Ateho  Elekma

8V Nokan/säätöpalojen tuhoutuminen?

  • 9 Vastauksia
  • 5420 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EVO8

  • Vieras
8V Nokan/säätöpalojen tuhoutuminen?
« : 11.03.2011, 12:00:25 »
Pari nokkaa (Kg-Trimming) rikkoontunut, mutta missä vika? Säätöpala muuttunut pinnaltaan rosoiseksi ja nenästä kärki pois. Öljy (Mob 1) kiertää. Jousipaineet 55/100kg. Max kierrokset 6500.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 8V Nokan/säätöpalojen tuhoutuminen?
« Vastaus #1 : 11.03.2011, 12:19:31 »
Onko alkuperäisiä säätöpaloja vai jotain tarvikkeita?

Henkilökohtaisesti en käyttäisi noin ohutta öljyä viritetyssä moottorissa, kun ei nuo jousipaineetkaan ole ihan pienimmästä päästä. Ja tästä ei sitten aloiteta mitään öljy-kinastelua C:-)

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: 8V Nokan/säätöpalojen tuhoutuminen?
« Vastaus #2 : 11.03.2011, 13:56:33 »
Niinkun toi pussihousu sanoi, että taitaa mobil olla liian lirua öljyä. TWS/Castrol racing 10W60 pelittää. Voit lirauttaa myös X1R siirappia jos haluat. Näitä RC miehet käyttää. (viritetyssä B20 koneessa vertailin valvolinen racing ja castrolin racinc öljyjä. Castrol kierti yli puolen kilon suuremmalla paineella mittarin mukaan) En halua kinastella, mutta öljyissä on eroja :pomo: Tää ei ole mikään maksettu mainos. 

EVO8

  • Vieras
Vs: 8V Nokan/säätöpalojen tuhoutuminen?
« Vastaus #3 : 11.03.2011, 14:02:37 »
Emmä tiedä missä ne palat on tehty. Arvidsonilta olen hakenut mitä olen uusia tarvinnu ja paikallisesta koneistamosta jonkun käytetyn. Ikinä kuullukkaan että olis eri valmistajia/laatuja mokomille ???

En aloita öljyvääntöä olen vain eri mieltä ;D

No mä lorautin koneeseen nyt ilmojen hieman lämmettyä VRI 10-60 notta katotahan ny....
« Viimeksi muokattu: 11.03.2011, 14:23:07 kirjoittanut EVO8 »

Poissa Jukkola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 8V Nokan/säätöpalojen tuhoutuminen?
« Vastaus #4 : 11.03.2011, 19:36:24 »
Minulta löytyy myös arwidsonilta hommatut säätöpalat ja ei ole mitään ongelmaa ollut niiden kanssa.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 8V Nokan/säätöpalojen tuhoutuminen?
« Vastaus #5 : 12.03.2011, 09:43:58 »
Tuli ajateltua enemmän, kuin kirjoitettua ;) Eli tarkoitin, että palojen pinnan säröytyminen viittaisi huonoon laatuun. Vika saattaisi siis olla alunperin säätöpaloissa, eikä nokka-akselissa. Omasta mielestä kyllä kaikkein todennäköisimmin öljyssä.

Poissa norrback

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: 8V Nokan/säätöpalojen tuhoutuminen?
« Vastaus #6 : 12.03.2011, 10:56:42 »
Pari nokkaa (Kg-Trimming) rikkoontunut, mutta missä vika? Säätöpala muuttunut pinnaltaan rosoiseksi ja nenästä kärki pois. Öljy (Mob 1) kiertää. Jousipaineet 55/100kg. Max kierrokset 6500.

Retsku ottaa varrentiivisteen? 55/100 ei ole ongelma. Mikä nokka? Onko profiili 33mm säätöpalaa vai onko tehty 37mm pintaan?

/Andre'

EVO8

  • Vieras
Vs: 8V Nokan/säätöpalojen tuhoutuminen?
« Vastaus #7 : 12.03.2011, 21:10:00 »
Retsku ottaa varrentiivisteen? 55/100 ei ole ongelma. Mikä nokka? Onko profiili 33mm säätöpalaa vai onko tehty 37mm pintaan?

/Andre'

Nokat oli KG2T ja KG004 ja nämähän mahtuvat hyvin pyörimään. 
« Viimeksi muokattu: 12.03.2011, 21:18:03 kirjoittanut EVO8 »

Poissa norrback

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: 8V Nokan/säätöpalojen tuhoutuminen?
« Vastaus #8 : 14.03.2011, 23:06:36 »
kalibroitu jousen paineen mittari?

Onko todellisuudessa 55/100kg...

/Andre'
« Viimeksi muokattu: 15.03.2011, 23:29:20 kirjoittanut norrback »

EVO8

  • Vieras
Vs: 8V Nokan/säätöpalojen tuhoutuminen?
« Vastaus #9 : 15.03.2011, 08:31:29 »
Siitä ei ole tietoa kun ei oma  ???

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron