikku suutinta porata isommaksi?
Mikä tekee isommasta suuttimesta kalliimman?
En sentään ihan niin urpo ole, että olisin mitannut nuo tuottoerot 100% aukioloajalla.
Kokeiltu on usealla "kierrosluvulla" sekä erilaisilla aukioloajoilla.

Edit: Ja vaikuttaa myös liikkuvien osien massa.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2012, 22:46:36 kirjoittanut järviin »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #7 : 14.10.2012, 00:09:59 »
Tarkoitin että valmistetaanko eri kokoiset suuttimet vain muuttamalla suutin reiän porausta?
Eli on typerää maksaa isommista suuttimista vain siksi että ne on tehtaalla porattu isommalla terällä :(

Täytyy joskus koittaa kauanko Boschin suutin kestää 100% aukiololla polttoaine virtaa ja kauanko ilman polttoainetta.
Veikkaan että polttoaineen virratessa suutin on pitkä ikäinen ja tyhjänäkin kestää pitkään
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #8 : 14.10.2012, 00:16:30 »
Tarkoitin että valmistetaanko eri kokoiset suuttimet vain muuttamalla suutin reiän porausta?
Eli on typerää maksaa isommista suuttimista vain siksi että ne on tehtaalla porattu isommalla terällä :(

Täytyy joskus koittaa kauanko Boschin suutin kestää 100% aukiololla polttoaine virtaa ja kauanko ilman polttoainetta.
Veikkaan että polttoaineen virratessa suutin on pitkä ikäinen ja tyhjänäkin kestää pitkään

Nyt täytyy sanoa, että en ymmärrä.
Missään polttomoottorissa ei voi olla järkevästi 100% aukioloaikaa, koska se on erittäin kaukana suuttimen lineaarisesta alueesta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #9 : 14.10.2012, 00:29:48 »
Nyt täytyy sanoa, että en ymmärrä.
Missään polttomoottorissa ei voi olla järkevästi 100% aukioloaikaa, koska se on erittäin kaukana suuttimen lineaarisesta alueesta.

Ei missään moottorissa pidäkkään olla lähellekkään 100% aukioloja
Kun näppään suuttimen polttoainepumpun jatkoksi ja annan sille jatkuvan jännitteen niin se typerä suutin on kokoajan auki.
Näitä 100% (ja jopa suurempiakin :idiot2:) aukioloja on nähty usemmissakin MegaSquirt projekteissa

Ja jos nyt otan tollasen perus 200cc suuttimen ja avarran sen reiän vaikka kaksinkerteiseksi niin saanko 400cc suuttimen?
Kaasutin moottorissa tämä onnistuu
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #10 : 14.10.2012, 00:38:41 »


Ja jos nyt otan tollasen perus 200cc suuttimen ja avarran sen reiän vaikka kaksinkerteiseksi niin saanko 400cc suuttimen?
Kaasutin moottorissa tämä onnistuu

Ei taida onnistua, koska sitä on mahdoton purkaa(poraaminen ei muuten onnaa) niin, että sen saisi vielä kasaan.

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #11 : 14.10.2012, 03:01:06 »
Nyt täytyy sanoa, että en ymmärrä.
Missään polttomoottorissa ei voi olla järkevästi 100% aukioloaikaa, koska se on erittäin kaukana suuttimen lineaarisesta alueesta.

Continuous Injection K-Jet=100%
Megan sekventiaali-ruiskutus ei kovin kaukana ole 100%:sta

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #12 : 14.10.2012, 08:57:30 »
K-jetin ei sähkösuuttimia ei voi koko asiaan verrata.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6365
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #13 : 14.10.2012, 09:00:14 »
Ei taida onnistua, koska sitä on mahdoton purkaa(poraaminen ei muuten onnaa) niin, että sen saisi vielä kasaan.

Onhan noita suurenneltu kultaisella 90-luvulla paljonkin. Itsekin olen yhdet Volvon 190cc vakiosuuttimet suurentanut noin 350cc:ksi.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Ruiskusuuttimien tuottoero.
« Vastaus #14 : 14.10.2012, 10:50:33 »
Onhan noita suurenneltu kultaisella 90-luvulla paljonkin. Itsekin olen yhdet Volvon 190cc vakiosuuttimet suurentanut noin 350cc:ksi.

Juuri tätä tarkoitin.

Kuvitellaampa vaikka että uusi 300cc suutin maksaa vaikkapa 50e. Saman valmistajan 1000cc suutin maksaa 100e.
Erona ei siis ole muutakun suuttimen reiän/reikien koko?
Kiva taas maksaa tyhjästä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Ateho  Elekma